הקמפיין: פייסבוק עולים בקמפיין?; עידו רוזנבלום חובר לקבוצת קרסו; יהב ממשיכים לרקוד

Bizportal בכל שבוע, אוסף בשבילכם את הקמפיינים המעניינים, המפתיעים והמובילים של השבוע
מאיה זיסר |

מידי שבוע עולים קמפיינים רבים בכלי המדיה השונים, חלקם בתקציבים נמוכים וחלקם בכסף גדול. אתר Bizportal מביא לכם את רשימת הקמפיינים הבולטים שעלו בשבוע החולף. לקמפיינים של השבוע שעבר

קמפיין חדש לפייסבוק?

בשבוע האחרון עלו שלטי חוצות ברחבי הארץ שנראו במבט ראשון כפרסומת לרשת החברתית פייסבוק. בימים אלו נחשף נחשף לראשונה כי העומדים מאחורי לקמפיין הוא בעצם מותג עלית מקבוצת שטראוס.

מדובר בקמפיין השקת השפה התקשורתית החדשה של מותג 'עלית' מקבוצת שטראוס. מטרת המהלך לייצר שפה ייחודית ובולטת, אך יותר חשוב, כזאת שרלוונטית לקהל המטרה הצעיר. משטראוס נמסר כי מדובר בתהליך ארוך של למעלה משנה, ובו הושקעו כ-5 מיליון שקל.

את השפה החדשה מובילה 'חבורה' אשר כונתה 'עליתים' וכוללת 4 דמויות אנימציה: נמרוד, דנה, קאשי וויצמן. לכל דמות ישנה תכונה עקרית, נמרוד הוא מנהיג החבורה הכריזמטי, דנה היא המקסימה והמעודכנת, וייצמן הגולם החמוד וקאשי הכעוס והסוער. העליתים יובילו את התקשורת השיווקית של חטיבת תענוג והנאה בקבוצת שטראוס מעתה ויככבו בכל הקמפיינים של מותגי החטיבה.

הקמפיין הראשון בו יככבו ה"עליתים" הוא הקמפיין להשקת אצבעות שוקולד פרה של עלית שעלה בימים אלה. הקמפיין נעשה על ידי משרד הפרסום, באומן-בר-ריבנאי ויעלה בטלוויזיה, אינטרנט, שילוט חוצות וקולנוע.

לדברי סיגל שילוני, מנכ"ל חטיבת תענוג והנאה בשטראוס: "בהשקת השפה התקשורתית החדשה של עלית חשוב היה לנו להיות ראשונים ולהוביל - הבחירה בהשקה של השפה ברשתות חברתיות בהן מתקיימת כיום שיחת הרחוב, באה מתוך רצון לשמר את תפיסת החדשנות ואת הקירבה של המותג עלית לצרכנים ומתוך הבנה של השינויים בתרבות צריכת המדיה בארץ ובעולם".

'כוכב נולד' מגיע ל'בנק יהב'

בנק יהב יוצא בקמפיין נרחב שמטרתו גיוס שכירים במשק. הקמפיין יעלה תחת הכותרת 'מסלול לשכירים - חשבון ללא עמלות עו"ש' לראשונה מאז קבלת הרחבת הרישיון הקמעונאי מבנק ישראל בינואר השנה.

את תשדיר הפרסומת המיועד לטלוויזיה ערך הבימאי יואב צפיר במתכונת 'כוכב נולד' ובו בוחנים עובדי המדינה לקוחות הבנק הוותיקים, כשופטים באודישנים את השכירים המבקשים לפתוח חשבון בבנק. האווירה בתשדיר היא בסגנון מחזמר כהמשכה של הפרסומת הקודמת של הבנק.

הקמפיין יעלה באמצעי המדיה השונים ובהם טלוויזיה ואינטרנט, בעלות כוללת של כ-4 מיליון שקל וצפוי להימשך כחודש. לקראת השקת הקמפיין ערך הבנק אמש, כנס השקה באוניברסיטת תל אביב לכ-750 עובדי הבנק.

