לאחר עליה של 26% במהלך השנה; ב-IBI נותנים אפסייד של 49% לכלכלית ירושלים

שי ליפמן ויובל זעירא חזרו על המלצת "קניה" למניה עם מחיר יעד של 110 שקלים. האנליסטים מדגישים את העסקה של חברת מונדון אשר בבעלותה בהודו ומציינים כי היא קפיצת מדרגה משמעותית לפעילות הקבוצה וגוזרת פוטנציאל רווח אדיר
שי יוכט |

בבית ההשקעות IBI חזרו אתמול (א') על המלצת "קניה" למניית כלכלית ירושלים וחזרו על מחיר היעד של 110 שקל למניה המהווה אפסייד של כ-49% למחיר הסגירה של המניה אמש בבורסה. בבית ההשקעות חוזרים על ההמלצה ברקע להודעת החברה אתמול כי חברת מונדון, המוחזקת בכ-60% על ידי כלכלית, התקשרה במזכר הבנות לרכישת חטיבה קרקעי של כ-2424 דונם בעיר ג'ייפור במחיר של כ-108 מיליון דולר.

שי ליפמן ויובל זעירא מציינים בסקירתם את החברה, כי בכוונת מונדון לפעול לשינוי ייעוד הקרקעות על מנת לבנות שם פרויקט משולב לבניית מגורים, סחר, משרדים והיי טק בהיקף כולל של כ-4 מיליון מ"ר.

ליפמן וזעירא מעריכים כי החברה תפעל במהירות לשינויי היעוד של הקרקע וייתכן כי תחילת בנייה של המגה פרויקט תחל בטווח של כשנה עד שנה וחצי. כ-80% מהפרויקט מיועד למגורים והיתר למסחר ומשרדים בהיקף מכירות כולל של מעל ל-4 מיליארד דולר.

ליפמן וזעירא מוסיפים, כי להערכתם ניתן למכור מ"ר מגורים במחירים של לפחות 800 דולר למ"ר אשר עשוי להניב רווח פוטנציאלי של כ-450 דולר למ"ר מגורים. את שטחי המסחר מעריכים האנליסטים, ניתן יהיה לשווק לפי מחיר של כ-1500 דולר למ"ר עם פוטנציאל רווח של כ-850 דולר למ"ר.

על הנייר מציינים האנליסטים הרווחיות מהפרוייקט נראית מדהימה, הסיכון העיקרי המסתמן הוא אי קבלת היתר לשינוי ייעוד הקרקע או עיכובים משמעותיים בפרוייקט. ליפמן וזעירא מדגישים עם זאת, כי מרכיב הקרקע בפרויקט זה ובהודו בכלל הוא נמוך מאוד יחסית למערב ולכן נראה כי הסיכוי במקרה זה עולה בהרבה מונים על הסיכון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.