רונן שמיר: "ב-2008 נתמודד באינטרנט כעסק"

ראיון מצולם עם רונן שמיר - העורך הראשי של אתר זכיינית ערוץ 2, "רשת", שדורג לראשונה, בסקר TIM של חודש יוני במקום ה-17. שמיר מרוצה מההישג, מבטיח הפתעות תוכן לגולשי האתר ועל פרסום באתר הוא אומר: "נתחיל למכור רק כשנהיה מוכנים"
אפרת אדיר |

אתר הזכיינית "רשת" הושק לפני כחצי שנה ודורג, לראשונה, בסקר TIM של חודש יוני במקום ה-17 עם 13.1% חשיפה. לתפקיד העורך הראשי של האתר מונה רונן שמיר, אשר שימש כעורך הראשי בפורטל "נענע" במשך 3 שנים ועזב בחודש מאי האחרון.

בראיון ל-Bizportal מדבר שמיר על הכניסה לסקר TIM ומרוצה מהדרוג. לדבריו, "הכניסה בזמן כל כך קצר לרשימה מכובדת וקשה של אתרים מובילים מאשרת שאנחנו עושים משהו נכון, למרות שאנחנו בתחילת הדרך".

כזכיינית ערוץ 2 עומדת "רשת" בתחרות מתמדת עם זכיינית נוספת - "קשת". ל"קשת" אתר אינטרנט מצליח אשר דורג בסקרי TIM האחרונים במקומות ה-10 וה-11. אולם, רונן אינו מתרגש מעובדה זו וטוען, כי התחרות של אתר "רשת" אינה בהכרח מול האתר של "קשת" אלא מול אתרים אחרים כמו דפי זהב, זאפ, פליקס ועוד. "אני לא בטוח שמה שאנחנו עושים באתר רשת הוא הקבלה לאתר של קשת. אותי מעניינים הגולשים והם יבחרו בסוף עם מי הם הולכים", אומר שמיר.

הפתעות בהמשך

על מנת שיוכלו הגולשים לבחור עם מי הם הולכים, חשוב לגוון ולהפתיע באטרקציות ותכנים ייעודיים, המשלבים גם תוכן גולשים באתר. על כך אומר שמיר, כי הוא אכן מתכוון להפתיע את הגולשים, אבל מסרב, בשלב זה, להרחיב בנושא ומדבר על היתרון הגדול של אתר אינטרנט הפועל 7 ימים בשבוע, בניגוד ל-3 או 4 ימי שידור של "רשת" בערוץ 2. "אנחנו מתכוונים להפתיע ובפירוש יהיה באתר תוכן מקורי", מבטיח שמיר.

גם בבחינת קהל היעד של האתר, מכוון שמיר גבוה ומעוניין לפנות לכל קהלי האוכלוסיה ולא רק לבני נוער, על אף שהם קהל היעד העיקרי של אתרי אינטרנט בידוריים המשלבים תכני וידיאו רבים. "האתר של רשת יעמוד לפי כל אמות המידה של הזכיינית. אנחנו פונים יותר ויותר לקהלים בוגרים כמו שידור עדכוני חדשות או טיפ יומי של פרופ' רוליצר מתוכנית הבוקר", אומר שמיר.

בשלב זה עדיין לא נמכרות פרסומות באתר "רשת" ושמיר מחזק את העובדה ואומר שמדובר בהחלטה מתוך תכנון ובחירה. "נתחיל רק כשנהיה מוכנים לזה, למרות שמבחינת יכולת, היינו יכולים להתמודד עם העשירייה הראשונה של האתרים במכירות, כי אני מכיר את נתוני הצפיות בווידיאו בשוק הזה ונתוני כמות הגולשים", מציין שמיר ומוסיף: "שנת 2007 היא השנה של החדרת אתר "רשת" לשוק ויצירת חוויה חדשה לגולש. אני מאמין כי שנת 2008 תהיה השנה הגדולה שלנו בה ניכנס להתמודדות באינטרנט כעסק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה