פתאום הולמרק מעניין: מוקדי השירות של yes והוט מוצפים, "25 דקות המתנתי וכלום, לא עונים"

לדברי אחת מלקוחת חברת הוט, "שלושה ימים אני מנסה להשיג את החברה ולא מצליחה. אני מחכה מעל 25 דקות בכל פעם. זה פשוט לא הגיוני!"
מאיה זיסר |

"זמן ההמתנה ארוך מהרגיל, אנו עושים את מירב המאמצים לטפל בפניתכם בהקדם, עמכם הסליחה ותודה על הסבלנות", רבים מאיתנו נתקלו במענה זה כאשר התקשרו לקבל שירות במוקד זה או אחר. עם זאת, בימים האחרונים לקוחות חברת 'הוט' ו-yes נאלצים להתמודד עם זמני המתנה ארוכים מעבר לזמן הרגיל - מעל 15-25 דקות המתנה.

ביום רביעי האחרון, פורסם כי בעקבות הפסקת שידורי ערוץ 'הולמרק' ב-28 בדצמבר השנה, אישרה המועצה לשידורי כבלים ולווין, את בקשתן של שתי חברות הטלוויזיה הרב ערוצית, הוט ו-yes, להסיר את הערוץ משידוריהן.

מדיניות המועצה בעניין הסרת ערוצים אוסרת על החברות לגבות דמי יציאה ממנוי דיגיטלי שנמצא במבצע הכולל תקופת התחייבות, אם המנוי ביקש להתנתק מהחברה בשל הסרת הערוץ, ובלבד שהמנוי ביקש להתנתק בתום 30 יום ממועד הודעת החברה על הסרת הערוץ. כך למעשה יוכלו מנויים לבקש להתנתק מבלי לשלם דמי יציאה.

לכתבה: מתקשים להתנתק? Bizportal בדק מהן הדרכים להצלחה במשימה

נראה כי לאחר פרסום זה רבים ראו בכך זמן טוב להתנתק ואולי לעבור למתחרים ללא כל קנס ויש אף כאלו שראו בכך הזדמנות להשתדרג בחבילה ובמחיר וכך נוצרו עומסי שיחות בשירות הלקוחות של שתי החברות, הוט ו-yes. בדומה להם, לקוחות שהיו מעוניינים בשירות לנושאים אחרים אשר נאלצו גם הם להמתין זמן ארוך על הקו בטרם נענו על ידי נציג שירות.

לדברי אחת מלקוחת חברת הוט, "שלושה ימים אני מנסה להשיג את החברה ולא מצליחה אני מחכה מעל 25 דקות ואז נשברת. זה פשוט לא הגיוני". לקוח יס אמר ל-Bizportal, כי "ביום שישי חיכית כמעט 20 דק על הקו לשם פעולה פשוטה. אין ספק שזה גורם לכך שאתה רוצה להתנתק ולא להיות מנויי של אף אחת מהחברות - היום אפשר לקנות ממיר ב-400 שקל".

לכתבה: מהיום יש אלטרנטיבה להוט ו-yes: ממיר ב-400 שקל ויש לכם 5 ערוצים

נראה כי בחברת הוט התכוננו לשאלה 'מדוע זמן הממתנה ארוך כל כך?'. כשנשאלו נציגות השירות על כך, הן השיבו כי "החברה מעלה בימים אלו מערכת חדשה אשר נועדה בדיוק לשם כך, לשם הורדת העומסים בשירות הלקוחות". לאחר שנשאלו אם יש קשר לעניין הורדת ערוץ הולמרק הודו כולן כי אכן יש קשר משמעותי לעניין הפרסום על הורדת הערוץ.

בנוסף לכך הסבירה נציגת השירות של הוט כי אכן ניתן להתנתק לאחר ה-28 בדצמבר במידה ואכן נהייה מעוניינים בכך ללא כל קנס. היא הסבירה כי הולמרק היא זו שהייתה מעונינת להוריד את הערוץ וכמו כן גם בחברה המתחרה מורד הערוץ.

