שגיא קוזניץ, מנכל BG BOND מאשטרום תעשיות. קרדיט: גל סזוןשגיא קוזניץ, מנכל BG BOND מאשטרום תעשיות. קרדיט: גל סזון

BG BOND חונכת מפעל חדש לחומרי בנייה בבית גוברין כחלק מהמעבר לייצור כחול-לבן

חברת הבת של אשטרום תעשיות מרחיבה את פעילותה עם שלושה קווי ייצור חדשים, על רקע מגמות ההאטה בענף והצורך בהפחתת תלות ביבוא

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אשטרום

BG BOND טכנולוגיות, חברת בת של אשטרום תעשיות, חונכת מפעל חדש בקיבוץ בית גוברין. המפעל מצטרף לפעילות המפעל הוותיק במקום, ומהווה חלק מתהליך אסטרטגי רחב שמטרתו מעבר מייבוא לייצור מקומי והפחתת התלות בשרשראות אספקה גלובליות.

המתחם החדש משתרע על כ־28 אלף מ"ר וכולל שלושה קווי ייצור: מפעל אבקות, קו צבע אוטומטי וקו מוספי בטון. קווים אלו מצטרפים למערך הקיים ופועלים באמצעות מערכות בקרה מתקדמות ואריזה ממוחשבת. בחברה מציינים כי הפעלת המפעל החדש הובילה לעלייה משמעותית ביכולות הייצור וביעילות, עד פי חמישה ביחס למצב הקודם.

חניכת המפעל משתלבת במהלך מיתוג מחדש של BG BOND, במסגרתו היא מציעה ללקוחות סל מוצרים רחב תחת קורת גג אחת: טיט ודבקים צמנטיים, מערכות צבע וציפויים, פתרונות בטון ואיטום. בכך היא ממקמת את עצמה כגורם המספק מענה משולב לענפי הבנייה, התשתיות והתעשייה.

שגיא קוזניץ, מנכ"ל BG BOND, מציין כי שוק הבנייה בישראל מתמודד עם האטה, תנודתיות במחירי חומרי גלם ואי־ודאות תפעולית, "לאחר תקופות מאתגרות שכללו את מגפת הקורונה ואי יציבות בטחונית מתמשכת, הבנו בחברה כי יכולת ייצור מקומית, כחול לבן אשר לא מסתמכת על שרשרת אספקה גלובית מבטיחה ללקוחותינו זמינות ואיכות של מוצרים לצד חווית שירות מצויינת. שוק הבנייה הישראלי מתמודד עם האטה, תנודתיות במחירי חומרי הגלם ואי ודאות תפעולית, ולכן נדרשים ביטחון תעשייתי ושליטה מלאה בתהליכי הייצור. פתיחתו של המפעל החדש מהווה צעד חשוב במעבר לייצור מקומי, יציב ויעיל, שיאפשר לנו להמשיך ולהתחדש ולתמוך באופן מיטבי בצורכי שוק הבנייה הישראלי".

BG BOND הוקמה בשנת 1982 ומתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות גמר לענף הבנייה. בין מוצריה: מערכות הדבקה, חיפוי, איטום, בידוד, שיקום בטון, צבעים ודבקים תעשייתיים. כל מוצרי החברה מיוצרים בהתאם לתקני ISO 9001 ומותאמים לדרישות התקינה הישראלית והבינלאומית, תוך שימוש בחומרי גלם ידידותיים לסביבה.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה

המדינה מטילה מס ייעודי על בעלי קרקעות ש״זכו״ לגור ליד תחנות המטרו העתידיות; הטענה: זה המנגנון שיבטיח את המימון לאחד מפרויקטי התשתית השאפתניים בישראל; בפועל, מי שהכי סובל מהחפירות, הרעש והאבק של השנים הקרובות, יצטרך לקחת על הגב שלו חלק מהעלות של פרויקט שנכפה עליו מההתחלה
מנדי הניג |

צעד נוסף בדרך להקמת פרויקט המטרו בגוש דן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על התקנות המסדירות את אופן הגבייה של "מס השבחת המטרו". מס שיוטל על בעלי מקרקעין בתחומים שהוגדרו בתמ"א 70, אשר צפויים ליהנות מההשבחה בערך הנכסים שלהם בעקבות מיזם הרכבת התחתית. הכנסות המס מיועדות למימון בניית הרכבת התחתית והתשתיות מסביב.

בהתאם לחוק המטרו, בעל קרקעות ונכסים בתחומים אלו יידרשו לשלם את המס כתנאי למימוש זכויות עתידיות, בין אם מדובר בקבלת היתר בנייה, שינוי ברישום בטאבו או כל פעולה אחרת שמחייבת אישור תכנוני. גובה המס נקבע בהתאם לשומת ההשבחה שמבצעת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והוא מחויב בהעברה לקופת המדינה. בעצם המס הזה נועל במקום את מצב הנכסים והקרקעות של התושבים. עכשיו כל אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא ימכור או יבנה כי לעלויות הבסיסיות של בניה ואישורים יצטרפו גם מיסים כבדים לקופת המדינה. 

