למה האוטובוס מדלג עליכם בתחנה? לא רק מהסיבה שחשבתם
אזרחים רבים משתמשים בתחבורה הציבורית, בין אם זה לעבודה, קניות, ביקורי משפחה וחברים או סידורים במרכז העצבים העירוני. בעיות רבות בתחבורה הציבורית בישראל עליהן אפשר לדבר ארוכות, אבל אחת התופעות המטרידות, המייאשות ושמשאירות אותנו חסרי אונים היא הרגע בו אנו רואים את האוטובוס מתקרב לתחנה, שמחים שבזאת תם הסבל של ההמתנה בתחנה לא מוצלת, ואז האוטובוס מדלג עלינו.
ניפנופי הידיים של "הנה אני כאן" או של "בבקשה תעצור לי, פליז, מתחנן", עדיין לא יפתרו את הסיבה לכך. אז נכון, פעמים רבות האוטובוסים מלאים ולנהגים אין ברירה להמשיך בנסיעה, אבל ישנה סיבה אחת נוספת, מהותית, שתגרום לנו להמשיך לנופף בידיים.
מתווה ההפעלה שסוכם בין מפעילות התחבורה הציבורית למשרד התחבורה נשען על מנגנון של סבסוד לפי ק"מ. נסעת יותר = תקבל יותר כסף. מנגנון שלא שם את הנוסעים כמהותה של הנסיעה חוטא לשימוש בשם תחבורה ציבורית.
חברה המפעילה מערך אוטובוסים כתחבורה ציבורית היא עדיין עסק שתפקידו הוא למקסם רווחים. וכיצד עושים זאת? מוציאים נסיעות - למרחקים ארוכים, והרבה. במצב כזה החברה מפעילה לחץ של לו"ז על הנהגים שלה, שמחויבים לסיים את נסיעת הקו במהרה משום שלאחר מכן כבר שובצה להם נסיעה נוספת. כסף כבר אמרנו? אין לנהגים אינטרס לאסוף אתכם בתחנה, וכמובן שגם אין להם אינטרס להשאיר אתכם שם, האינטרס היחיד של החברה - ושאותו היא כאמור מעבירה לנהגים שלה - הוא עצם ביצוע הנסיעה ובמהירות האפשרית.
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תארו לכם שמפעילות התחבורה הציבורית היו מסובסדות לפי מנגנון אשר שם את כמות הנוסעים כמרכיב העיקרי; כך היה קורה שהאוטובוסים היו נאבקים על איסוף הנוסעים, מייעלים את הקווים ומשפרים את תחזוקת האוטובוסים לרווחת הנוסעים. וכל זה עוד לפני שדיברנו על אכיפת תיקופי הנוסעים שכן כיום אחוז ניכר מהאוכלוסייה אינו משלם על הנסיעה והנפגעת העיקרית מכך היא המדינה שהרי תשלם את אותו הסכום למפעילת האוטובוס בלי להתחשב בכמות הנוסעים שבו ואם הם שילמו. כך קורה האבסורד שמפעילי האוטובוסים מקבלים תגמול זהה על נסיעה ריקה מנוסעים או על נסיעה מלאה בנוסעים.
בתחקיר שקיימנו בביזפורטל לפני כחודש, מצאנו כי למעלה מ-20% מהנוסעים לא משלמים, נהג באגד: "80% לא מתקפים, מי שכן - במחיר נמוך". לו אותם נוסעים היו משלמים כחוק על הנסיעות היה מצטבר סכום כסף שאיתו היה אפשר למשל לשפר את שאר הבעיות בתחבורה הציבורית, להעלות את שכר הנהגים ועוד (>>>לתחקיר המלא).
- 4.הידען 16/09/2022 10:52הגב לתגובה זוהרבה פעמים אוטובוס כלל לא מגיע בשעה היעודה, פשוט מדלגים על נסיעות ולא מוציאים אוטובוס במועדים הקבועים בלוז. חוצפה !!! ניתן לקנוס את החברות על כך ?
- 3.החביב 15/09/2022 13:37הגב לתגובה זונהגים שלא "שמים" על הנוסעים
- 2.אם כמות הנוסעים הייתה מרכיב עיקרי, קוים דלילים יתפוגגו. (ל"ת)כתב נעל 15/09/2022 13:12הגב לתגובה זו
- 1.מירב מיכאלי 15/09/2022 11:19הגב לתגובה זועוד לא היה-היתה שר-שרה הזוי-ה בזוי-ה כזה-כזאת!
- זרובבל 02/12/2022 21:44הגב לתגובה זואין גבול לטיפשות של מצבעי הליכוד...
- קודם זה היה יותר חמור (ל"ת)יוסי 25/11/2022 12:38הגב לתגובה זו
- יוני 15/09/2022 14:09הגב לתגובה זובארץ אומלל
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
