012 סמייל: הכנסת שיא של 1.1 מיליארד ש'; הרווח הנקי ל-2007 הסתכם ב-41 מיליון ש'
חברת 012 סמייל מדווחת היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2007 ותוצאותיה ברבעון הרביעי.
התוצאות הבולטות
הכנסות שיא בסך 1.1 מיליארד שקל בהתאם לתוכניות המיזוג - גידול שנתי של 14% בהכנסות משירותי פס רחב. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2007 הסתכמו בסך 271.3 מיליון שקל.
הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב- 7.5 מיליון ש"ח (1.9 מיליון דולר), או 0.33 ש"ח (0.09$) למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 12.1 מיליון ש"ח, או 0.66 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006.
הרווח הגולמי לשנת 2007 היה 31% בהשוואה ל- 27% (פרופורמה) בשנת 2006, ו- 33% ברבעון הרביעי בהשוואה ל- 25% (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד.
שיעור ה- EBITDA עלה ל- 22% בשנת 2007 ול- 23% ברבעון הרביעי, בהשוואה ל- 18% (פרופורמה) בשנת 2006 ו – 17% ברבעון הרביעי של 2006.
שירותי טלפוניה פנים ארצית המבוססים על טכנולוגיית VOB גדלו בהתאם לתוכניות - וצפויים להוות מנוע צמיחה חשוב לחברה.
שיפור משמעותי במבנה ההון בעקבות ההנפקה הראשונית - מזומן ושווי מזומן גדלו מ- 38 מיליון שקל בסוף שנת 2006 ל- 229.9 מיליון שקל בסוף השנה. החוב הבנקאי של החברה הצטמצם מ- 331.6 מיליון שקל ל- 4.8 מיליון שקל.
תוצאות לתקופה של שנים עשר חודשים
הכנסותיה של החברה לשנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר 2007 הסתכמו בסך 1,102.9 מיליון ש"ח (286.7 מיליון דולר), גידול בשיעור של 221% בהשוואה ל- 343.1 מיליון ש"ח שנרשמו בשנת 2006. על בסיס פרופורמה, זהו גידול של 6.2%. בניטרול ההכנסות מ- hubbing(שירותי ניתוב בין רשתות מפעילים בינ"ל), אשר ירדו משמעותית בשנת 2007 בהשוואה לשנת 2006 בהתאם להחלטת ההנהלה לצמצם את מעורבות החברה בתחום זה, שהרווח השולי בו נמוך, בהכנסות לשנה נרשמה עלייה בשיעור של 13%, המבטאת עלייה בשיעור של 14% בפעילויות פס רחב.
EBITDA לשנת 2007 עלה ב- 24% ל- 237.1 מיליון ש"ח (61.6 מיליון דולר) בהשוואה ל- 191.7 מיליון ש"ח ב- 2006 על בסיס פרופורמה. שיעור ה- EBITDA לשנת 2007 עלה ל- 22% בהשוואה ל- 18% בשנת 2006 על בסיס פרופורמה.
הרווח הנקי לשנה שהסתיימה ב- 31 בדצמבר 2007 הסתכם ב- 41 מיליון ש"ח (10.7 מיליון דולר), או 2.1 ש"ח (0.55$) למניה, בהשוואה להפסד נקי של 2.0 מיליון ש"ח, או 0.11 ש"ח למניה בשנת 2006. על בסיס פרופורמה, החברה רשמה הפסד נקי של 12.1 מיליון ש"ח או 0.55 ש"ח למניה בשנת 2006, שמשקף התאמות שבוצעו בהתאם לעקרונות החשבונאיים המקובלים בארה"ב כדי לתת תוקף לפחת ,הפחתות והוצאות כספיות שנבעו מרכישת 012 קווי זהב על ידי החברה.
התוצאות לרבעון הרביעי
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2007 הסתכמו בסך 271.3 מיליון שקל (70.5 מיליון דולר), גידול של 179% בהשוואה ל- 97.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי בשנת 2006, וקיטון של 3% בהשוואה להכנסות על בסיס פרופורמה ברבעון הרביעי של 2006.
בניטרול הכנסות מ-hubbing, שפחתו באופן משמעותי במהלך המחצית השניה של 2007 בהשוואה לשנת 2006, כפי שהוסבר לעיל, בהכנסות לרבעון נרשמה עליה בשיעור של 11%, המבטאת עליה של 14% בפעילויות פס רחב.
ה- EBITDA ברבעון הרביעי עלה בשיעור של 30% והסתכם ב- 61.3 מיליון ש"ח (15.9 מיליון דולר) בהשוואה ל- 47.1 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006 על בסיס פרופורמה. שיעור ה- EBITDA לרבעון עלה ל 23% בהשוואה ל- 17% ברבעון הרביעי של 2006 על בסיס פרופורמה.
הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב- 7.5 מיליון ש"ח (1.9 מיליון דולר), או 0.33 ש"ח (0.09$) למניה, בהשוואה להפסד נקי בסך 12.1 מיליון ש"ח, או 0.66 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, החברה רשמה הפסד נקי של 17.0 מיליון ש"ח או 0.77 ש"ח למניה, ברבעון הרביעי של 2006.
סקירת המגזרים ב- 012 סמייל
פס רחב: הכנסות הרבעון הרביעי מפעילויות פס רחב הסתכמו בסך 131.3 מיליון ש"ח (34.1 מיליון דולר), שהינם גידול של 169% בהשוואה ל- 48.9 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, זהו גידול של 14%.
החברה הגבירה את השיווק של שירותי הטלפוניה המקומיים שלה המבוססים על טכנולוגית VOB. שיעור המנויים החדשים שהצטרפו תואם את היעדים שהציבה לעצמה החברה - השגת 5% נתח שוק עד סוף 2009. פעילות זו נתמכת על-ידי תוכנית ניידות המספרים שהנהיג משרד התקשורת בישראל ב- 2 בדצמבר 2007, יוזמה שנועדה להקל על הלקוחות להחליף ספקי שירותים.
החברה ממשיכה לבנות את המוניטין שלה כאחת מאינטגרטוריות ה-IT המתקדמות ביותר בשוק מבחינה טכנולוגית. במהלך הרבעון, זכתה החברה בחוזה חשוב לפריסת רשת אינטרנט אלחוטית במרכז הרפואי שיבא בתל אביב, ולאחר הרבעון זכתה במכרז חשוב של רשות שדות התעופה של ישראל להפוך לספקית בלעדית של שירותי טלפוניה בינלאומיים. בנוסף, לאחר הרבעון הוענק לחברה רישיון לחמש שנים לספק שירותי נקודת סיום רשת (נס"ר) ללקוחותיה, דבר אשר בעתיד יאפשר לחברה לספק פתרונות תקשורת מלאים, מקצה לקצה.
טלפוניה מסורתית: הכנסות הרבעון הרביעי משירותי טלפוניה מסורתית הסתכמו בסך 140 מיליון ש"ח (36.4 מיליון דולר) גידול של 190% בהשוואה ל- 48.3 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2006. על בסיס פרופורמה, זהו קיטון של 15%.
ככלל, פעילות השיחות הבינלאומיות הנכנסות והיוצאות של החברה, מוסיפה להיות מקור מזומנים איתן ויציב עבור החברה. מאידך, הכנסותיה מפעילויות hubbing (כאמור -שירותים בעלי רווח שולי נמוך שהחברה מספקת למפעילי תקשורת בינלאומיים) תלויות בתנודות השוק ובהזדמנויות חוזיות הזמינות לחברה בכל נקודת זמן ספציפית.
אמנם ההנהלה מתכוונת להמשיך להתקשר בחוזי hubbing כדרך לניצול הקיבולות והתשתיות הקיימות של החברה, אך אינה רואה ב-hubbing פעילות עיקרית, ומצפה שהכנסותיה מפעילות זו ימשיכו להשתנות מרבעון לרבעון.