הרכבת התחתית אמורה לשנות מן היסוד את מפת התחבורה בישראל, להפוך את גוש דן לנגיש יותר ולחבר בין ערים ושכונות בקצב שלא הכרנו. אבל לצד ההבטחה הגדולה הזו, יש גם מחיר יומיומי כבד שמוטל על התושבים. אלפי אנשים מוצאים את עצמם חיים בתוך אתר בנייה מתמשך: חפירות מתחת לבתים, מדרכות חסומות, פקקי ענק ורעש בלתי פוסק של מכונות קידוח. עבור רבים זו כבר שגרה מתישה שנמשכת שנים, ולפני כולם עוד לפחות חמש שנות עבודות נוספות. כעת, כשהמדינה מוסיפה גם תו מחיר בדמות מס ההשבחה, התחושה מתחדדת – אותם אנשים שנאלצים לסבול את החפירות, האבק והעיכובים בחיי היומיום, מתבקשים גם לממן מכיסם את המיזם. השילוב הזה יוצר תחושת כעס ותסכול עמוק בקרב תושבים ובעלי נכסים, שנקלעו בעל כורחם למרכזו של פרויקט לאומי שמהווה עבורם לא רק חזון עתידי אלא גם פגיעה ממשית בהווה.

התקנות החדשות מגדירות כי רשות המסים תהיה הגוף המוסמך לאשר תשלום המס. ללא אישור רשמי מהרשות, בעל הנכס לא יוכל לבצע פעולות מהותיות בנכס, לרבות שינוי בעלות או קבלת היתר. בנוסף, השר חתם על נוסח ההודעה הרשמית שתישלח מטעם הרשויות המקומיות אל בעלי הנכסים החייבים. במסגרת יישום המהלך, רשות המסים צפויה להפעיל מערכת דיגיטלית ייעודית באתר האינטרנט שלה, שתאפשר תשלום ישיר של המס והפקת אישורי תשלום. הודעה רשמית על פתיחת המערכת תפורסם בתקופה הקרובה.

השבחנו לך את הנכס - אתה חייב לשלם

מס ההשבחה הפך לאחת הסוגיות השנויות במחלוקת סביב פרויקט המטרו. בעלי נכסים באזורים המוגדרים טוענים כי מדובר בנטל כבד שנכפה עליהם, גם אם אינם מתכוונים למכור את הנכס או ליהנות ישירות מההשבחה. לטענתם, המס פוגע בעיקר באוכלוסיות ותיקות שגרות שנים בסמוך לתוואי המיועד, ושאין להן את היכולת הכלכלית לשלם את החיוב הגבוה.

רובוט לוחם (גרוק)רובוט לוחם (גרוק)

עתיד בלי חללים בקרב - ישראל חותרת לטכנולוגיות שיחליפו לוחמים

איך יראה שדה הקרב העתידי, ואיפה נמצא איום גדול על ישראל?

ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה רובוט שדה קרב


הטכנולוגיה המתקדמת עוזרת בשדה הקרב וישראל חייבת לחתור לבניית רובוטים, רחפנים ואמל"ח משוכלל בהרבה מהקיים היום, באופן שיחליף לוחמים אנושיים בלחימה פיזית ממש ובכך נחסוך בדם חיילינו ונצמצם את הצרכים הקשורים בימי מילואים רבים. ההייטק הישראלי מצוי בעמדה מצוינת להשתלב ומשרד הביטחון חייב לראות בכך מטרה עתידית עליונה.

זוכרים את הסרטון בו נראה יחיא סינוואר הפצוע מנסה ברגעיו האחרונים להכות עם מקל, רחפן צה"לי שחג סביבו? הפער העצום בין מה שהיה לו ומה שיש לעזתים מול הטכנולוגיה הצה"לית - את הפער הזה צריך לטפח ולהעצים מול כל אויבינו ולחתור לתוצאה עתידית בה טכנולוגיות שלנו תייתרנה לוחמים אנושיים ותחסוכנה לנו בדם. הרבה דם. ותחסוכנה גם ים של ימי מילואים.

חלק מהעמים סביבנו מקדשים את המוות בעוד אנו מקדשים את החיים. ראוי שכל צד יקבל את אשר הוא מבקש. אלו מביניהם שירצו בכך יקבלו מאיתנו מוות בעוד אנו נשמור על עצמנו בחיים.

 

ה-AI מביא להאצה בעולם הרובוטיקה

יש לנו כבר כעת דחפורים אוטונומיים מסוג D9 לפילוס מרחבים ממולכדים, כלי סיור אוטונומיים המסוגלים גם לירות, מערכת "רואה יורה" (שהייתה עושה את עבודתה ב-7 לאוקטובר אם היו מגינים עליה מפני רחפנים – ראשו של מישהו צריך לעוף על זה), רחפני נפץ ועוד.