מסירות רכבים באוגוסט: שנת 2017 עוברת לירידה

אחרי שבעה חודשים בהם הצליח השוק הישראלי לשמור על צמיחה ביחס ל-2016, בתום חודש אוגוסט נרשמת ירידה שנתית ראשונה

נגמרה הצמיחה בשוק הרכב הישראלי. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-אוגוסט 2017, מגלים כי מראשית השנה ועד סוף אוגוסט נרשמה ירידה של אחוז במסירות רכב חדש, עם 218,158 מכוניות לעומת 220,253 בתקופה המקבילה בשנת 2016. זהו חודש ראשון השנה בו המסירות המצטברות נמוכות מב-2016, זאת לאחר חודש ינואר ששבר שיא חיובי ומאז חודשים רצופים של ירידות. באוגוסט נמסרו 24,125 מכוניות - 12% פחות מבאוגוסט אשתקד (27,489).

מחצית מעשרת המותגים הגדולים בישראל, רושמים ירידה שנתית במסירות. יונדאישבמקום הראשון מסר 3,162 מכוניות (מקום שני באוגוסט), ו-30,776 מתחילת השנה - ירידה של כחצי אחוז. קיה מסר את המספר הגבוה ביותר באוגוסט (3,235 מכוניות), אך מאבד 4% השנה עם 27,927 מסירות. טויוטה במקום השלישי עם 24,251 מכוניות, 7% יותר מבשנה שעברה.

 

במקום הרביעי ניצב השנה סקודה, עם עלייה של 6% ל-16,752 מסירות. את הצמיחה הגדולה ביותר מבין העשירייה המובילה בישראל רושם מותג סוזוקי, עם 12,077 מכוניות - זינוק של יותר מ-32%. בדירוג חודש אוגוסט נרשמו שני נתונים חריגים - מותג מיצובישימסר רק 435 כלי רכב ללקוחות, ועם 8,771 יחידות מתחילת השנה הוא סובל מצניחה של יותר משליש לעומת המכירות אשתקד (13,320).

מנגד, מותג פולקסווגן נהנה מחודש חזק עם 622 יחידות - מספיק כדי להיכנס למקום העשירי לפני מותגי סיאט (585), שברולט (535) וסיטרואן (528) שמובילים כולם על-פני פולקסווגן בדירוג השנתי. למרות זאת, פולקסווגן מציג נתון שנתי חלש - ירידה של 22% ל-4,858 יחידות בלבד. גם הונדה נהנה מחודש אוגוסט חזק יחסית עם 641 יחידות (מקום תשיעי חודשי), ומראשית השנה צמח ב-14% ל-6,006 יחידות, מקום 12 שנתי.

יוקרה: ההובלה של אודי בטוחה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    osher1980 27/09/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    מיציבושי מתרסקת לחלוטין המרוויחה העיקרית ניסן .
  • 1.
    אבי 05/09/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    מהנתונים עולה תמונה לא ברורה וחד-משמעית. עדיין לא מתקבל הרושם שמודל הצרכנות המטומטמת קרס.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.

משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי

ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי, כהכנה להפעלת שירותים מסחריים מבוססי רחפנים, ומתקדם מניסויים טכנולוגיים לבחינה מעשית של הפעלת רחפנים רציפה לשימושים מסחריים וציבוריים

רן קידר |

לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית שכללו אלפי טיסות, בדיקות בטיחות, בניית תשתית רגולטורית ופיתוח מערכות ניהול מרחב אווירי מתקדמות, משרד התחבורה מכריז על שלב חדש ומשמעותי במיזם הרחפנים הלאומי. לראשונה, הניסוי אינו מסתפק בבחינת יכולות טיסה ותקשורת, אלא בוחן את האופן שבו עתיד לפעול שוק רחפנים אמיתי: חיבור מפעילים, תיאום רציף, תפעול יומיומי, יצירת תהליכי עבודה והבנה מעשית של הסביבה הנדרשת להפיכת שירותים אוויריים למסחריים. 

המיזם הלאומי לרחפנים ייכנס בקרוב לשלב חדש העובר מהדגמות נקודתיות לדימוי הפעלה אמיתית רציפה בשטח. במערכת הבריאות ייבחנו תרחישים שיאפשרו בעתיד יצירת פעילות אווירית סדירה, כגון העברת מנות דם מהדסה עין כרם להרצוג בירושלים מעל עומסי התנועה, או קבלת משלוחים בבית החולים זיו בצפת במסגרת תמיכה רפואית מתקדמת בפריפריה. זאת, במטרה לבדוק כיצד ניתן לבנות נתיבי שינוע רפואיים יציבים, מהירים ושוויוניים. 

במרחב המוניציפלי ייפתח מערך ניסויים רחב שיבחן תהליכי עבודה חדשניים. בין היתר, ביישוב רהט ייבחנו יכולות לזיהוי מפגעים בזמן אמת, בירוחם יופעלו סיורי ביטחון מהאוויר שיספקו תמונת שטח רחבה, בכפר סבא תיבחן תגובה מהירה לדיווחים המגיעים למוקד העירוני, ברעננה יופעל פיקוח עירוני מרחפנים, ובאזור השרון תופעל מערכת שתאתר רחפנים לא מורשים. בפארק הירקון ייבחן מודל עתידי של משלוחי מזון אווירים בשיתוף פעולה עם רשת המסעדות בנדיקט. 

אלה ורבים נוספים יהוו ניסויי שטח המייצרים סימולציה מלאה של שירות עתידי, שבהמשך יוצע גם לציבור הרחב. בתחום הלוגיסטיקה, יתחילו ניסויים שידמו הפעלה מסחרית. משלוחה ובנדיקט יתנסו במסלולי משלוחים קבועים, רשת רמי לוי תבחן שילוב רחפנים בשרשרת האספקה הקמעונאית, ובחופי ישראל ייבחן מודל להעברת ציוד לאסדות גז ולאוניות כחלופה לכלים מאוישים יקרים ומורכבים. 

מטרת הניסויים תהיה לימוד מעמיק של הפוטנציאל להפחתת עלויות ולשיפור המהירות והיעילות. במקביל תיבחן התשתית הטכנולוגית שבליבת המיזם. הרחפנים יתמודדו עם הפרעות תקשורת ו-GPS, עם תנאי מזג אוויר משתנים ועם דרישות בטיחות גבוהות, לרבות טיסה באזורי תעופה פעילים. מערכות בינה מלאכותית יספקו יכולות כמו זיהוי חריגות, ניתוח מצבים בזמן אמת וזיהוי כלי טיס שאינם משתפים פעולה. תהליכים אלה יאפשרו להבין כיצד הטכנולוגיות יוטמעו בעתיד בשירותים מסודרים.