גב ים תבנה לאפל בניין משרדים בהרצליה; ה-NOI השנתי יעמוד על 49 מ' ש'

העסקה תניב לחברה NOI של 343 מיליון שקל בתקופה של שבע שנים; השטחים שהחברה תשכיר לענקית הטכנולוגיה יכללו בניין ייעודי בשטח של כ-37 אלף מ"ר עילי, חניון עבור 550 מקומות חניה ו-7,000 מ"ר עילי
סתיו קורן |

חברת הנדל"ן  גב ים -1.62%  חתמה על הסכם שכירות עם אפל  APPLE לשכירות שטח כולל של כ-44 אלף מ"ר עילי וכ-650 מקומות חניה, בפארק גב-ים הרצליה צפון. עסקת השכירות תניב לחברה NOI שנתי בסך של כ-49 מיליון שקל, ובסך הכול NOI של 343 מיליון שקל שקל בגין 7 שנות השכירות הראשונות.

 

השטחים שהחברה תשכיר לענקית הטכנולוגיה יכללו בניין ייעודי, אותו תקים החברה עבור אפל, בשטח של כ-37 אלף מ"ר עילי, חניון עבור 550 מקומות חניה, וכן כ-7,000 מ"ר עילי וכ-100 מקומות חניה בבניין קיים. 

הדמיית גב-ים O2, פארק גב-ים הרצליה צפון. קרדיט: ישר אדריכלים, מתוך מצגת שוק ההון של גב-ים לרבעון השלישי של 2021

תקופת השכירות תחל לאחר השלמת הקמתו של הבניין הייעודי האמור לעיל, הצפויה להתחיל במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2025, ותימשך 7 שנים, עם אופציות של השוכרת להארכת תקופת השכירות בכ-12 שנים נוספות.

החברה דיווחה על דוחות טובים לרבעון השלישי של השנה, ההכנסות עמדו על 139 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 134 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לפי החברה, הגידול בהכנסות נובע בעיקרו מאכלוס נכסים שהקמתם הושלמה במהלך שנת 2020 ומעליית מדד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צורי דבוש
צילום: ראובן קפיצינסקי
דוחות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר

ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"

מנדי הניג |

זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.

רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי


קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום. 

קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.


עיקרי התוצאות

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

דורי נאוי
צילום: ניר סלקמן
דוחות

תיק האשראי של נאוי ממשיך לצמוח, אך ההוצאה לחובות מסופקים גדלה

חברת האשראי החוץ בנקאי הציגה ברבעון השני עלייה של יותר מ-20% בהכנסות לצד ירידה קלה ברווח הנקי ל-40.5 מיליון שקל; תיק האשראי ממשיך לצמוח, עם מח"מ ממוצע של 11 חודשים, תוך עלייה בהוצאות המימון והפרשות לחובות מסופקים

תמיר חכמוף |

נאוי גרופ נאוי 1.36%  סוגרת את הרבעון השני של 2025 עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות, לצד שחיקה מתונה בשורה התחתונה ועלייה בהוצאות ההפרשה. 

ההכנסות המימון ברבעון הגיעו ל-109.3 מיליון שקל, קפיצה של 20.4% לעומת 90.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2024. הריבית השנתית הממוצעת על תיק הלקוחות בתקופה של חצי השנה הראשונה של 2025 עמדה על שיעור של כ-10.3% במונחים שנתיים. בתקופה מקבילה בשנה קודמת וברבעון הראשון של שנת 2025 עמדה ריבית זו על שיעור של כ-11.36% על תיק הלקוחות.

במרכז המודל העסקי של החברה עומדות הכנסות המימון נטו, שהסתכמו ברבעון השני ב-64.2 מיליון שקל, 58.7% מן ההכנסות, לעומת 58.1 מיליון ש״ח ו-64.1% בתקופה המקבילה. בהתאם, הוצאות המימון גדלו והגיעו ל-45.1 מיליון שקל, לעומת 32.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2024, גידול של כ-38%. התמהיל הזה מסביר חלק מהשחיקה בשיעור הרווחיות, חרף העלייה בהכנסות.

במקביל, גם הוצאות הנהלה וכלליות גדלו והכבידו על שורת הרווח, כאשר הרווח הנקי ירד קלות ל-40.5 מיליון שקל לעומת 42.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מבט עומק

בחזית הסיכון, ההוצאה לחובות מסופקים בתקופת הדוח הסתכמה לסך של כ-8.795 מיליון שקל לעומת הוצאה בסך של כ-4.049 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת הוצאה בסך 4.384 מיליון שקל ברבעון ראשון בשנת 2025. השינוי בהוצאות חובות מסופקים בתקופת הדוח נובע מהוצאה ספציפית, נטו בתיק הלקוחות בסך של 2,541 אלפי שקלים. יתרת ההפרשה הינה הוצאה כללית בסך של כ- 6,254 אלפי שקל הנובעת בעיקרה מגידול בתיק הלקוחות בתקופה וגידול בהפרשה בגין חובות בהם חלה עליה משמעותית בסיכון האשראי כתוצאה מגידול ביתרת קבוצה זו. במונחים שנתיים, על בסיס המחצית, שיעור הוצאה לחובות מסופקים על הלקוחות וההשקעות עמד על כ-0.366% לעומת 0.24% במחצית המקבילה אשתקד. כלומר, ההפרשות עדיין נמוכות בהשוואה לענף, אך כבר משקפות סביבת סיכון מאתגרת יותר.