012 סמייל: הכנסת שיא של 1.1 מיליארד ש'; הרווח הנקי ל-2007 הסתכם ב-41 מיליון ש'

012 סמייל מפרסמת תוצאות פיננסיות; החברה רושמת גידול של 14% בהכנסה משירותי פס רחב; מבנה ההון קפץ מ-38 ל-229.9 מיליון שקל
משה בנימין |

חברת 012 סמייל מדווחת היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2007 ותוצאותיה ברבעון הרביעי.

התוצאות הבולטות

הכנסות שיא בסך 1.1 מיליארד שקל בהתאם לתוכניות המיזוג - גידול שנתי של 14% בהכנסות משירותי פס רחב. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2007 הסתכמו בסך 271.3 מיליון שקל.

הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב- 7.5 מיליון ש"ח (1.9 מיליון דולר), או 0.33 ש"ח (0.09$) למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 12.1 מיליון ש"ח, או 0.66 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006.

הרווח הגולמי לשנת 2007 היה 31% בהשוואה ל- 27% (פרופורמה) בשנת 2006, ו- 33% ברבעון הרביעי בהשוואה ל- 25% (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור ה- EBITDA עלה ל- 22% בשנת 2007 ול- 23% ברבעון הרביעי, בהשוואה ל- 18% (פרופורמה) בשנת 2006 ו – 17% ברבעון הרביעי של 2006.

שירותי טלפוניה פנים ארצית המבוססים על טכנולוגיית VOB גדלו בהתאם לתוכניות - וצפויים להוות מנוע צמיחה חשוב לחברה.

שיפור משמעותי במבנה ההון בעקבות ההנפקה הראשונית - מזומן ושווי מזומן גדלו מ- 38 מיליון שקל בסוף שנת 2006 ל- 229.9 מיליון שקל בסוף השנה. החוב הבנקאי של החברה הצטמצם מ- 331.6 מיליון שקל ל- 4.8 מיליון שקל.

תוצאות לתקופה של שנים עשר חודשים

הכנסותיה של החברה לשנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר 2007 הסתכמו בסך 1,102.9 מיליון ש"ח (286.7 מיליון דולר), גידול בשיעור של 221% בהשוואה ל- 343.1 מיליון ש"ח שנרשמו בשנת 2006. על בסיס פרופורמה, זהו גידול של 6.2%. בניטרול ההכנסות מ- hubbing(שירותי ניתוב בין רשתות מפעילים בינ"ל), אשר ירדו משמעותית בשנת 2007 בהשוואה לשנת 2006 בהתאם להחלטת ההנהלה לצמצם את מעורבות החברה בתחום זה, שהרווח השולי בו נמוך, בהכנסות לשנה נרשמה עלייה בשיעור של 13%, המבטאת עלייה בשיעור של 14% בפעילויות פס רחב.

EBITDA לשנת 2007 עלה ב- 24% ל- 237.1 מיליון ש"ח (61.6 מיליון דולר) בהשוואה ל- 191.7 מיליון ש"ח ב- 2006 על בסיס פרופורמה. שיעור ה- EBITDA לשנת 2007 עלה ל- 22% בהשוואה ל- 18% בשנת 2006 על בסיס פרופורמה.

הרווח הנקי לשנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר 2007 הסתכם ב- 41 מיליון ש"ח (10.7 מיליון דולר), או 2.1 ש"ח (0.55$) למניה, בהשוואה להפסד נקי של 2.0 מיליון ש"ח, או 0.11 ש"ח למניה בשנת 2006. על בסיס פרופורמה, החברה רשמה הפסד נקי של 12.1 מיליון ש"ח או 0.55 ש"ח למניה בשנת 2006, שמשקף התאמות שבוצעו בהתאם לעקרונות החשבונאיים המקובלים בארה"ב כדי לתת תוקף לפחת ,הפחתות והוצאות כספיות שנבעו מרכישת 012 קווי זהב על ידי החברה.

התוצאות לרבעון הרביעי

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2007 הסתכמו בסך 271.3 מיליון שקל (70.5 מיליון דולר), גידול של 179% בהשוואה ל- 97.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי בשנת 2006, וקיטון של 3% בהשוואה להכנסות על בסיס פרופורמה ברבעון הרביעי של 2006.

בניטרול הכנסות מ-hubbing, שפחתו באופן משמעותי במהלך המחצית השניה של 2007 בהשוואה לשנת 2006, כפי שהוסבר לעיל, בהכנסות לרבעון נרשמה עליה בשיעור של 11%, המבטאת עליה של 14% בפעילויות פס רחב.

ה- EBITDA ברבעון הרביעי עלה בשיעור של 30% והסתכם ב- 61.3 מיליון ש"ח (15.9 מיליון דולר) בהשוואה ל- 47.1 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006 על בסיס פרופורמה. שיעור ה- EBITDA לרבעון עלה ל 23% בהשוואה ל- 17% ברבעון הרביעי של 2006 על בסיס פרופורמה.

הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב- 7.5 מיליון ש"ח (1.9 מיליון דולר), או 0.33 ש"ח (0.09$) למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 12.1 מיליון ש"ח, או 0.66 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, החברה רשמה הפסד נקי של 17.0 מיליון ש"ח או 0.77 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006.

סקירת המגזרים ב- 012 סמייל

פס רחב: הכנסות הרבעון הרביעי מפעילויות פס רחב הסתכמו בסך 131.3 מיליון ש"ח (34.1 מיליון דולר), שהינם גידול של 169% בהשוואה ל- 48.9 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, זהו גידול של 14%.

