איציק קויפמן בעלים ציינה מוטורס; קרדיט: יחצאיציק קויפמן בעלים ציינה מוטורס; קרדיט: יחצ

FWD נכנסת לישראל - תשקיע 90 מ' שקל בצ'יינה מוטורס

קבוצת האחזקות האמריקאית רוכשת 25% בחברה שמחזיקה בין היתר בשליטה בחברת האוטובוסים "תנופה"

רוי שיינמן |

קבוצת FWD נכנסת לישראל עם השקעה בחברת צ'יינה מוטורס עם השקעה בהיקף של 25 מיליון דולר (כ- 90 מיליון שקל), נעשתה לפי שווי חברה של 360 מיליון שקל (270 מיליון לפני הכסף), ובהשלמת ההשקעה תחזיק FWD ב-25% בצ'יינה מוטורס. קבוצת FWD פועלת בתחומי הביטוח, הבריאות והנדל"ן. בתחום הבריאות, קבוצת FWD מפעילה מתקנים רפואיים ותוכניות בריאות, בתחום הנדל"ן היא מנהלת ויוזמת למעלה מ-2000 יח"ד, שטחי מסחר, ושימושים מעורבים בניו יורק ובפלורידה.


מהחברה נמסר כי ההשקעה של FWD בצ'יינה מוטורס מהווה הבעת אמון בשוק הישראלי ובפוטנציאל ההתפתחות והצמיחה של צ'יינה מוטורס. המהלך צפוי להוות מנוף משמעותי להתרחבות של צ'יינה מוטורס הן בהשקעות והן בפיתוח מוצרים תחת מותג הבית -"רודיום". ההשקעה תאפשר לחברה לחזק את פעילותה בתחום התחבורה.

אוטובוסים בבעלות תנופה מבית קבוצת צ'יינה מוטורס - קרדיט: רונן טופלברג


"דווקא בעת הזו, כאשר ישראל מתמודדת עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, אנו בקבוצת FWD רואים חשיבות עמוקה בהבעת אמון בכלכלה הישראלית ובחוסנה", מסר לדברי טימותי ג'ונסון מקבוצת FWD. "ההשקעה בצ'יינה מוטורס היא שילוב של החלטה עסקית לצד מחויבות ערכית ליזמות הישראלית, ליציבותה וחדשנותה. אנו גאים להיות חלק מהצמיחה של חברה ישראלית, ומאמינים כי שותפות כזו תביא לתרומה משמעותית גם לשוק המקומי וכן לפתיחת הזדמנויות עסקיות נוספות עבור קבוצת FWD".


צ'יינה מוטורס, בשליטת איש העסקים הישראלי יצחק קויפמן, החלה את דרכה כיבואנית אוטובוסים מסין וכיום מחיזקה בנתח שוק של כ-30% משוק האוטובוסים בישראל. כיום, צ'יינה מוטורס מפתחת את מותג האוטובוסים העצמאי "רודיום" הכולל אוטובוסים חשמליים ואוטובוסים מונעים בדיזל מדגמים שונים לתחבורה הפרטית ולתחב"צ. צ'יינה מוטורס מחזיקה כיום בשליטה בחברת "תנופה" מפעילת תחבורה ציבורית באשכולות פרוזדור ירושלים ושומרון, ובחברות נוספות.


לאחרונה חלה עליית מחירים בכרטיסי הנסיעה בתחבורה הציבורית -  נסיעה באוטובוס עולה כעת 8 שקלים במקום 6, נסיעה ברכבת עולה 11 שקלים במקום 9.5, וחופשי-חודשי בטווח של עד 40 ק"מ התייקר מ-267 ל-323 שקלים. בטווחים רחבים יותר המחירים עולים גם הם, ובחישוב שנתי מדובר בהוצאה של מאות שקלים לאדם, לפעמים יותר מאלף שקלים למשפחה.


בנוסף, המדינה שינתה גם את השיטה בה ניתנות ההנחות - מעכשיו, ההנחות יינתנו לפי מה שמכונה "פרופיל גיאוגרפי", כלומר, לא לפי עיר או שכונה, אלא לפי רחוב ספציפי. כך קורה שבירושלים, ברחוב שטרן שבו מתגוררת אוכלוסייה חרדית, יש זכאות להנחה של 50% על חופשי-חודשי, אבל ברחובות סמוכים שבהם מתגוררים חילונים, אין שום הנחה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה