012 סמייל: הכנסת שיא של 1.1 מיליארד ש'; הרווח הנקי ל-2007 הסתכם ב-41 מיליון ש'

012 סמייל מפרסמת תוצאות פיננסיות; החברה רושמת גידול של 14% בהכנסה משירותי פס רחב; מבנה ההון קפץ מ-38 ל-229.9 מיליון שקל
משה בנימין |

חברת 012 סמייל מדווחת היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2007 ותוצאותיה ברבעון הרביעי.

התוצאות הבולטות

הכנסות שיא בסך 1.1 מיליארד שקל בהתאם לתוכניות המיזוג - גידול שנתי של 14% בהכנסות משירותי פס רחב. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2007 הסתכמו בסך 271.3 מיליון שקל.

הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב- 7.5 מיליון ש"ח (1.9 מיליון דולר), או 0.33 ש"ח (0.09$) למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 12.1 מיליון ש"ח, או 0.66 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006.

הרווח הגולמי לשנת 2007 היה 31% בהשוואה ל- 27% (פרופורמה) בשנת 2006, ו- 33% ברבעון הרביעי בהשוואה ל- 25% (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור ה- EBITDA עלה ל- 22% בשנת 2007 ול- 23% ברבעון הרביעי, בהשוואה ל- 18% (פרופורמה) בשנת 2006 ו – 17% ברבעון הרביעי של 2006.

שירותי טלפוניה פנים ארצית המבוססים על טכנולוגיית VOB גדלו בהתאם לתוכניות - וצפויים להוות מנוע צמיחה חשוב לחברה.

שיפור משמעותי במבנה ההון בעקבות ההנפקה הראשונית - מזומן ושווי מזומן גדלו מ- 38 מיליון שקל בסוף שנת 2006 ל- 229.9 מיליון שקל בסוף השנה. החוב הבנקאי של החברה הצטמצם מ- 331.6 מיליון שקל ל- 4.8 מיליון שקל.

תוצאות לתקופה של שנים עשר חודשים

הכנסותיה של החברה לשנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר 2007 הסתכמו בסך 1,102.9 מיליון ש"ח (286.7 מיליון דולר), גידול בשיעור של 221% בהשוואה ל- 343.1 מיליון ש"ח שנרשמו בשנת 2006. על בסיס פרופורמה, זהו גידול של 6.2%. בניטרול ההכנסות מ- hubbing(שירותי ניתוב בין רשתות מפעילים בינ"ל), אשר ירדו משמעותית בשנת 2007 בהשוואה לשנת 2006 בהתאם להחלטת ההנהלה לצמצם את מעורבות החברה בתחום זה, שהרווח השולי בו נמוך, בהכנסות לשנה נרשמה עלייה בשיעור של 13%, המבטאת עלייה בשיעור של 14% בפעילויות פס רחב.

EBITDA לשנת 2007 עלה ב- 24% ל- 237.1 מיליון ש"ח (61.6 מיליון דולר) בהשוואה ל- 191.7 מיליון ש"ח ב- 2006 על בסיס פרופורמה. שיעור ה- EBITDA לשנת 2007 עלה ל- 22% בהשוואה ל- 18% בשנת 2006 על בסיס פרופורמה.

הרווח הנקי לשנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר 2007 הסתכם ב- 41 מיליון ש"ח (10.7 מיליון דולר), או 2.1 ש"ח (0.55$) למניה, בהשוואה להפסד נקי של 2.0 מיליון ש"ח, או 0.11 ש"ח למניה בשנת 2006. על בסיס פרופורמה, החברה רשמה הפסד נקי של 12.1 מיליון ש"ח או 0.55 ש"ח למניה בשנת 2006, שמשקף התאמות שבוצעו בהתאם לעקרונות החשבונאיים המקובלים בארה"ב כדי לתת תוקף לפחת ,הפחתות והוצאות כספיות שנבעו מרכישת 012 קווי זהב על ידי החברה.

