מסירות רכבים באוגוסט: שנת 2017 עוברת לירידה

אחרי שבעה חודשים בהם הצליח השוק הישראלי לשמור על צמיחה ביחס ל-2016, בתום חודש אוגוסט נרשמת ירידה שנתית ראשונה

נגמרה הצמיחה בשוק הרכב הישראלי. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-אוגוסט 2017, מגלים כי מראשית השנה ועד סוף אוגוסט נרשמה ירידה של אחוז במסירות רכב חדש, עם 218,158 מכוניות לעומת 220,253 בתקופה המקבילה בשנת 2016. זהו חודש ראשון השנה בו המסירות המצטברות נמוכות מב-2016, זאת לאחר חודש ינואר ששבר שיא חיובי ומאז חודשים רצופים של ירידות. באוגוסט נמסרו 24,125 מכוניות - 12% פחות מבאוגוסט אשתקד (27,489).

מחצית מעשרת המותגים הגדולים בישראל, רושמים ירידה שנתית במסירות. יונדאישבמקום הראשון מסר 3,162 מכוניות (מקום שני באוגוסט), ו-30,776 מתחילת השנה - ירידה של כחצי אחוז. קיה מסר את המספר הגבוה ביותר באוגוסט (3,235 מכוניות), אך מאבד 4% השנה עם 27,927 מסירות. טויוטה במקום השלישי עם 24,251 מכוניות, 7% יותר מבשנה שעברה.

 

במקום הרביעי ניצב השנה סקודה, עם עלייה של 6% ל-16,752 מסירות. את הצמיחה הגדולה ביותר מבין העשירייה המובילה בישראל רושם מותג סוזוקי, עם 12,077 מכוניות - זינוק של יותר מ-32%. בדירוג חודש אוגוסט נרשמו שני נתונים חריגים - מותג מיצובישימסר רק 435 כלי רכב ללקוחות, ועם 8,771 יחידות מתחילת השנה הוא סובל מצניחה של יותר משליש לעומת המכירות אשתקד (13,320).

מנגד, מותג פולקסווגן נהנה מחודש חזק עם 622 יחידות - מספיק כדי להיכנס למקום העשירי לפני מותגי סיאט (585), שברולט (535) וסיטרואן (528) שמובילים כולם על-פני פולקסווגן בדירוג השנתי. למרות זאת, פולקסווגן מציג נתון שנתי חלש - ירידה של 22% ל-4,858 יחידות בלבד. גם הונדה נהנה מחודש אוגוסט חזק יחסית עם 641 יחידות (מקום תשיעי חודשי), ומראשית השנה צמח ב-14% ל-6,006 יחידות, מקום 12 שנתי.

יוקרה: ההובלה של אודי בטוחה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    osher1980 27/09/2017 21:28
    הגב לתגובה זו
    מיציבושי מתרסקת לחלוטין המרוויחה העיקרית ניסן .
  • 1.
    אבי 05/09/2017 09:57
    הגב לתגובה זו
    מהנתונים עולה תמונה לא ברורה וחד-משמעית. עדיין לא מתקבל הרושם שמודל הצרכנות המטומטמת קרס.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

מטרו
צילום: Depositphotos

עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?

מתי תהיה מוכנה המטרו, ו-5 דברים שכדאי לדעת על המטרו

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

עבודות התשתית לפרויקט התחבורה הגדול והיקר ביותר בישראל החלו במתחם סבידור-ארלוזורוב בתל אביב. זהו צעד ראשון לקראת הקמת קו M1 של המטרו, שיחבר ערים מרכזיות בגוש דן ויהפוך לאחד מעורקי התחבורה הציבורית המרכזיים במדינה.

העבודות מתמקדות בשטח חניון אחוזות החוף שבמתחם סבידור. הן כוללות העתקת תשתיות חשמל, מים, תאורה, תקשורת וניקוז. עם תחילתן צפויים שינויים בהסדרי התנועה באזור, אך כל הפעילות מתקיימת בתוך שטח מגודר כדי למזער פגיעה בשגרת תושבי העיר והנוסעים בתחבורה הציבורית.

קו M1 התת-קרקעי, שיעבור במתחם, הוא אחד משלושת הקווים במערכת המטרו העתידית של גוש דן. במתחם ארלוזורוב-סבידור ייבנה מרכז תחבורתי משולב שיאחד קווי מטרו, קווי רכבת קלה (האדום והסגול), תחנת רכבת ישראל ומסוף אוטובוסים מרכזי. בנת"ע מציינים כי כל אמצעי התחבורה יתחברו באולם מרכזי אחד, כדי לאפשר מעבר נוח, מהיר ויעיל בין קווים.

פרויקט המטרו כולו כולל כ-150 קילומטרים של מסילות בשלושה קווים, 109 תחנות, וכשירותו צפויה להתחיל בשנות ה-40. בשלב ראשון, קו M1 לבדו ישרת כמיליון נוסעים ביום ויעבור ב-62 תחנות בערים רבות – כולל רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, ראשון לציון, רמלה, רחובות ועוד.

העבודות יוצאות לדרך למרות קשיים מנהליים שהעיקו על הפרויקט. רשות המטרו, שאחראית על התכנון, התפרקה בתקופת שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, ומנהלה עוזי יצחקי התפטר לאחר חודשים ספורים. כעת האחריות המלאה בידי נת"ע, שמובילה את הפרויקט. נת"ע פרסמה לאחרונה מכרז ראשון לשלב המיון המוקדם של חברות בינלאומיות שיתמודדו על ביצוע העבודות הענקיות. השלב הראשון מוערך ב-65 מיליארד שקל וכולל כריית 78 ק"מ של מנהרות כפולות והקמת 59 תחנות תת-קרקעיות.