ארז צימרמן
צילום: רני לוריא

מאסיבית מכרה ברבעון השלישי 9 מדפסות והכניסה 3.2 מיליון דולר

בפועל ההכנסות צמחו לאט יותר מאשר מכירת המדפסות. לאן הולך חלק מהכסף? 

תומר אמן | (2)

חברת הדפסות התלת מימד מאסיבית -0.64%  צופה שברבעון השלישי ההכנסות שלה יעמדו על 3.2 מיליון דולר, עליה לעומת 2.3 מיליון דולר, הסיבה היא שהחברה מכרה 9 מדפסות, לעומת 6 ברבעון המקביל. אבל מעניין לציין שבעוד מכירת המדפסות גדלה ב-50%, ההכנסות עלו רק ב-39%. זה אומר שעלות המכר של מאסיבית גדלה מהר יותר.

 

בכל מקרה, מתחילת השנה מאסיבית מכרה בהיקף של 7.33 מיליון דולר, גידול של 36% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז מכרה החברה ב-5.37 מיליון דולר. מאסיבית מכרה מתחילת השנה 19 מדפסות, לעומת 14 בתקופה המקבילה אשתקד.

 

לחברה כ-28 הזמנות (אותן תיארה כ"הזמנות מותנות ובלתי מחויבות" והודיעה כי תציג מדפסת חדשה מסוג "מאסיבית 10000" ברבעון הקרוב.

  

לדברי מנכ"ל מאסיבית בראיון לביזפורטל המדפסת החדשה צפויה להגדיל את הכנסות החברה ומדובר במנוע הצמיחה העיקרי שלה. "כעת המיקוד הוא צמיחה". בתחילת חודש מאי השיקה החברה את המדפסת, אז קיבלה כ-12 הזמנות מקדמיות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יבגני 07/10/2022 15:37
    הגב לתגובה זו
    עליה של 50% במספר היח' שנמכרו, אשר תורגמה לעליה של 39% (בלבד) בהכנסות מצביעה על ירידה במחיר המחירה של יח' (או שינוי תמהיל אינני מכיר את החברה). לא ברור מה הקשר לעלות המכר שצויין בכתבה.
  • 1.
    יו יו 06/10/2022 15:31
    הגב לתגובה זו
    למה קנו ברמות השיא מניות של החברה?
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

אבי שכטר מנכ"ל קבוצת מר; קרדיט: אייל טואגאבי שכטר מנכ"ל קבוצת מר; קרדיט: אייל טואג

ההכנסות צמחו, הרווח קפץ: המגזר המקומי דחף את קבוצת מר לרבעון חזק

ברבעון השלישי של 2025 הציגה קבוצת מר עלייה מתונה בהכנסות, אך שיפור חד ברווחיות הודות לשינוי בתמהיל המכירות וצמצום פעילויות רווחיות פחות. המגזר הישראלי בולט במיוחד, עם קפיצה משמעותית ברווח, בעוד שהמגזר הגלובלי נשחק בעקבות האטה בשוקי התקשורת באמריקה הלטינית. למרות זאת, הרווח הנקי של החברה מזנק, והצבר מגיע לשיא של כ-900 מיליון שקל - נתון שמסמן את המשך מגמת הצמיחה

עוזי גרסטמן |

קבוצת מר CMER  פרסמה היום את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025, והם מציירים תמונה מורכבת אך חיובית: ההכנסות אמנם עלו בצורה מתונה ברבעון, אך הרווחיות השתפרה בצורה משמעותית, בעיקר בזכות העדפה ברורה למוצרים ולפעילויות שמניבים שיעורי רווח גבוהים יותר. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה בכ-180.5 מיליון שקל - עלייה של כ־3.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאחורי העלייה עומדת בעיקר הפעילות בישראל, שצברה תאוצה ובלטה ברווחיותה. מנגד, הפעילות הבינלאומית נותרה כמעט ללא שינוי, כשהירידות בתחום תשתיות התקשורת באמריקה הלטינית המשיכו להעיק על המגזר.

בפעילות החברה בישראל בלטה צמיחה חדה בהכנסות שהגיעו ל-87.3 מיליון שקל - עלייה של כ-8.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ואלם הנתון המרשים יותר הוא זינוק של כ-38.9% ברווח המגזרי, שהגיע ל-6.5 מיליון שקל. זאת הודות לשיפור ביכולות התפעול ולדגש הולך וגובר על מוצרים רווחיים יותר, במקביל לצמצום פעילויות שהניבו רווחיות נמוכה. במגזר הגלובלי נרשמה דווקא יציבות בהכנסות - כ-93.2 מיליון שקל, לעומת כ-94.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההאטה בשוקי התקשורת באמריקה הלטינית היא הסיבה העיקרית לשחיקה, אך הרווח במגזר נותר דומה לרבעון המקביל - כ-11.5 מיליון שקל, מה שמעיד על התאמה פנימית טובה לנסיבות.

הרווח הגולמי ברבעון קפץ בכ-15.7% והגיע ל-37.1 מיליון שקל, המשקפים שיעור רווחיות של 21% מההכנסות - שיפור ניכר לעומת 18% בשנה שעברה. התוצאה הזו מודגשת בייחוד לאור העובדה שההכנסות עצמן כמעט שלא השתנו: המשמעות היא שהחברה מצליחה למכור יותר מוצרים ושירותים ברווחיות גבוהה, תוך צמצום פעילויות שאינן תורמות לשורה התחתונה. הרווח התפעולי ברבעון עלה אף הוא, לכ-17.5 מיליון שקל - עלייה של כ־9.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2024. אף שהוצאות המכירה וההנהלה גדלו בגלל השקעה מוגברת בשיווק ובפיתוח פעילויות בישראל ובעולם, הרווח הגולמי החזק קיזז את העלייה הזו כמעט במלואה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הגיע ל-13.3 מיליון שקל - עלייה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל, ואף קפיצה משמעותית לעומת 7.7 מיליון שקל בלבד שנרשמו ברבעון השני של השנה. השיפור החד מדגיש את האפקט של שינויי התמהיל העסקי, גם בלי זינוק משמעותי בהיקף המכירות. 

בתשעת החודשים הראשונים של 2025 מצטיירת תמונה דומה: ההכנסות ירדו מעט לכ-484.5 מיליון שקל, בעיקר בגלל ירידה בפעילות תשתיות התקשורת במרכז אמריקה והשפעות מבצע עם כלביא מול איראן על שרשרת האספקה. עם זאת, הרווח הגולמי בתקופה עלה ב-12.5% והגיע ל-96.1 מיליון שקל - נתון המשקף שינוי עמוק באופן שבו החברה מתעדפת את תחומי הפעילות שלה.