רועי ורמוס נוקד
צילום: אתר נוקד, יוסי דור

קרן נוקד קפיטל הפכה לבעלת עניין בשופרסל: רכשה מניות בכ-23 מיליון שקל

?הקרן רכשה אתמול במהלך המסחר בבורסה 949,500 מניות שופרסל במחיר של 24.45 שקל והגיעה להחזקה של כ-5.3% בחברה
קובי ישעיהו | (1)

חברת ניהול קרנות הגידור נוקד קפיטל של רועי ורמוס הפכה לבעלת עניין בשופרסל. הקרן רכשה אתמול במהלך המסחר בבורסה 949,500 מניות שופרסל במחיר של 24.45 שקל והגיעה להחזקה של כ-5.3% בחברה. 

בסך הכל השקיעה נוקד אתמול כ-23.3 מיליון שקל (קצת יותר מ-0.3% מההון) ברכישת מניות שופרסל, מהלך שהקפיץ את המניה ביותר מ-5%. 

היום רושמת שופרסל 0.67% עלייה קלה. בששת החודשים האחרונים עלתה המניה ב-45% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-6.8 מיליארד שקל. 

נוקד קפיטל מפעילה מספר קרנות גידור ובין השאר משקיעה גם בחברות הנסחרות בבורסה של תל אביב. 

שופרסל החליפה בעלות לאחרונה, כשהאחים שלמה ויוסף אמיר רכשו את השליטה ברשת וכעת הם מחזיקים בכ-25% מהון המניות, לצד משקיעים מוסדיים (מגדל, הפניקס, מנורה-מבטחים, הראל ואלטשולר שחם). מאז הרכישה החלו האחים להפעיל תוכנית התייעלות אגרסיבית בחברה, עם החלפת שדרת הניהול שלה וקיצוץ של יותר מ-100 מעובדי המטה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סביראי 21/05/2024 19:08
    הגב לתגובה זו
    לפתוח רשת לא כשרה, לציבור החילוני, במקביל לחנויות הרגילות.
רם דרורי מנועי בית שמש
צילום: יח"צ

חוזה של 1.2 מיליארד דולר למנועי בית שמש - הגדול בתולדות החברה

ההסכם החדש בין חישולי כרמל ליצרן מנועי תעופה עולמי צפוי להכניס את מנועי בית שמש לעשור וחצי של עבודה - עם אופציה להארכה נוספת בהיקף של כ־400 מיליון דולר; בעקבות ההודעה המניה מזנקת ושווי השוק נושק ל-6.8 מיליארד שקל - והנורבגים? ירדו מהמטוס רגע לפני ההמראה
מנדי הניג |

מנועי בית שמש, שבשליטת קרן פימי, מדווחת על חתימת חוזה ארוך טווח בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר - הגדול בתולדות החברה. מדובר בהסכם מחודש ומורחב בין החברה-הבת חישולי כרמל (חשכ"ל) לבין אחד מיצרני מנועי התעופה המרכזיים בעולם (OEM), הפועל בתחום האזרחי והצבאי. ההסכם ייכנס לתוקף רטרואקטיבית החל מ-1 באפריל 2025 לתקופה של כ-15 שנה, ויחליף את ההסכם הקודם שהיה בתוקף עד סוף 2028, שנותרה בו יתרה של כ-164 מיליון דולר.

החוזה כולל אופציה להארכה נוספת של חמש שנים, שבמקרה של מימושה תגדיל את היקף ההסכם בכ-400 מיליון דולר נוספים. בנוסף, סוכם על פיתוח וייצור של חלקים חדשים לשתי תוכניות מנועים עיקריות של הלקוח. במקביל, החברה מציינת כי בעקבות ההסכם החדש עלה היקף הסכמי המסגרת הכוללים שבידיה מכ-2.1 מיליארד דולר לכ-3.3 מיליארד דולר גידול של כ-50%.


מב״ש כבר סיפקה לנו השנה לא מעט כותרות מפוצצות. אבל גם למי שעוקב אחריה באדיקות ההודעה הבוקר הצליחה להפתיע. בית שמש במשך שנים הייתה שחקנית שקטה. כזאת שפועלת מאחורי הקלעים של התעשייה הביטחונית, אבל בשנה האחרונה היא הפכה לאחת ההצלחות הבולטות בבורסה המקומית, מניה שעלתה בכ־170% בשנה האחרונה, כששווי השוק שלה חצה לאחרונה את רף ששת מיליארד שקל. בשונה מביטחוניות אחרות, בית שמש לא מוכרת טילים, מערכות הגנה או רחפנים, אלא את מה שמניע את כל העסק הזה - את הלב המכני של עולם התעופה: מנועי סילון וחלקים שמרכיבים אותם.

מה שמייחד את מב״ש זה שהיא פועלת בתוך שרשרת האספקה העולמית, לא רק כקבלן ביטחוני ישראלי אלא גם כספק טכנולוגי בינלאומי שמוכר ליצרני מנועים אזרחיים וצבאיים כאחד. אלביט מערכות והתעשייה האווירית הן חברות ״מערכתיות״ הן מפתחות ומוכרות פתרונות שלמים: מל"טים, מערכות שליטה ובקרה, לוויינים, מערכות הגנה וטילים. אבל מב״ש פועלת אחרת היא לא מוכרת רק מערכות נשק או מוצרים סופיים, אלא משמשת יצרן־על ומכורת חלקים קריטיים למנועי סילון, ובמקרים מסוימים גם את המנועים עצמם. היא גם ספקית טכנולוגית של יצרני מנועים עולמיים כמו Pratt & Whitney ו־Rolls-Royce, שמוכרים הלאה ללקוחות כמו בואינג, לוקהיד מרטין וחילות אוויר ברחבי העולם.

בניגוד לענקיות הביטחוניות הישראליות, שמרביתן נשענות על תקציבים ומכרזים ממשלתיים, מנועי בית שמש פונה לשני עולמות במקביל - האזרחי והצבאי. היא נהנית מביקושים קבועים בשוק הביטחוני, אבל יכולה להישען גם על שוק התעופה האזרחי, בעיקר בתחזוקת מנועים ובייצור סדרתי של חלקים. הגמישות הזו מאפשרת לה להמשיך לצמוח גם בתקופות שבהן תקציבי הביטחון מקומיים נעצרים או מתייצבים.

ירידות עליות בשווקים
צילום: דאלי

רמז עבה לסיום העליות בבורסה

האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?

מנדי הניג |

השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך

גופים מוסדיים, חשוב להזכיר הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה. 

התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.  

כל פעם מחדש נשברו שיאים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי?

יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום איזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה".

כשמתקרבים לידיעה, קורה משהו מעניין - יותר ויותר משקיעים מבינים שיש סיכוי לידיעה ומבינים שהשמועות כבר מגולמות באופן כזה או אחר.

תראו מה קרה היום בשוק - המדד המוביל- ת"א 35 עלה ב-2.5%, וכעת פחות מ-1%. נכון, זה יום אחד, זה לא אומר הרבה, אבל זה אומר שיש משקיעים והם לא מעטים שחושב שזהו - עד כאן. השוק עשה כבר את המהלך הגדול. אלו לא הימים של התחזקות מרגע לרגע, של עלייה שרק התעצמה על פני היום. זו חולשה מסוימת והיא רמז עבה. רק רמז. אין כאן עובדה, יש כאן מסר למשקיעים.