התוצאות לרבעון הרביעי

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2007 הסתכמו בסך 271.3 מיליון שקל (70.5 מיליון דולר), גידול של 179% בהשוואה ל- 97.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי בשנת 2006, וקיטון של 3% בהשוואה להכנסות על בסיס פרופורמה ברבעון הרביעי של 2006.

בניטרול הכנסות מ-hubbing, שפחתו באופן משמעותי במהלך המחצית השניה של 2007 בהשוואה לשנת 2006, כפי שהוסבר לעיל, בהכנסות לרבעון נרשמה עליה בשיעור של 11%, המבטאת עליה של 14% בפעילויות פס רחב.

ה- EBITDA ברבעון הרביעי עלה בשיעור של 30% והסתכם ב- 61.3 מיליון ש"ח (15.9 מיליון דולר) בהשוואה ל- 47.1 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006 על בסיס פרופורמה. שיעור ה- EBITDA לרבעון עלה ל 23% בהשוואה ל- 17% ברבעון הרביעי של 2006 על בסיס פרופורמה.

הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב- 7.5 מיליון ש"ח (1.9 מיליון דולר), או 0.33 ש"ח (0.09$) למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 12.1 מיליון ש"ח, או 0.66 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, החברה רשמה הפסד נקי של 17.0 מיליון ש"ח או 0.77 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006.

סקירת המגזרים ב- 012 סמייל

פס רחב: הכנסות הרבעון הרביעי מפעילויות פס רחב הסתכמו בסך 131.3 מיליון ש"ח (34.1 מיליון דולר), שהינם גידול של 169% בהשוואה ל- 48.9 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, זהו גידול של 14%.

החברה הגבירה את השיווק של שירותי הטלפוניה המקומיים שלה המבוססים על טכנולוגית VOB. שיעור המנויים החדשים שהצטרפו תואם את היעדים שהציבה לעצמה החברה - השגת 5% נתח שוק עד סוף 2009. פעילות זו נתמכת על-ידי תוכנית ניידות המספרים שהנהיג משרד התקשורת בישראל ב- 2 בדצמבר 2007, יוזמה שנועדה להקל על הלקוחות להחליף ספקי שירותים.

החברה ממשיכה לבנות את המוניטין שלה כאחת מאינטגרטוריות ה-IT המתקדמות ביותר בשוק מבחינה טכנולוגית. במהלך הרבעון, זכתה החברה בחוזה חשוב לפריסת רשת אינטרנט אלחוטית במרכז הרפואי שיבא בתל אביב, ולאחר הרבעון זכתה במכרז חשוב של רשות שדות התעופה של ישראל להפוך לספקית בלעדית של שירותי טלפוניה בינלאומיים. בנוסף, לאחר הרבעון הוענק לחברה רישיון לחמש שנים לספק שירותי נקודת סיום רשת (נס"ר) ללקוחותיה, דבר אשר בעתיד יאפשר לחברה לספק פתרונות תקשורת מלאים, מקצה לקצה.

טלפוניה מסורתית: הכנסות הרבעון הרביעי משירותי טלפוניה מסורתית הסתכמו בסך 140 מיליון ש"ח (36.4 מיליון דולר) גידול של 190% בהשוואה ל- 48.3 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, זהו קיטון של 15%.

ככלל, פעילות השיחות הבינלאומיות הנכנסות והיוצאות של החברה, מוסיפה להיות מקור מזומנים איתן ויציב עבור החברה. מאידך, הכנסותיה מפעילויות hubbing (כאמור -שירותים בעלי רווח שולי נמוך שהחברה מספקת למפעילי תקשורת בינלאומיים) תלויות בתנודות השוק ובהזדמנויות חוזיות הזמינות לחברה בכל נקודת זמן ספציפית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


יבוא יצוא
צילום: תמר מצפי

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי

התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים

ליאור דנקנר |

הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.

הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.

ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.


איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה

הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.

מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.