פתאום הולמרק מעניין: מוקדי השירות של yes והוט מוצפים, "25 דקות המתנתי וכלום, לא עונים"

מאיה זיסר |

"זמן ההמתנה ארוך מהרגיל, אנו עושים את מירב המאמצים לטפל בפניתכם בהקדם, עמכם הסליחה ותודה על הסבלנות", רבים מאיתנו נתקלו במענה זה כאשר התקשרו לקבל שירות במוקד זה או אחר. עם זאת, בימים האחרונים לקוחות חברת 'הוט' ו-yes נאלצים להתמודד עם זמני המתנה ארוכים מעבר לזמן הרגיל - מעל 15-25 דקות המתנה.

ביום רביעי האחרון, פורסם כי בעקבות הפסקת שידורי ערוץ 'הולמרק' ב-28 בדצמבר השנה, אישרה המועצה לשידורי כבלים ולווין, את בקשתן של שתי חברות הטלוויזיה הרב ערוצית, הוט ו-yes, להסיר את הערוץ משידוריהן.

מדיניות המועצה בעניין הסרת ערוצים אוסרת על החברות לגבות דמי יציאה ממנוי דיגיטלי שנמצא במבצע הכולל תקופת התחייבות, אם המנוי ביקש להתנתק מהחברה בשל הסרת הערוץ, ובלבד שהמנוי ביקש להתנתק בתום 30 יום ממועד הודעת החברה על הסרת הערוץ. כך למעשה יוכלו מנויים לבקש להתנתק מבלי לשלם דמי יציאה.

נראה כי לאחר פרסום זה רבים ראו בכך זמן טוב להתנתק ואולי לעבור למתחרים ללא כל קנס ויש אף כאלו שראו בכך הזדמנות להשתדרג בחבילה ובמחיר וכך נוצרו עומסי שיחות בשירות הלקוחות של שתי החברות, הוט ו-yes. בדומה להם, לקוחות שהיו מעוניינים בשירות לנושאים אחרים אשר נאלצו גם הם להמתין זמן ארוך על הקו בטרם נענו על ידי נציג שירות.

לדברי אחת מלקוחת חברת הוט, "שלושה ימים אני מנסה להשיג את החברה ולא מצליחה אני מחכה מעל 25 דקות ואז נשברת. זה פשוט לא הגיוני". לקוח יס אמר ל-Bizportal, כי "ביום שישי חיכית כמעט 20 דק על הקו לשם פעולה פשוטה. אין ספק שזה גורם לכך שאתה רוצה להתנתק ולא להיות מנויי של אף אחת מהחברות - היום אפשר לקנות ממיר ב-400 שקל".

נראה כי בחברת הוט התכוננו לשאלה 'מדוע זמן הממתנה ארוך כל כך?'. כשנשאלו נציגות השירות על כך, הן השיבו כי "החברה מעלה בימים אלו מערכת חדשה אשר נועדה בדיוק לשם כך, לשם הורדת העומסים בשירות הלקוחות". לאחר שנשאלו אם יש קשר לעניין הורדת ערוץ הולמרק הודו כולן כי אכן יש קשר משמעותי לעניין הפרסום על הורדת הערוץ.

בנוסף לכך הסבירה נציגת השירות של הוט כי אכן ניתן להתנתק לאחר ה-28 בדצמבר במידה ואכן נהייה מעוניינים בכך ללא כל קנס. היא הסבירה כי הולמרק היא זו שהייתה מעונינת להוריד את הערוץ וכמו כן גם בחברה המתחרה מורד הערוץ.

לעומת זאת בחברת yes נראה כי פחות הכינו את העובדים ולכן התקבלו תשובות מנציגי שירות הלקוחות, תשובות כמו, "אמורה להיות סיבה?!" או נציגה אחרת "היום יום ראשון ולכן יש עומס".

