מסירות רכבים באוגוסט: שנת 2017 עוברת לירידה

אחרי שבעה חודשים בהם הצליח השוק הישראלי לשמור על צמיחה ביחס ל-2016, בתום חודש אוגוסט נרשמת ירידה שנתית ראשונה

נגמרה הצמיחה בשוק הרכב הישראלי. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-אוגוסט 2017, מגלים כי מראשית השנה ועד סוף אוגוסט נרשמה ירידה של אחוז במסירות רכב חדש, עם 218,158 מכוניות לעומת 220,253 בתקופה המקבילה בשנת 2016. זהו חודש ראשון השנה בו המסירות המצטברות נמוכות מב-2016, זאת לאחר חודש ינואר ששבר שיא חיובי ומאז חודשים רצופים של ירידות. באוגוסט נמסרו 24,125 מכוניות - 12% פחות מבאוגוסט אשתקד (27,489).

מחצית מעשרת המותגים הגדולים בישראל, רושמים ירידה שנתית במסירות. יונדאישבמקום הראשון מסר 3,162 מכוניות (מקום שני באוגוסט), ו-30,776 מתחילת השנה - ירידה של כחצי אחוז. קיה מסר את המספר הגבוה ביותר באוגוסט (3,235 מכוניות), אך מאבד 4% השנה עם 27,927 מסירות. טויוטה במקום השלישי עם 24,251 מכוניות, 7% יותר מבשנה שעברה.

 

במקום הרביעי ניצב השנה סקודה, עם עלייה של 6% ל-16,752 מסירות. את הצמיחה הגדולה ביותר מבין העשירייה המובילה בישראל רושם מותג סוזוקי, עם 12,077 מכוניות - זינוק של יותר מ-32%. בדירוג חודש אוגוסט נרשמו שני נתונים חריגים - מותג מיצובישימסר רק 435 כלי רכב ללקוחות, ועם 8,771 יחידות מתחילת השנה הוא סובל מצניחה של יותר משליש לעומת המכירות אשתקד (13,320).

מנגד, מותג פולקסווגן נהנה מחודש חזק עם 622 יחידות - מספיק כדי להיכנס למקום העשירי לפני מותגי סיאט (585), שברולט (535) וסיטרואן (528) שמובילים כולם על-פני פולקסווגן בדירוג השנתי. למרות זאת, פולקסווגן מציג נתון שנתי חלש - ירידה של 22% ל-4,858 יחידות בלבד. גם הונדה נהנה מחודש אוגוסט חזק יחסית עם 641 יחידות (מקום תשיעי חודשי), ומראשית השנה צמח ב-14% ל-6,006 יחידות, מקום 12 שנתי.

יוקרה: ההובלה של אודי בטוחה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    osher1980 27/09/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    מיציבושי מתרסקת לחלוטין המרוויחה העיקרית ניסן .
  • 1.
    אבי 05/09/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    מהנתונים עולה תמונה לא ברורה וחד-משמעית. עדיין לא מתקבל הרושם שמודל הצרכנות המטומטמת קרס.
ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה



ישראייר
צילום: עידו וכטל

טיסות לאילת בתדירות גדולה יותר - וכמה עולה טיסה?

הממשלה אישרה את יוזמת שרי האוצר והתחבורה וראש עיריית אילת להפעיל טיסות קבועות מנתב"ג לרמון, והקצתה לצורך כך 40 מיליון שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה טיסות אילת

הממשלה אישרה את הצעתם של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שרת התחבורה, מירי רגב וראש עיריית אילת, אלי לנקרי, לתגבור טיסות בין נתב"ג לשדה התעופה רמון, במטרה להבטיח קישוריות נוחה, זמינה ובמחירים סבירים עבור תושבי אילת וחבל אילות.

במסגרת ההחלטה שגובשה עם רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה, אושר תקציב של 40 מיליון שקלים לשנים 2027-2026 להפעלת מכרז לטיסות מוגברות בקו נתב"ג-רמון. המטרה היא להגדיל את תדירות הטיסות בשעות נדרשות, כך שהתושבים ייהנו מגישה נוחה יותר למרכז הארץ.

תושבי אילת וחבל אילות ימשיכו להנות גם בשנתיים הקרובות מהנחות משמעותיות ממחיר מוזל של 99 שקלים בלבד בטיסות לאילת וממנה. מדובר בהטבה משמעותית ביותר עבור תושבי אילת והסביבה. המחיירם לאחרים הם בערך פי 3. 


בנוסף, הוחלט להאריך את השירות של השאטל בין הטרמינל בנתב"ג לתל אביב, במטרה להקל על זמן הנסיעה מאילת לתל אביב. החלטה זו צפויה לשפר את הגישה לאילת ולחבל אילות ולתושבי האיזור למרכז. 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "המדינה מחויבת לחיזוק הפריפריה ולמתן שירותי תחבורה נגישים לתושבי האזור ולחיבורה לאזור המרכז. המשך הפעלת קו נתב"ג-רמון והרחבתו בשעות הנדרשות לתושבי האזור בשנים הקרובות מבטיח ודאות לתושבי אילת וחבל אילות ויביא לשיפור איכות החיים באזור. נמשיך לפעול לטובת פיתוח התחבורה לאילת ולחבל אילות ולחיזוק החיבור שלה למרכז הארץ".