
השקת מותג GAC-AION - התחרות על הלקוח מתעצמת
חברת אוריון מוביליטי השיקה מחדש את מותג GAC-AION עם שלושה דגמים ודגם נוסף בעתיד. הבעיה - רק דגם אחד (משמעותי) עם תקינה אירופאית מלאה, ושני הדגמים הנוספים מוגבלים לשיווק מאות בודדות של יחידות בשנה בהעדר תקינה מערבית.
אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה לישראל, וחברה אחות לג'יאו מוביליטי יבואנית זיקר וג'ילי לישראל) יבואנית דגמי GAC-AION השיקה את הפעילות המחודשת של GAC בישראל, עם השקת שלושה דגמים חשמליים חדשים ומעניינים.
GAC היא מהיצרניות הגדולות בסין, עם ייצור שנתי של למעלה משני מיליון כלי רכב, חציו מופנה לייצור מקומי בסין של דגמי טויוטה, בשיתוף פעולה מלא של היצרנית היפנית.
השקת שלושה דגמים למספר קהלים שונים, מהווה ציון דרך משמעותי ליצרנית שעוד השנה תשיק פעילות גם ביוון, פורטוגל, אנגליה, פינלנד ופולין. עד סוך שנת 2027 מתכננת החברה להיות נוכחת ב- 20 מדינות אירופאיות, עם מכירות של 80,000 יחידות.
הפעילות בישראל תתמקד כרגע בשלושה דגמים – ה AION Y, AION V ו – AION HT ובמהלך 2026 יתווסף דגם רביעי AION UT – כולם בעלי הנעה חשמלית בלבד.
הדגם החשוב והמשמעותי בליין הדגמים של AION בישראל הוא ה AION V – קרוסאובר חשמלי בסגמנט הלוהט C-SUV, בו מתחרים על ליבו של הצרכן כמעט כל היצרנים המיוצגים בישראל.
ה AION V מעוצב עם קווים גבוהים וזקופים, המדגישים את המימדים הנדיבים של הרכב. האורך הכולל 4.605 מטר, הגובה 1.686 מטר, הרוחב 1.876 מטר ובסיס הגלגלים נדיב במיוחד של 2.775 מטר. המשמעות היא מרווח פנימי נדיר, כפי שאכן יש במכונית.
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
ל AION V מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ, עם הנעה קדמית. הסוללה בקיבולת 75.3Kwh המאפשרת טווח מוצהר של 510 ק"מ לפי היצרנית. טעינה איטית בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה בהספק של עד 180Kw.
ל AION V תקינה אירופאית מלאה, ציון איבזור בטיחות 7, והוא צפוי לקבל ציון מקסימלי במבחן הבטיחות של ה EuroNcap שאמור להתפרסם בשבוע הבא.
המחיר אטרקטיבי ומעניין, ומאתגר את הקטגוריה – 167.0 אש"ח, בדיוק בסביבת המחיר של הג'ילי EX5, ומעט נמוך ממובילת הקטגוריה במכירות ה BYD Atto3.
מידע מעניין נוסף על ה AION V הוא שבעצם מדובר בטויוטה BZ3X המשווקת בסין. ההבדלים בין שני כלי הרכב הם ביחידות התאורה והפגושים השונים.
הדגמים הנוספים אותם השיקה אוריון מוביליטי הם ה AION Y וה AION HT, שניהם מגיעים בסדרה מוגבלת שכן הם נעדרים תקינה אירופאית או אמריקאית.
ה AION Y הוא קורסאובר חשמלי שיתמודד בסגמנט B-Suv עם מימדים של סגמנט אחד מעל, ומבנה מעט מיניוואני. ההנעה חשמלית כמובן עם מנוע בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 63.2Kwh והטווח המוצהר עומד על 410 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 75Kw.
ציון איבזור הבטיחות נמוך ועומד על 2 בלבד, אולם לרכב יש מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית.
ה AION Y מוגבל לשיווק של מאות בודדות של יחידות, בגלל העדר תקינה מערבית.
המחיר של ה AION Y עומד על 143.0 אש"ח.
הדגם הנוסף והמעניין מאוד של AION שהושק היום הוא ה AION HT. רכב זה במבנה של טסלה מודל Y מגיע ממותג הפרימיום של GAC שנקרא HYPTEC . בארץ הוא קיבל את המיתוג AION על מנת שלא לבלבל את הצרכנים, אבל בחזית הרכב תמצאו את סמל HYPTEC.
המימדים של ה HT מרשימים עם אורך כולל של 4.935 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.7 מטר ובסיס גלגלים של 2.935 מטר. היושבים מאחור נהנים ממושבים נוחים ושפע של מקום ופתרונות מעניינים בגב המושבים הקדמיים.
ל HT מנוע חשמלי בהספק 245 כ"ס ומומנט של 31.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 72.7Kwh והטווח המוצהר עומד על 445 ק"מ. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 163Kw.
ציון איבזור הבטיחות של ה HT עומד על 4, והוא מצויד כמובן בבלימה אוטומטית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב ועוד.
כאמור, גם ל HT עדיין אין תקינה אירופאית, וגם הוא מוגבל למאות בודדות של יחידות בשנה.
המחיר של ה HT מסקרן מאוד, והוא מציג VFM גבוה מאוד, עם תג מחיר של 183.0 אש"ח, בחודש ההשקה. נציגי היבואנית לא ציינו (גם לא לאחר שאלה מפורשת) מה יהיה מחיר הרכב לאחר ההשקה.
חוות דעת מלאה כרגיל אחרי מבחן ממצה.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
