מומחי מיחשוב ותקשורת מאוניברסיטת מנצ'סטר מבקשים להקים "מקהלת IP"

ד"ר בארי צ'יטהאם, מרצה בבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטה וזמר מקהלה בעצמו, מחפש בימים אלה מימון לפרויקט, שלדבריו יצריך את פריצת מגבלות התקשורת הקיימות כיום
אבי בליזובסקי |

מומחים למדעי המחשב חובבי שירה מאוניברסיטת מנצ'סטר בבריטניה מבקשים להשתמש בטכנולוגיה העדכנית ביותר כדי להקים את המקהלה האינטרנטית הראשונה בעולם. כדי להוציא את הרעיון לפועל, יהיה צורך בפריצת מגבלות רשתות התקשורת הקיימות כיום. למשל, תידרש רשת אולטרה מהירה שתהיה מסוגלת להעביר קול ותמונות בהשהיה נמוכה הרבה יותר מאשר בשירותים כמו טלפוניית IP וועידות וידאו, כפי שהם ממומשים כיום. ד"ר בארי צ'יטהאם, מרצה בכיר בבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטה, מחפש כעת מימון למטרת קידום הפרויקט, שישלב זמרים חובבים וחצי מקצוענים מכל רחבי אירופה לביצוע הופעות חיות מהוקצעות וחלקות, מבלי להתאסף באולם קונצרטים אחד.

"אם תיווצר השהיה, לא ניתן יהיה להשיג את החוויה האינטראקטיבית בזמן אמת של שירת המקהלה", מסביר ד"ר צ'יטהאם. "בין היתר, יהיה צורך למצוא דרך לעבד ולקודד מהר יותר את הקולות שיזרמו במורד תשתית האינטרנט כדי להשיג איכות קול גבוהה. בנוסף, יהיה צורך לשלב את הקולות בדיוק רב כדי לתת למאזינים תחושה שכל הזמרים נמצאים יחדיו באולם קונצרטים אחד".

לדברי ד"ר צ'יטהאם, אתגרים נוספים שהפרויקט יידרש לפתור יהיו גילוי הדרך שבה יוכל מנצח לנהל חזרות ולשלוט על מקהלה המורכבת מאנשים הנמצאים במקומות שונים וכיצד הזמרים יוכלו להרגיש כאילו הם מבצעים אינטראקציה עם חבריהם להופעה. עם זאת, עדיין צפויה השהיה כלשהי ולכן הוחלט שהשירה תוגבל למוסיקת מקהלה קלאסית ופופולארית אך לא להופעות פופ ורוק.

ד"ר צ'יטהאם, העובד בקבוצת המחקר העוסקת בטכנולוגיות עיבוד מתקדמות, שר בתפקיד באס במקהלת האוניברסיטה ובמקהלה מקומית באיזור מגוריו. לדבריו, "אנו מקווים ליצור קשר בין מקהלות בכל רחבי אירופה. החלום הוא לתרום לאינטגרציה של אירופה. המרחקים הגיאוגרפיים ומהירות העברת האלקטרונים הובילה אותנו להאמין שניתן להשיג את הפחתת ההשהיה בתוך אירופה בפרק זמן קצר".

"לדעתי רוחב הפס היוצא מישראל לא יספיק לזמרי מקהלה להשתתף בפרויקט", אומר אייל צפריר, ממלא מקום סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי. "למען אספקת תעבורת הקול והתמונה הדרושה לפרויקט שכזה, יידרשו רוחבי פס גדולים מהרבה מהקיימים בישראל כיום, קרי מאות רבות של ג'יגה-ביטים.נכון להיום זה בלתי אפשרי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.