
"דור אלון מתקשה לגייס עובדים בכל הסקטורים"
"אין ספק שאנחנו מתקשים לגייס עובדים לאחר תקופת הקורונה - ובכל הסקטורים, גם בתחום תחנות הדלק ונגזרותיו. זאת בעיה לא קטנה אבל אפשר לראות שאנחנו עושים את מירב המאמצים לתת את המענה הנדרש ואפשר לראות שזה עובד לנו", כך אומר בראיון לביזפורטל עודד גולן, מנכ"ל קבוצת האנרגיה והקמעונאות דור אלון -0.38% שזה עתה פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה. נזכיר כי על אף הקושי הזה שהוא מתאר, החברה צמחה הן במכירות הדלקים (גם מול רמות 2019) והן בפעילות הקמעונאות. ואולם, ייתכן כי הצמיחה קוזז והפוטנציאל היה גדול יותר מזה שמימשה בתקופת הדוח. לנושא הזה אנחנו מגיעים בשיחה עמו כשאנחנו שואלים אותו על רשת ההמבורגרים BBB שלדברי החברה מכירותיה חזרו לרמות של טרום הקורונה. באופן ספציפי השאלה היא איך השפיעה הקורונה על גיוסי כח האדם, האם עובדים באים למלצר, לעבוד במטבח וכו' - ובאילו רמות שכר. התשובות - בהמשך. בעניין BBB הוא מספר כי "עשינו אדפטציות דוגמת המותג 'מוזס' שמאפשרות הזמנת T.A של המבורגרים מוכנים, זאת ללא ספק התאמה של הרשת למציאות הקיימת". מבחינת ההתרחבות של רשת AM:PM אל מול התחרות במרכזי הערים - " ויקטורי 0.59% ", "רמי לוי -0.72% " "שופרסל -2.36% " ו"טיב טעם -1.01% ", כיצד שומרים על רווחיות ובד בבד על התחרויות והאם עדיין נשארו מיקומים טובים אליהם תוכלו להתרחב? "מבחינת המיקומים, זה נכון שעיקר הפעילות של הרשת היא באזור חיוג 03, תל אביב וערי הלווין שלה - רמת גן, גבעתיים, בת ים. היופי הוא שבנוסף לאזורים נוספים בתוך הערים אליהם נוכל להתרחב, קיים בשוק גם פוטנציאל ענק של ערים שהם אינם תל אביב. אנחנו מקימים כעת סניפים חדשים בכפר סבא ובחיפה, ובקרוב גם בערים נוספות בארץ, אז ברור שהפוטנציאל לצמיחה אדיר. "בנוגע לתחרותיות: ראשית אין ספק שבתור רשת האידיאל כאן הוא להביא ערך מוסף ללקוחות. אני לא אדבר נגד המתחרות שלנו כי אין ספק שכבודן במקומן מונח. אבל חשוב לזכור שאלו רשתות שפתוחות שישה ימים בשבוע. המודל שלנו כאן ב-AM:PM הוא בשעות פעילות רציפות - 24/7 תוך כדי הצעה של מגוון מוצרים במחירים תחרותיים וכמובן שגם לדבר הזה יש השפעה על הרווחיות. הפעילות שלנו בשוק הדלק ובחנויות הנוחות מאפשר לנו כוח קניה גדול מאוד, וכמובן שגם עבור הספקים זה משהו שהוא קריטי". מבחינת פרישת תשתיות הטעינה לרכב החשמלי בתחנות הדלק שלכם, האם לא מדובר ברתימת העגלה לפני הסוס? חדירת הרכבים לשוק הרכב הישראלי זניחה, איך אתם יודעים שהעמדות לא תשארנה מיותמות? "אנחנו פורשים לפי מתודולוגיה שאנחנו רואים שעובדת. כבר היום אפשר לראות בתחנות הדלק שלנו לעיתים אפילו יותר מרכב אחד העומד בו זמנית וממתין לתורו בהטענה ומין הסתם שנרצה לתת מענה גם עבור לקוחות אלו. ברור שהפעילות כאן היא ללא ספק עקב לצד אגודל אבל בסופו של יום אנחנו פועלים בצורה מאוד שקולה, לעיתים