עידו רוזנבלום חובר לקבוצת קרסו כפרזנטור למותג 'רנו'

קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית רנו בישראל, תחל השבוע במהלך במיתוג מחדש למותג רנו. במסגרת המהלך תעלה החברה קמפיין תדמיתי שמטרתו למצב את המותג רנו כרכב אמין ונטול תקלות, תחת הסלוגן, 'רנו החדשה לא רואה מוסך'. קבוצת קרסו תשקיע במהלך למעלה מ-15 מיליון שקל. את הקמפיין יוביל כוכב הטלוויזיה, עידו רוזנבלום, שנבחר לשמש כפרזנטור החדש של המותג בארץ.

הקמפיין נעשה באמצעות משרד הפרסום 'גליקמן-נטלר-סמסונוב' וחברת 'ווב-סנס' תוביל את פעילות המדיה והאינטרקטיב של הקמפיין ויכלול ארבעה סרטוני טלוויזיה, קמפיין אינטרנט רחב, מודעות במגזינים מובילים, בעיתונות ושלטי חוצות.

איציק וייץ, מנכ"ל קבוצת קרסו מוטורס, הסביר על המהלך ואמר, כי "לפני כארבע שנים הכריז מנכ"ל רנו העולמית, קרלוס גוהן, על מהפכת אמינות, שלאחריה תשתווה רמת האמינות של רכבי רנו לזו של הרכבים היפניים".

וייץ הוסיף, כי "הקמפיין הנוכחי יתמקד במהפכת האמינות שעבר המותג ויכניס לתודעת הציבור שרכבי רנו הינם אמינים לאורך זמן ונטולי תקלות".

'דומינוס פיצה' בקמפיין הנאמד בכ-2.5 מיליון שקל

רשת משלוחי הפיצה, 'דומינו'ס פיצה', שמה לאחרונה לדגש את תחום הקניות באינטרנט בענף המזון המהיר. כהמשך לקמפיין האינטרנט שעלה בחודש אוקטובר יוצאת השבוע הרשת בקמפיין טלוויזיה חדש.

קמפיין הטלוויזיה שהופק על ידי משרד הפרסום זרמון גולדמן DDB, ישודר בערוצי הטלוויזיה 2 ו-10 למשך שלושה שבועות. במקביל יעלה קמפיין באנרים בפורטלי האינטרנט המובילים במדינה. היקף ההשקעה בקמפיין נאמד 2.5 במיליון שקל.

לדברי יוסי אלבז, מנכ"ל 'דומינו'ס פיצה' בישראל: "דומינוס סימנה לעצמה יעד אסטרטגי להוביל את תחום הקניות באינטרנט בשוק המזון , ולהטמיע שינויים חדשים בדפוסי הרגלי צריכת המזון המהיר בקרב הצרכן הישראלי".

מלי לוי מככבת בקמפיין של פמינה זו השנה השנייה

חברת ההלבשה התחתונה, 'פמינה', יוצאת בקמפיין חדש בו היא בחרה להמשיך לעונה שנייה עם הפרזנטורית מלי לוי, להוביל את קמפיין החברה לשנת 2010. הקמפיין יעלה באמצעות משרד הפרסום 'ברוקנר נטע יער' ויכלול קמפיין טלוויזיה וקטלוגים.

נזכיר כי בשנה שעברה עלתה החברה בקמפיין תחת קונספט 'נוסטלגי' במסגרתו לוי כיכבה כאלמנה שחורה בבית לוויות, לבושה בהלבשה תחתונה בלבד. בעונה הנוכחית קטלוג הקיץ יצולם בסימן 50 שנים לחברת 'פמינה', ומטרתו ל'השיב לתחייה' את נערות 'הפין אפ' גירלס, בדגש על מוחצנות ותיאטרליות של הפרזנטורית לצד הדגמים המוצעים.

נועה תישבי מתייצבת על איילון

רשת התכשיטים, 'מילר', יוצאת בקמפיין פרסום בכיכובה של הפרזנטורית נועה תשבי בהשקעה של חצי מיליון שקל.

