אוטובוס אגד
צילום: שלומי יוסף

בעקבות מחסור בעובדים - שר העבודה חתם על הארכת שעות עבודה לנהגי רכב

נושאים בכתבה נהגים

בעקבות מחסור בעובדים במשק - שר העבודה חתם על היתר מיוחד להארכת שעות הפעילות של נהגי רכב ציבורי והובלות. השר, יואב בן צור בעצם מאפשר הרחבת שעות הפעילות של נהגי רכב ציבורי והובלות. ההיתר נחתם לאחר דיונים והערכת מצב משק העובדים בימי המלחמה, של משרד העבודה ומשרד התחבורה. כאמור, ביום שבת 7 באוקטובר 2023, הוכרז על מצב מיוחד בעורף.

עקב כך גויסו נהגים רבים לשירות מילואים או למילוי צרכי כוחות הביטחון, ונוצר מחסור חמור בנהגי אוטובוסים והובלות למילוי הצרכים השוטפים במשק.

לנוכח האמור, הורחבו שעות הפעילות המותרות של הנהגים שלא גויסו כדי לספק את הצרכים הביטחוניים, את צרכי החירום ואת הפעילות השוטפת במשק, בהתאם להוראות תקנות התעבורה (הוראת שעה). על רקע צרכים דחופים אלה, מוצע לתת היתר כללי להעסקת נהגים בשעות נוספות כהוראת שעה על מנת לאפשר למשק להתמודד עם השינויים שנגרמים כתוצאה מהכרזה על מצב מיוחד בעורף ומהיעדרויות העובדים, וזאת עד תום תוקפן של תקנות התעבורה (הוראת שעה), התשפ"ד–2023.

תנאי ההיתר להלן:

  • תתאפשר העסקת העובד במשך של עד 15 שעות יומיות (כולל שעות נוספות), בכפוף לכך שהעובד נתן את הסכמתו לכך.
  • שעות העבודה בשבוע לא יעלו על 90 שעות כולל שעות נוספות.
  • בעת השיבוץ להעסקה בשעות נוספות בהתאם לתנאי היתר זה על המעסיק להתחשב, בין היתר, בצורכי העובדים הנובעים מהמצב המיוחד בעורף.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עדי 16/10/2023 15:54
    הגב לתגובה זו
    אנחנו רוצים נהגים עירניים ואסור שינהגו שעות ארוכות ללא מנוחה. לא קורה כלום אם מחכים יותר לאוטובוס או לרכבת העיקר שנהיה בריאים ועירניים
ערן ב. י. מידול ב-AIערן ב. י. מידול ב-AI
אני וה-AI

"עם ה-AI כתבתי 20 תסריטים באורך מלא ב-3 חודשים. הוא מאוד משכלל את העבודה"

אם חשבנו שה-AI לא יכול לעסוק ביצירה ולהחליף אומנים, אז כבר עכשיו הוא מסוגל להחליף תעשייה שלמה- שיחה עם ערן ב. י. תסריטאי, מרצה ויוצר קולנוע וטלוויזיה ותיק

הדס ברטל |

ספר קצת על עצמך: 

שמי ערן בן יעקב, שם מקצועי ערן ב י. תסריטאי ובמאי ותיק בטלוויזיה ובקולנוע. עם הפקות מקוריות גם בקשת וגם בערוץ 10, לשעבר עורך ראשי של נענע 10, ומרצה ותיק בתסריטאות בסם שפיגל באוניברסיטת רייכמן. התחלתי לעבוד עם ה-AI בשלב מאוד מוקדם, לפני שנתיים כשהוא רק התחיל. התחלתי להתמחות בכתיבה עלילתית בסיוע בכלי AI וכיום אני ראש מחלקת התוכן בחברת תוכנה חדשה שנקראת Appreel שזו פלטפורמה חדשה ליצירת מיקרו סדרות.

איך ה-AI משפיע על המקצוע או על הענף?

היום אומרים שבינה מלאכותית זה הדבר הכי חם, ולמען האמת זה הדבר הכי חם כבר שנה וחצי. אני נכנסתי לזה בשלב מוקדם והבנתי מהר שזו מהפכה גדולה כמו שהאינטרנט שינה הכל. עדיין יש אנשים שמסרבים להבין שהדבר הזה ישנה הכל ואומרים "זה עדיין לא שם", בהרבה דברים זה שם לגמרי.

התחום שלי זה התחום של כתיבה עלילתית לקולנוע ולטלוויזיה ויצירת וידאו. אני מתעסק בתחום שנמצא בין כתיבת טקסט ליצירה ספרותית ועד הפקת סרט. אם נעבור על כל הפייפליין של יצירה לעולם הטלוויזיה והקולנוע- זה מתחיל מלכתוב תסריט, התסריט מפורק לתוכנית הפקה, הוא מופק על ידי צוות מקצוענים ולבסוף התוצר הזה נערך והופך לסדרת טלוויזיה/סרט/מיקרו סדרה/פרסומת או כל יצירת וידאו אחרת. ההשפעה של ה-AI נמצאת בכל אחד מהשלבים הללו. כשבחלקים מסוימים העבודה של ה-AI בהם היא חלקית, ובחלקים אחרים בהם ה-AI כבר עכשיו עובד פיקס לגמרי.

כתיבת תסריטים: זה מיתוס אנשים חושבים של-AI אין נפש אנושית ושהוא לא יודע ליצור, אבל כמבקשים ממנו ליצור פוסט או פרסומת או סצנה, הוא יודע לעשות את זה טוב. כשהוא מתמודד עם אתגר של ליצור תסריט שלם או סרט שלם ברוחב היריעה אז הוא לא עושה את זה לבד אבל הוא מאוד משכלל את העבודה. ב-3 חודשים כתבתי 20 תסריטים באורך מלא וזה ברמה של תסריט אחד ליום-יומיים. המהפכה של ה-AI על עולם התסריטאות דומה למהפכה בעולם התכנות. פעם היה ג'וניור שהיה כותב את הגרסה הראשונית לאתר ואז סניור היה עובר על זה. היום אין ג'וניור, ה-AI כותב את הגרסה הראשונית והסניור יותר מנהל, יותר עורך תוכן ויותר עושה בקרת איכות, אותו הדבר קורה בתסריטים.

לגבי עולם ההפקה כאן מסתתרת המהפכה הגדולה ביותר. הפקה של סרט כוללת הרבה אנשי מקצוע עם מקצועות מכובדים שקיימים מאז המצאת הקולנוע לפני 100 שנה: מנהל לוקיישנים, צלם תאורן, איש סאונד, מעצבת שיער, איפור, הרבה מאוד אנשים שזו העבודה שלהם וכמו שזה נראה כרגע אלו מקצועות שיעברו מהעולם כי הכל יהפוך ל-AI ג'נרייטד. כבר היום עושים פרסומות ב-AI ולדעתי תוך שנה שנתיים כמעט וכבר לא תהיה הפקה בלייב-אקשן.