לעומת זאת בחברת yes נראה כי פחות הכינו את העובדים ולכן התקבלו תשובות מנציגי שירות הלקוחות, תשובות כמו, "אמורה להיות סיבה?!" או נציגה אחרת "היום יום ראשון ולכן יש עומס".

לדברי בכיר בענף, "החלטה זו של המועצה לשידורי כבלים ולווין שמה את הכוח בידי הצרכן. סביר להניח כי הרוב יותר מאיימים וברגע האמת ככל הנראה ישארו לקוחות החברה בה הם מנויים, אלא אם כן מדובר באדם בעל הצעה קונקרטית מהחברה המתחרה ואז סביר להניח שזו הזדמנות נוחה ופיתרון קל להמנע מקנסות".

עם זאת הוא מציין כי "בעקבות למידה ממקרים זהים שהיו בעבר אין אני מאמין שיהיה מעבר מסיבי של לקוחות".

מהוט נמסר בתגובה, "העומס במוקדי השירות נובע מהעלאת מערכת ה CRM((Customer Relation Management, כחלק משדרוג כולל של מערכות ה IT בחברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ
צילום: ועדת הכספים
מאקרו

הגירעון ממשיך להצטמצם: 4.7% מהתוצר באוגוסט

הגירעון התקציבי המצטבר ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.7% מהתוצר, לעומת 4.8% בחודש הקודם; הכנסות המדינה ממסים זינקו ב-16.7% מתחילת השנה; גביית המסים הישירים עלתה ב-13% באוגוסט



רן קידר |
נושאים בכתבה גירעון תקציב

נתוני משרד האוצר לחודש אוגוסט מצביעים על המשך מגמת השיפור בגירעון התקציבי. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים עמד על 98 מיליארד שקל, המהווים 4.7% מהתוצר - ירידה של 0.1% לעומת החודש הקודם. הנתונים טובים, אבל ההישג הזה נובע מגביית מסים מואצת ולא משליטה על הוצאות המדינה שכאמור עולות בהתאם לצרכי המלחמה. 

הגירעון החודשי הצטמצם - באוגוסט נרשם גירעון של 9.5 מיליארד שקל, לעומת 12.2 מיליארד בחודש המקביל אשתקד. מתחילת השנה נרשם גירעון מצטבר של 46.7 מיליארד שקל, ירידה משמעותית לעומת 84.3 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2024.

זינוק בהכנסות ממסים

הכנסות המדינה באוגוסט הסתכמו ב-43.9 מיליארד שקל. מתחילת השנה נגבו 367.6 מיליארד שקל, גידול של 16.7% לעומת אשתקד. הכנסות ממסים ישירים עלו ב-20% והכנסות ממסים עקיפים ב-11.5%.

רשות המסים דיווחה על עלייה ריאלית של 11% בגביית המסים באוגוסט בשיעורי מס אחידים. בולטת העלייה במס הכנסה מחברות (14%), בניכויים משכר (11%) ובמיסוי מקרקעין (30%). גביית המע"מ זינקה ב-19%, כאשר חלק מהעלייה נובע מהעלאת שיעור המע"מ ל-18%. רשות המסים פועלת יותר כדי לגבות סכומים שלא נגבו ופועלת יותר בביקורות מס ומע"מ כדי להגדיל את הקופה, אבל הסיבה העיקרית לגידול במסים היא גביית מסים כתוצאה מחקיקה חדשה לרבות, המיסוי על רווחים כלואים שמביא פירמות ופרטיים לשלם יותר מס בשוטף, לרבות על דיבידנדים שהם מחלקים. 

הוצאות הממשלה - ההוצאות באוגוסט עמדו על 53.4 מיליארד שקל. מתחילת השנה הוצאו 414.3 מיליארד, גידול מתון של 3.7% לעומת אשתקד. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב-4.3%, בעוד שהוצאות מערכת הביטחון ירדו ב-1.8%. הירידה נובעת מהוצאות גדולות מאוד שהיו בשנה שעברה, אבל הציפיות היו שהתקציב ביטחון יירד עוד יותר ונראה שעל רקע האצת המלחמה בספטמבר ההוצאות הביטחוניות צפויות לעלות.