הקמפיין, נעשה באמצעות משרד הפרסום 'ברוקנר נטע יער' ויכלול שילוט חוצות, פרסום בעיתונות ובאתר האינטרנט של החברה. במסגרת הקמפיין תופיע תשבי על גבי שלט חוצות באיילון בגודל 340 מ"ר. השלט יוצג תחת גשר ההלכה בצמוד לשלט החוצות עליו מופיע השורד, גיא גיאור, כפרומו לתכנית 'הרווק'.

לחמן

בי"ס לבגרות ופסיכומטרי, 'לחמן', יוצא בקמפיין חדש בעלות של כמיליון שקל באמצעות משרד הפרסום יהשוע TBWA ומשרד האינטראקטיב 'לעומק התודעה' למשך כחודש. הקמפיין יעלה על שלטי חוצות בפריסה ארצית וישולב בקמפיין אינטרנטי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוסים חיל אוויר תקיפה
צילום: דובר צהל

התרומה הישראלית ששווה לארה"ב מיליארדים כל שנה

ברית ששווה הרבה יותר מכסף: ישראל לא רק מקבלת סיוע - היא נכס אסטרטגי שמייצר לארה"ב חיסכון של מיליארדי דולרים מדי שנה, בזכות מודיעין, טכנולוגיה וניסיון קרבי שהופכים אותה למעבדה צבאית וכלכלית ייחודית בעולם

ד"ר אדם רויטר |

ישראל מספקת לארה"ב את הנכס הגיאו-אסטרטגי החשוב והיציב ביותר שלה במזרח התיכון ההפכפך, את שדה הניסויים הצבאיים הגדול והטוב בעולם לטכנולוגיות אמריקניות חדשות ב"אש חיה" ומידע מודיעיני רציף שלא יסולא בפז. כל אלו חוסכים לארה"ב מיליארדי דולרים כל שנה ולהערכת האמריקנים עצמם ברוב השנים התרומה הזו, גדולה לאין ערוך מהעלות של המימון והעזרה הכספית שארה"ב נותנת לישראל.

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, הגנרל אלכסנדר הייג, אמר פעם ש"ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה בעולם שאינה ניתנת להטבעה". בישראל יש לאמריקנים בסיס צבאי מאויש יחיד קטן מאד להתרעה מפני טילים בעוד שבשאר העולם ארה"ב מוציאה 70 מיליארדי דולרים כל שנה על תחזוקת כוחות הצבא שלה - שכוללים כ-50 אלף חיילים ב-800 בסיסים ב-80 מדינות, מהם לפחות 19 בסיסים במזרח התיכון.

הגנרל ג'ורג' פ. קיגן ראש המודיעין לשעבר של חיל האוויר האמריקאי מצוטט בהרחבה כאומר שארה"ב תצטרך ליצור "חמש סוכנויות CIA" כדי להתחרות במודיעין שישראל מספקת לה. גורמים בפנטגון כמו גם בתעשיות הביטחוניות האמריקניות נפעמים כל פעם מחדש מהחידושים הישראליים שנעשים על פלטפורמות אמריקניות שתוצאתם חיסכון כספי אדיר וחיסכון זמן אדיר במציאת ופתרון תקלות שמתרחשות באמל"ח שארה"ב מעבירה אלינו, בדגש על מטוסי ה-F15, ה-F16 וה-F35.

היכולת של התעשיות הביטחוניות האמריקניות לציין שאמלח וטכנולוגיות נבדקו בשדה הקרב הישראלי תורם להן באופן ניכר בתהליך המכירה. העובדות הנ"ל מדגישות את תפקידה של ישראל כבעלת ברית ייחודית בעלת ערך מוסף, בנוסף לכך שישראל משמשת כמרכז חדשנות מוביל עבור מגזר ההייטק האמריקני, מעבדה בדוקה של הכוחות המזוינים של ארה"ב ותעשיות הביטחון והחלל האמריקניות (חסכון של מיליארדי דולרים במו"פ, הגדלת היצוא והרחבת התעסוקה בארה"ב). ישראל במובן זה היא "אולם תצוגה" המדגים את היתרון של מערכות צבאיות אמריקניות על פני מתחרות עולמיות, מקור מודיעין פורץ דרך ובסיס צבאי גדול ביותר ללא צורך בחיילים אמריקניים.

