ירידה של 17% במסירות הרכב ברבעון הראשון - מי הרכב הנמכר ביותר?
המלחמה בדרום נותנת את אותותיה? ברבעון הראשון של 2024 נמסרו בישראל 89,041 מכוניות חדשות, ירידה של 17% בהשוואה לרבעון הראשון של 2023 בו נמכרו 106,820 מכוניות חדשות. בחודש מרץ 2024 לבדו נמסרו 25,551 מכוניות חדשות.
מבט על המכוניות החדשות שנמכרו בישראל ממחיש את היקף החדירה של המכוניות החשמליות וההיברידיות לכבישי הארץ במספרים שעולים וגדלים. כך תופסת את המקום הראשון יצרנית הרכב החשמלי BYD הסינית שמסרה 5,220 מכוניות חדשות מדגם ATTO-3 ברבעון הראשון של השנה. במקום השני, ובהפרש ניכר, נמצאת מכונית היונדאי אלנטרה עם מסירות של 2,745 מכוניות חדשות ומיד אחריה קיה נירו עם 2,374 מסירות ברבעון.
החשמליות כאן כדי להישאר
לא פחות מ-22,398 מכוניות חשמליות חדשות נמכרו בישראל ברבעון הראשון של 2024, מספר המהווה שיעור חדירה של כ-25%. ניסיון העבר מלמד שמוצר שהגיע לאחוז חדירה של כ-8% לפחות נמצא בפוטנציאל גבוה במיוחד להרחבת החדירה, על אחת כמה וכמה שיעור חדירה של פי 3. דגם ATTO-3 של BYD ניצב במקום הראשון גם ברשימת המכוניות החשמליות הנמכרות בישראל וג'ילי גיאומטרי C ניצב במקום השני. למקום השלישי ברשימת המכוניות החשמליות הנמכרות בישראל ברבעון הראשון של 2024 הגיעה MG עם מסירות של 1,792 מכוניות חדשות. טסלה מודל 3 ניצבת במקום הרביעי עם 1,774 מכוניות חדשות ברבעון.
קצב המכירות של BYD קפץ ב-18.6% מהרבעון הראשון של 2023 לרבעון הראשון של 2024. מכירות אורה (ORA) נסקו ב-270% מרבעון לרבעון, כך גם מכירות פולסטאר עם זינוק של 210% במכירות. מנגד, היצרנית ג'ילי רשמה ירידה של 38%, בדומה לצ'רי עם ירידה של 40%. היצרניות הסיניות כובשות את שוק הרכב בישראל ומורידות יצרניות אחרות במורד רשימת המסירות.
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- מה צפוי לנו בשוק הרכב בינואר הקרוב? מחירים עולים ורכבים חדשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה לגבי המחירים?
מחירי הרכב בעולם נמצאים במגמת ירידה לאור התחברות העזה, בעיקר בין היצרניות הסיניות שנאבקות ביניהן. עם זאת, הוזלת המחירים לא מורגשת בישראל לאור ירידת שער הדולר בחצי השנה האחרונה ולאור עליית המיסוי על המוכניות החשמליות לכ-35%. אם מסתכלים על הממוצע של מחירי הרכב, שיעור החדירה הגדל של המכוניות החשמליות גורר מעלה את המחיר הממוצע של הרכב בישראל היות שמכוניות חשמליות הן יקרות יותר מרכבי הבנזין, כאמור בין היתר בגלל המיסוי. מעבר לכך, ייצור הרכבים הקטנים והזולים יותר דולל על ידי היצרניות שמרוויחות יותר על הרכבים הגדולים.
על פניו נראה שאין ליבואנים שום מוטיבציה להציע הנחות לאור הביקוש הגדול. גם משרד האוצר "תרם" את חלקו כשדיבר על העלאת מס הרכישה למכוניות חשמליות החל משנה הבאה. שיבושי אספקה בים האדום לאור מתקפות החות'ים על הנתיב הימי מהמזרח הרחוק מדללות את היצע הרכב בישראל ומעלים מחירים אף הם. עם זאת, היצע רחב יותר של יצרניות מאירופה וארה"ב לצד התחזקות השקל עשויים להביא להורדות מחירים ולתחרות מול היצרניות מהמזרח. שוק הרכב מאוד דינמי וכל מקרה לגופו אך לעת עתה נראה כי לא צפוי שינוי משמעותי בשוק.
- 7.מס נסיעות300 ש"ח ל 1000 ק"מ (ל"ת)אברמזון 03/04/2024 08:02הגב לתגובה זו
- 6.אחד 03/04/2024 00:47הגב לתגובה זוכמשומשת תחטוף מכה קשה . עלות החלפת בטריה בין 80K -100K. אחרי 8 שנים. אחריות מלאה עד 150 K. נראה מי יהיה הפריאר שלא יקזז את העלות ממחיר המשומשת.
- 5.שמחי 02/04/2024 22:21הגב לתגובה זובמסירת מזוודות כסף לחמאס מאז המלחמה. נתניהו חדל לעשות שטויות ולטפח את החמאס כדי לפגוע ברשות הפלסטינאית.
- 4.חולי נפש מממנים את סין ששונאת אותנו (ל"ת)מיימון 02/04/2024 21:51הגב לתגובה זו
- אוריה 02/04/2024 22:19הגב לתגובה זובמיוחד את היהודים החרדים המשתמטים משירות צבאי
- 3.דוד 02/04/2024 21:40הגב לתגובה זואם לוקחים בחשבון שהחשמל זול מהדלק 2.גם מערכות טכניות אין בחשמלית זאת אומרת שבחישוב ארוך החשמלית תהיה נוחה וזולה בקיזוז הארוך
- 2.גולדפינגר 02/04/2024 18:36הגב לתגובה זוכל עוד הממשלה רואה בשוק הרכב פרה חולבת, לא יהיו ירידות מחירים והישראלים תמיד ישלמו יותר ויקבלו פחות. מה אני פריייר, כן!
- 1.מי קונה חשמלי שיש דלק בשפע (ל"ת)02/04/2024 18:29הגב לתגובה זו
צ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרןהתחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.
מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ- 14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.
ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.
ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.
הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולסהונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?
ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.
אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי
פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש
ציון מסכם 3.7 בסולם פולס
בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.
הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance |
| הספק ומומנט | 340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance |
| סוללה וטעינה | 85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw |
| טווח ותקן | 475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap |
| מחיר | 230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.