לדברי בכיר בענף, "החלטה זו של המועצה לשידורי כבלים ולווין שמה את הכוח בידי הצרכן. סביר להניח כי הרוב יותר מאיימים וברגע האמת ככל הנראה ישארו לקוחות החברה בה הם מנויים, אלא אם כן מדובר באדם בעל הצעה קונקרטית מהחברה המתחרה ואז סביר להניח שזו הזדמנות נוחה ופיתרון קל להמנע מקנסות".

עם זאת הוא מציין כי "בעקבות למידה ממקרים זהים שהיו בעבר אין אני מאמין שיהיה מעבר מסיבי של לקוחות".

מהוט נמסר בתגובה, "העומס במוקדי השירות נובע מהעלאת מערכת ה CRM((Customer Relation Management, כחלק משדרוג כולל של מערכות ה IT בחברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוסים חיל אוויר תקיפה
צילום: דובר צהל

התרומה הישראלית ששווה לארה"ב מיליארדים כל שנה

ברית ששווה הרבה יותר מכסף: ישראל לא רק מקבלת סיוע - היא נכס אסטרטגי שמייצר לארה"ב חיסכון של מיליארדי דולרים מדי שנה, בזכות מודיעין, טכנולוגיה וניסיון קרבי שהופכים אותה למעבדה צבאית וכלכלית ייחודית בעולם

ד"ר אדם רויטר |

ישראל מספקת לארה"ב את הנכס הגיאו-אסטרטגי החשוב והיציב ביותר שלה במזרח התיכון ההפכפך, את שדה הניסויים הצבאיים הגדול והטוב בעולם לטכנולוגיות אמריקניות חדשות ב"אש חיה" ומידע מודיעיני רציף שלא יסולא בפז. כל אלו חוסכים לארה"ב מיליארדי דולרים כל שנה ולהערכת האמריקנים עצמם ברוב השנים התרומה הזו, גדולה לאין ערוך מהעלות של המימון והעזרה הכספית שארה"ב נותנת לישראל.

היכולת של התעשיות הביטחוניות האמריקניות לציין שאמלח וטכנולוגיות נבדקו בשדה הקרב הישראלי תורם להן באופן ניכר בתהליך המכירה. העובדות הנ"ל מדגישות את תפקידה של ישראל כבעלת ברית ייחודית בעלת ערך מוסף, בנוסף לכך שישראל משמשת כמרכז חדשנות מוביל עבור מגזר ההייטק האמריקני, מעבדה בדוקה של הכוחות המזוינים של ארה"ב ותעשיות הביטחון והחלל האמריקניות (חסכון של מיליארדי דולרים במו"פ, הגדלת היצוא והרחבת התעסוקה בארה"ב). ישראל במובן זה היא "אולם תצוגה" המדגים את היתרון של מערכות צבאיות אמריקניות על פני מתחרות עולמיות, מקור מודיעין פורץ דרך ובסיס צבאי גדול ביותר ללא צורך בחיילים אמריקניים.

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, הגנרל אלכסנדר הייג, אמר פעם ש"ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה בעולם שאינה ניתנת להטבעה". בישראל יש לאמריקנים בסיס צבאי מאויש יחיד קטן מאד להתרעה מפני טילים בעוד שבשאר העולם ארה"ב מוציאה 70 מיליארדי דולרים כל שנה על תחזוקת כוחות הצבא שלה - שכוללים כ-50 אלף חיילים ב-800 בסיסים ב-80 מדינות, מהם לפחות 19 בסיסים במזרח התיכון.

לכן, החששות מפני אמברגו נשק אמריקני עתידי, אם וכאשר יעלו הדמוקרטים שוב לשלטון בארה"ב, הם חששות מופרזים מאד, כי ישראל שותפה נאמנה לארה"ב ואינטרס אמריקני אדיר. התרומה והתמורה הישראלית עבור האמלח האמריקני שווים לאמריקנים מיליארדי דולרים רבים כל שנה כמו גם העזרה הישראלית המודיעינית שלא תסולא בפז ועוגן יציב ויחיד במזרח תיכון מוסלמי הפכפך.