אף מתבססים על נתונים של חברות מחול שם השוק הזה מפותח יותר ובסופו של דבר רואים שהפריסה מתבצעת בצורה שהיא עדיין משתלמת עבור החברה. "תחנות הדלק שלנו מכילות עמדות טעינה אולטרה מהירות שמגיעות לכ-150 קילו וואט, ומאפשרות להטעין רכב חשמל ל-100% בזמנים קצרים מאוד, לעיתים 15-20 דקות. מתחמי הדלק שלנו בדרך כלל כוללות לא רק את תחנות הנוחות ואת המיני סופר אלונית אלא גם עסקים נוספים שנועדו למקסם את הנוחות של הלקוח בזמן שהוא מחכה להטענה". למעשה דור אלון אינה החברה היחידה שמתקשה כרגע לגייס עובדים. גם בדוחות של חברת איידיאיי ביטוח 1.89% נצפה כי מדיניות החל"ת שטרם הסתיימה בתקופת הדוח הקשתה על גיוס נציגי מכירות שיתרמו לצמיחה. "לאור הקושי המשמעותי בגיוס עובדים, עקב מדיניות הממשלה בנושא דמי אבטלה בתקופת הקורונה, חוותה החברה בתקופת הדוח מחסור בנציגי מכירות, בדגש על ענפי חיים, בריאות ודירות, אשר האט את הצמיחה בענפים אלו", הוסבר בדוח. על פי נתוני הלמ"ס, במחצית השניה של חודש אוקטובר נרשמה עליה במספר המובטלים - שעמד על כ-232 אלף אנשים. לפי נתוני הלמ"ס שיעור האבטלה הרחב במחצית השנייה עמד על 5.6%, (232.4) אלף אנשים, לעומת שיעור של 5.1% (217.4 אלף אנשים) במחצית הראשונה. נתונים אלו מצטרפים לדוח נוסף אותו פרסם הלמ"ס לפני מספר ימים ובו מופיע כי מספרת המשרות הפנויות במשק עומד על סך של כ-5.07% או 143,274 משרות פנויות, וזאת בהשוואה לחודש ספטמבר אז עמד המספר על סך של כ-4.92% מסך כל המשרות במשק, או 138,113 אנשים - הדבר מייצג עלייה אחוזית של כ-3.7% ועלייה מספרים של כ-5,161 במספר המשרות הפנויות במשק. אין ספק שאין לקחת נתונים אלו כמובן מאליו וכי לא תמיד תהיה קורולציה בין מספר המשרות הפנויות במשק ואופיין למספר המובטלים במשק ולהכשרתן, אבל אין ספק שמדובר בנתונים גבוהים ביחס לנורמה וללא ספק אפשר להבין מאיפה מגיעים מנכ"לי החברות כאשר הם מדווחים על קושי בגיוס עובדים. עודד, אתם מוכרים גם דלק סילוני למטוסים, ואנחנו רואים את סקטור התעופה העולמי בכלל והאירופאי בפרט ממשיך להתקשות. כמה הפעילות הזאת רווחית עבורכם ומה יקרה איתה בעתיד? "מדוברת פעילות בהיקפים כמותיים גדולים מאוד. ברור שהפעילות רווחית עבורנו בייחוד בהתחשב באלמנטים של ההתנהלות האשראית שלנו אל מול החברות - אם היא לא הייתה רווחית לא בטוח שהיינו בוחרים להמשיך לפעול שם. צריך לזכור שמדובר בסקטור שיכולת ההשפעה שלנו עליו נמוכה מאוד ולא אנחנו נהיה אלו שנגרום לחברות התעופה לחזור לטוס בהיקפי טרום קורונה. "יש לנו לקוחות דל"ס (דלק סילוני. ת"א) גם פה בארץ וללא ספק אפשר לראות התחלה של התאוששות בסקטור הזה במיוחד נוכח ההקלות החדשות. אנחנו לא מתיימרים להיות דוברים מטעם הקורונה וברור שאין דרך להיות בטוחים בלב שלם לאן זה הולך אבל אנחנו מאמינים שהמגמה ברובה היא חיובית וכמובן שבמידה ונצטרך לשקול את המשך הפעילות שלנו בתחום אז זה מה שנעשה".
- 11.גיא 21/11/2021 08:04הגב לתגובה זומשלמים משכורת רעב ומרווחים על חשבון העובדים. ביום שתשלמו 45-50₪ לשעה תראו איך יעמדו בתור לעבודה. הבעייה שאתם אוהבים להרוויח המון ולדרוס את כולם בדרך. מראים דוחות לכאורה לא מדויקים ואף מוטים וככה עובדים על המשקיעים אז אנחנו כבר לא פריאריים שלכם ושל החברות שמשלמות משכורות רעב.
- 10.תתחילו 20/11/2021 20:36הגב לתגובה זובמקום חופשה בצרפת כל חודש פעם בשנה כמו כולם. לא יקרה כלום. השמש לא זורחת לכם מהתחת. לא מתאים, לכו לנקות שירותים יא זבלים.
- 9.די לניצול 20/11/2021 16:47הגב לתגובה זואם אתם מרוויחים סכומי עתק אבל משלמים לאנשים בשטח משכורות נמוכות מאוד. ברור שאנשים לא יבואו לעבוד. תתחלקו קצת בהון שלכם. שלמו משכורת מכובדת ותקבלו עובדים טובים, וברצון. ובקשר לרמת המחירים... קשה לי לקאות קשר בין ההצהרה למציאות. בקיצור, מבחינתי מי שאומר דברים כאלה הוא איש שלעסק שלו לא נכנסים!!!
- 8.טא 20/11/2021 11:33הגב לתגובה זוסכר של עבדות וניצול עובדים שנהים לעבדים שהמכל יעבוד בסכר מינימום צריך לתלות אותם על עץ גבוהה מי שמנצל עובדים ולא לעבוד בסכר נמוך ומנצל
- 7.אורן 20/11/2021 10:24הגב לתגובה זואתה רוצה עובדים נאמנים וטובים תשלם!
- 6.חיין 20/11/2021 09:47הגב לתגובה זוברור שלא תצליחו לגייס עובדים תמשיכו לשלם 4אלף בחודש בזמן שאתם מרפדים את הכיסים שלכם בסכומי עתק
- 5.אור 20/11/2021 09:04הגב לתגובה זותתחילו לשלם משכורות מכובדות יגיעו עובדים טובים לא סתם אנשים לא באים לעבוד
- 4.רואה אמת 20/11/2021 06:42הגב לתגובה זוהקורונה גרמה להתפכחות העובדים בכל המשק, די למשכורות עוני מגוחכות ודי לניצול העובדים. כל החברות ובעליהן... היכונו להכניס ידיים לכיסים
- 3.א.מאסק 18/11/2021 16:12הגב לתגובה זו"תחנות הדלק שלנו מכילות עמדות טעינה אולטרה מהירות שמגיעות לכ-150 קילו וואט, ומאפשרות להטעין רכב חשמל ל-100% בזמנים קצרים מאוד, לעיתים 15-20 דקות. בחלום !!! אגב בחלק מהתחנות המטען לא עובד ויש בעיה של חסימה של החנייה
- 2.דוד 18/11/2021 16:12הגב לתגובה זוכלל העובדים במשק חייבים לצאת לשביתה כללית
- 1.דין 18/11/2021 15:58הגב לתגובה זומחירי גניבה מתמחר בעלות של 40 אחוז יותר ברוב המוצרים. תשלם לעובדים כמו שצריך ואז אולי תמצא עובדים ולא עבדים