גלאסבוקס עם צפי להכנסות חוזרות של 40 מ' ד' - גידול של 31% בשנה

כך לפי תוצאות מקדמיות שפרסמה החברה. הנתון מתבסס על הכנסות עתידיות מהחוזים הקיימים; מסתמן כי ברבעון השלישי גייסה 20 לקוחות חדשים. ברבעון השני ה-ARR הסתכם ב-37 מ' ד', ויעד החברה הוא ל-100 מ' בין מחצית 2023 ל-2025
איתי פת-יה | (1)
נושאים בכתבה ביג דאטה

חברת גלאסבוקס שפיתחה מערכת לניתוח חוויות לקוח צופה בתוצאותיה המקדמיות לרבעון השלישי, כי ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) בהתבסס על החוזים הקיימים תעמודנה על 40 מיליון דולר, גידול של 31% תוך שנה.

ברבעון השני הנתון הסתכם ב-37 מיליון דולר (גידול של 25% בזמנו על פני התקופה המקבילה) ומאז מסמתן כי צמח ב-8%. בגלאסבוקס הציבו יעד להגיע ל-ARR בן 100 מיליון דולר החל ממחצית 2023 (כשנתיים לאחר הנפקתה השנה) ועד מחצית 2025.

כשנשאל המנכ"ל ירון מורגנשטרן בראיון לביזפורטל באחרונה האם היעד יושג דרך כניסה לשווקים חדשים או מלקוחות חדשים באלה הקיימים, השיב "משניהם, לצד הלקוחות הקיימים – שאצלם הפוטנציאל של השימוש בשירותים שלנו רחוק ממימוש, בזמן שאנחנו גם מרחיבים את מגוון הפתרונות שאנחנו נותנים להם. באופן ספציפי אנחנו מזהים הזדמנות גדולה באסיה, שםאנחנו מרחיבים את כח האדם, ובאמריקה הלטינית".

בעוד שבמחצית השנה דיווחה החברה כי נוספו לה 30 לקוחות חדשים, נכון לתשעת החודשים שחלפו עדכנה כי המספר עומד על 50. המשמעות היא ש-20 לקוחות חדשים גויסו ברבעון השלישי.

החברה עובדת במודל של SaaS (Software as a Service - תכנה כשירות) במסגרתו היא מוכרת ללקוחות רישיון לשימוש בתכנה שלה בתמורה לדמי שימוש. המערכת עצמה מנטרת את דפוסי השימוש של משתמשי הקצה מולם פועלים הלקוחות של גלאסבוקס, ומסייעת לאחרונים בייעול ושיפור השירות בערוץ הדיגיטלי לשם מקסום המכירות, כמו גם לשפר את רמת האבטחה.

לקוחותיה של גלאסבוקס יכולים לראות למשל דרך המערך את ה"מסע" שעבר משתמש קצה שביקר באתר/באפליקציה שלהם - במה התעניין, איפה ביקר עד סגירת העסקה, או לחלופין באיזה שלב יצא מהאתר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פוטנציאל אדיר (ל"ת)
    אמיר 13/10/2021 10:29
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