מסירות רכבים באוגוסט: שנת 2017 עוברת לירידה

אחרי שבעה חודשים בהם הצליח השוק הישראלי לשמור על צמיחה ביחס ל-2016, בתום חודש אוגוסט נרשמת ירידה שנתית ראשונה

נגמרה הצמיחה בשוק הרכב הישראלי. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-אוגוסט 2017, מגלים כי מראשית השנה ועד סוף אוגוסט נרשמה ירידה של אחוז במסירות רכב חדש, עם 218,158 מכוניות לעומת 220,253 בתקופה המקבילה בשנת 2016. זהו חודש ראשון השנה בו המסירות המצטברות נמוכות מב-2016, זאת לאחר חודש ינואר ששבר שיא חיובי ומאז חודשים רצופים של ירידות. באוגוסט נמסרו 24,125 מכוניות - 12% פחות מבאוגוסט אשתקד (27,489).

מחצית מעשרת המותגים הגדולים בישראל, רושמים ירידה שנתית במסירות. יונדאישבמקום הראשון מסר 3,162 מכוניות (מקום שני באוגוסט), ו-30,776 מתחילת השנה - ירידה של כחצי אחוז. קיה מסר את המספר הגבוה ביותר באוגוסט (3,235 מכוניות), אך מאבד 4% השנה עם 27,927 מסירות. טויוטה במקום השלישי עם 24,251 מכוניות, 7% יותר מבשנה שעברה.

 

במקום הרביעי ניצב השנה סקודה, עם עלייה של 6% ל-16,752 מסירות. את הצמיחה הגדולה ביותר מבין העשירייה המובילה בישראל רושם מותג סוזוקי, עם 12,077 מכוניות - זינוק של יותר מ-32%. בדירוג חודש אוגוסט נרשמו שני נתונים חריגים - מותג מיצובישימסר רק 435 כלי רכב ללקוחות, ועם 8,771 יחידות מתחילת השנה הוא סובל מצניחה של יותר משליש לעומת המכירות אשתקד (13,320).

מנגד, מותג פולקסווגן נהנה מחודש חזק עם 622 יחידות - מספיק כדי להיכנס למקום העשירי לפני מותגי סיאט (585), שברולט (535) וסיטרואן (528) שמובילים כולם על-פני פולקסווגן בדירוג השנתי. למרות זאת, פולקסווגן מציג נתון שנתי חלש - ירידה של 22% ל-4,858 יחידות בלבד. גם הונדה נהנה מחודש אוגוסט חזק יחסית עם 641 יחידות (מקום תשיעי חודשי), ומראשית השנה צמח ב-14% ל-6,006 יחידות, מקום 12 שנתי.

יוקרה: ההובלה של אודי בטוחה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    osher1980 27/09/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    מיציבושי מתרסקת לחלוטין המרוויחה העיקרית ניסן .
  • 1.
    אבי 05/09/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    מהנתונים עולה תמונה לא ברורה וחד-משמעית. עדיין לא מתקבל הרושם שמודל הצרכנות המטומטמת קרס.
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו. 


צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני

הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק

פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |

הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.

תעודת חובה            
קטגוריה                    קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)                אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653 /בסיס גלגלים 2.61
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים            היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה)
הספק ומומנט                    משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ
נפח מיכל דלק                    51 ליטר
צריכת דלק משולבת            18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים  במבחן ה NCAP האוסטרלי
מחיר                    136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי

 

עיצוב חיצוני ופנימי

הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.

בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.

מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.