לכן, החששות מפני אמברגו נשק אמריקני עתידי, אם וכאשר יעלו הדמוקרטים שוב לשלטון בארה"ב, הם חששות מופרזים מאד, כי ישראל שותפה נאמנה לארה"ב ואינטרס אמריקני אדיר. התרומה והתמורה הישראלית עבור האמלח האמריקני שווים לאמריקנים מיליארדי דולרים רבים כל שנה כמו גם העזרה הישראלית המודיעינית שלא תסולא בפז ועוגן יציב ויחיד במזרח תיכון מוסלמי הפכפך.

בצלאל סמוטריץ
צילום: ועדת הכספים

סמוטריץ' מבטיח: "מחירי הדירות יירדו, המסים יירדו" - האם להאמין לו?

נכנסים לכלכלת בחירות; סמוטריץ' יודע שאם מחירי הדירות יעלו - הציבור יאשים אותו, ומכין פתרונות וגם - מה התוכנית של סמוטריץ' לשנה הבאה ועל הפטור ממס לעולים חדשים

רן קידר |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג את עקרונות התקציב. הוא דוחף להורדת הריבית ובצדק; ומדבר על הורדת מסים והורדת מחירי הדירות. סמוטריץ' יודע שיש חשש גדול שמחירי הדירות יחזרו לעלות עם סיום תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית, והוא יודע שהוא זה שתוטל עליו האשמה בעליית מחירי הדירות, אז הוא מכין תוכנית (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?).

סמוטריץ' לא הציג תוכנית, אלא דיבר מלמעלה, בקווים כלליים. צריך לזכור שאנחנו בשנת בחירות, הבוחר הוא "המלך", הסיכוי שיפגעו בכיס שלו - נמוך. ירצו לתת לו תחושה טובה, תחושה של עושר. תחושה של ביטחון כלכלי.  בכנס של יועצי המס הוא אמר באופן ברור: "אל תקנו דירות, המחירים ימשיכו לרדת". 

סמוטריץ' טען כי שנת 2026 תהיה "גשר ממלחמה לצמיחה", עם תוספת משמעותית לביטחון, שצפויה לחרוג מ-100 מיליארד שקל, לצד ייצוב יחס החוב-תוצר. במרכז התוכנית: הורדת מס הכנסה על הכנסות מעבודה, שתעודד יציאה לעבודה והעלאת פריון. "זה יחזיר כסף לכיסי העובדים ויעזור למשק לצמוח", אמר, תוך הדגשה כי ההפחתה תתמקד במדרגות הנמוכות יותר כדי להגיע למעמד הביניים הרחב. נזכיר כי מדרגות המס הוקפאו השנה והמשמעות היא מיסוי גדול יותר. סמוטריץ' בעצם רמז על כוונה להסיר את ההקפאה בחלק מהמקומות. 

סמוטריץ' גם הבטיח הטבות מס משמעותיות לעולים חדשים: פטור ממס לא רק על הכנסות מחו"ל (כפי שקיים כיום למשך 10 שנים), אלא גם על הכנסות שיופקו בישראל עצמה. צעד כזה יכול להפוך את ישראל ליעד עלייה אטרקטיבי יותר, אבל השאלה היא למה לספק הטבה גדולה כל כך בשעה שאפשר להיטיב עם הציבור הישראלי עצמו. תושביך קודמים לעולים חדשים.  

החשש הוא שמהלכים אלו יובילו לעלייה בגירעון, אם כי חייבים להגיד שהגירעון בשליטה, ולמרות מלחמה של שנתיים ישראל התבררה כחזקה מאוד כלכלית. הפגיעה בנתונים הכלכליים היא לא אנושה כפי שיכול היה להיות. אין כלכלן אחד שחושב שהנתונים הכלכליים בהינתן השנתיים האחרונות, הם לא הפתעה לטובה. לכן, דווקא בהינתן הצמיחה של אחרי המלחמה כפי שצופים כלכלנים וגם בנק ישראל בתחזיות קדימה, עשויות לתמוך ולהשתלב בהורדת מסים.