החברה הגבירה את השיווק של שירותי הטלפוניה המקומיים שלה המבוססים על טכנולוגית VOB. שיעור המנויים החדשים שהצטרפו תואם את היעדים שהציבה לעצמה החברה - השגת 5% נתח שוק עד סוף 2009. פעילות זו נתמכת על-ידי תוכנית ניידות המספרים שהנהיג משרד התקשורת בישראל ב- 2 בדצמבר 2007, יוזמה שנועדה להקל על הלקוחות להחליף ספקי שירותים.

החברה ממשיכה לבנות את המוניטין שלה כאחת מאינטגרטוריות ה-IT המתקדמות ביותר בשוק מבחינה טכנולוגית. במהלך הרבעון, זכתה החברה בחוזה חשוב לפריסת רשת אינטרנט אלחוטית במרכז הרפואי שיבא בתל אביב, ולאחר הרבעון זכתה במכרז חשוב של רשות שדות התעופה של ישראל להפוך לספקית בלעדית של שירותי טלפוניה בינלאומיים. בנוסף, לאחר הרבעון הוענק לחברה רישיון לחמש שנים לספק שירותי נקודת סיום רשת (נס"ר) ללקוחותיה, דבר אשר בעתיד יאפשר לחברה לספק פתרונות תקשורת מלאים, מקצה לקצה.

טלפוניה מסורתית: הכנסות הרבעון הרביעי משירותי טלפוניה מסורתית הסתכמו בסך 140 מיליון ש"ח (36.4 מיליון דולר) גידול של 190% בהשוואה ל- 48.3 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, זהו קיטון של 15%.

ככלל, פעילות השיחות הבינלאומיות הנכנסות והיוצאות של החברה, מוסיפה להיות מקור מזומנים איתן ויציב עבור החברה. מאידך, הכנסותיה מפעילויות hubbing (כאמור -שירותים בעלי רווח שולי נמוך שהחברה מספקת למפעילי תקשורת בינלאומיים) תלויות בתנודות השוק ובהזדמנויות חוזיות הזמינות לחברה בכל נקודת זמן ספציפית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".


בנק אש
צילום: אורן טסלר

בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?

אחרי כמעט שלוש שנים מרגע קבלת הרישיון - אש מתחיל לפעול. המייסדים מציגים חזון של "בנקאות אחרת" - האומנם?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בנק אש

בנק אש (esh), הבנק הדיגיטלי החדש שבשליטת היזם ניר צוק, יחל מחר  את פעילותו באופן רשמי, עם אירוע השקה מקוון בו תוצג התוכנית העסקית של הבנק.המהלך מגיע כמעט שלוש שנים לאחר שבדצמבר 2022 קיבל הבנק רישיון מבנק ישראל. מחר צפויים המייסדים, ובהם יובל אלוני, לחשוף את החזון והכיוון שאליו הם מתכננים להוביל את הבנק. אלוני, שותף מייסד ומבעלי השליטה, פרסם בפוסט כי מדובר ב"רגע מכונן" אחרי שנות עבודה רבות, וציין כי הבנק ישנה את פני הבנקאות המסורתית. 

מודל עסקי שונה מזה של וואן זירו

בניגוד לבנק הדיגיטלי וואן זירו שהשיק את שירותיו כבר באוגוסט 2022 ומכוון בעיקר למשקי בית, בנק אש מתכנן להתמקד במגזר העסקי - ובעיקר בעסקים קטנים וזעירים. הפלטפורמה הטכנולוגית העצמאית של הבנק כבר פועלת ומבוססת על מערכות ליבה בענן הציבורי, מתוך מטרה להפחית עלויות ולייעל תהליכים.

הטכנולוגיה הזו אינה מיועדת רק לשימוש פנימי. בכוונת אש לשווק אותה בהמשך גם לבנקים דיגיטליים נוספים בארץ ובעולם. בין המוצרים שאש צפוי להציע: חשבונות עו"ש, פיקדונות, אשראי עסקי ושירותים פיננסיים מותאמים לעסקים קטנים. נראה שהמקום שבו הם יכולים לעורר את השוק הוא בפיקדונות  הריבית על הפיקדונות בבנקים נמוכה מאוד, במיוחד הריבית על עו"ש והריבית לפיקדונות קצרים. כל גורם שייכנס לתחום ויספק ריביות טובות, עשוי למשוך קהל, אם כי, כפי שניתן להיווכח מהניסיון של וואן זירו, זה לא יהיה פשוט. 

השקעות עתק ותג מחיר של חצי מיליארד דולר

מאחורי בנק אש עומדת קבוצת משקיעים בראשות ניר צוק, מייסד פאלו אלטו, חברת הסייבר הגדולה בעולם, הנסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-125מיליארד דולר. השקעה משמעותית של גוף מוסדי, היתה של כלל ביטוח, שהשקיעה כ-100 מיליון שקל תמורת 4.99% ממניות הבנק וחברת הטכנולוגיה שעל בסיסה הוקם.

ההשקעה בוצעה לפי שווי של כ-512 מיליון דולר אחרי הכסף, ואליה הצטרפו גם אלוני, ושותפים נוספים. מדובר בסכום משמעותי, בעיקר בהתחשב בכך שהבנק עדיין לא התחיל לפעול בפועל מול הציבור.