תרומה דו-צדדית וחשוב שהאמריקנים והישראלים יהיו מודעים לה

השגריר (בדימוס) יורם אטינגר, שחוקר שנים רבות את הנושא לעומק ומופיע ומרצה לא מעט במסדרונות הקונגרס בפני באי בית הנבחרים שם, נוהג להדגיש בפני שומעיו האמריקניים את הנקודות הללו. אטינגר אומר שרבים מהישראלים הטסים לארה"ב לבקש עזרה כספית מהממשל אינם מודעים להיקף התרומה האדיר שישראל נותנת בתמורה לאמריקנים. חשוב שהאמריקנים המחליטים על המשך העברת האמלח והכספים לישראל יהיו מודעים היטב לצד הזה של המשוואה.

טייפון (יצרן)טייפון (יצרן)

טורקיה רוכשת 20 מטוסי טייפון מאנגליה בעסקה של 10.7 מיליארד דולר

על מטוס הטייפון, צי המטוסים של טורקיה, ואיך זה קשור אלינו? 

אדיר בן עמי |

רק הבוקר התברר שארדואן מחסל את האופזיציה - ארדואן מחסל מתנגדים מבית: צו מעצר נוסף נגד ראש עיריית איסטנבול בחשד לריגול, וכמה שעות לאחר מכן, אנגליה מספקת לו מטוסי קרב בעסקה של 10.7 מיליארד דולר. טורקיה ובריטניה חתמו על אחת העסקאות הביטחוניות הגדולות ביותר בעשור האחרון. 

ההסכם, כולל רכישת 20 מטוסי קרב מתקדמים מדגם יורופייטר טייפון, מטוסים שמיועדים להחליף חלק ניכר מהצי הטורקי המיושן ולהעניק לחיל האוויר הטורקי יכולות עליונות באוויר ובקרקע. זוהי עסקה מסחרית, ובעיקר הישג אסטרטגי: היא מחזקת את שיתוף הפעולה בין שתי מדינות נאט"ו מרכזיות, מעניקה דחיפה משמעותית לתעשיית ההגנה הבריטית ומאותתת לרוסיה ולמתנגדותיה כי הברית האטלנטית נותרת מאוחדת ומחויבת לביטחון משותף. 

אלא שעל הדרך היא מחזקת מאוד את טורקיה שיש לה שתי פנים - צד אחד למערב, צד שני לרוסיה. ארה"ב לא הסכימה בעבר לספק לה מטוסי קרב מסוג F-35, כשבחודשים האחרונים גם על רקע פגישת המנהיגים - טראמפ וארודאן היו הערכות שעסקה קרובה. יכול להיות שהעסקה הנוכחית היא קדימון לעסקה גדולה יותר מול ארה"ב. טורקיה צריכה מאות מטוסים לא 20 מטוסים חדשים (כשיש גם אופציה ל-40 מטוסים נוספים). 

העסקה נחתמה במהלך ביקורו הראשון של ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, באנקרה. סטארמר, נפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במשך שעות ארוכות, והשניים דנו בעסקה עצמה ובאתגרי הביטחון האזורי, כולל המצב בסוריה, המתחים בים השחור והשפעת מלחמת אוקראינה על יציבות נאט"ו. "ההסכם הזה יחזק את ביטחון נאט"ו כולה, יעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני בין בריטניה לטורקיה ויתמוך בכ-20 אלף מקומות עבודה בבריטניה לאורך 10 שנים", אמר סטארמר לאחר החתימה, תוך הדגשת התרומה הכלכלית: העסקה צפויה להזרים מיליארדים למפעלי BAE Systems, החברה הבריטית המובילה בייצור המטוסים, ולתמוך בתעשיות משנה באזורים כמו יורקשייר ולנקשייר. 

ארדואן מצידו תיאר את העסקה כ"סמל חדש ליחסים האסטרטגיים בין שתי מדינות ידידות", והוסיף כי היא "תסייע לטורקיה לשמור על יתרון אווירי מול איומים אזוריים, תוך שמירה על מחויבותה לברית נאט"ו".