אורמת הכתה את הצפי לרווח אך סיפקה תחזית מאכזבת; המניה יורדת ב-7%
חברת אורמת הדואלית אורמת טכנו 3.51% (סימול: ORA) יורדת בכ-7% במסחר בת"א בצל תחזית מאכזבת שסיפקה לשנה הקרובה בצד הדוחות שהציגו נתונים חיוביים בשורה התחתונה וההודעה על חלוקת דיבידנד. החברה צופה כי ההכנסות בשנה הקרובה יהיו בטווח שבין 640-675 מיליון דולר, בעוד ממוצע תחזיות האנליסטים היה להכנסות בסך 707 מיליון דולר, וגם הגבול התחתון של התחזיות (687 מיליון) היה גבוה מזה העליון בתחזית של אורמת.
ברבעון הרביעי של 2020 רשמה אורמת רווחים בסך 20.7 מיליון דולר (0.39 דולר למניה), עלייה של 62.5% לעומת 12.6 מיליון דולר (0.24 דולר למניה) ברבעון המקביל. אורמת הכתה את תחזית האנליסטים לרווח של 0.34 דולר למניה. החברה החברה ברבעון 179.4 מיליון דולר, כשבכך פספסה את תחזיות האנליסטים להכנסות בסך 182.8 מיליון דולר. כמו כן מדובר בירידה של של כ-6.8% לעומת נתון הרבעון המקביל שהיה 192.4 מיליון דולר.
הכנסות חטיבת החשמל ברבעון נותרו ברמה סטטית של 146.2 מיליון דולר, עלייה של כ-1.3% בלבד לעומת הרבעון המקביל. מכירות חטיבת המוצרים נפלו בכ-37% ברבעון לסך של 27.4 מיליון דולר, ומנגד חטיבת אגירת האנרגיה צמחה ב-36.2% והכניסה לחברה 5.8 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם ברבעון עלה בכ-7% ל-109 מיליון דולר לעומת 102 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בשנה כולה הרווח ירד ב-3% לרמה של 85.5 מיליון דולר (1.65 דולר למניה) לעומת 88.1 מיליון דולר אשתקד - בהתאם לתחזית הקונצנזוס. ההכנסות הסתכמו ב-705 מיליון דולר, ירידה של 5.5% לעומת 746 מיליון דולר ב-2019. גם כאן החברה פספסה את תחזית הקונצנזוס להכנסות בסך כ-710 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם ברבעון היה 420 מיליון דולר, עליה של כ-9.3% בהשוואה ל-384.3 מיליון דולר ב-2019.
החברה עוסקת בפיתוח וייצור טורבינות לתחנות כח גיאותרמיות, עבור עצמה ועבור חברות אחרות. בנוסף להקמת, הפעלת ומכירת חשמל מתחנות כוח גיאותרמיות שבבעלותה ואספקת שירותי אגירת אנרגיה וניהול צריכת אנרגיה.
- 3.חברות אחרות על סף פשיטת רגל 25/02/2021 21:23הגב לתגובה זוחברות אחרות על סף פשיטת רגל
- 2.אחד שיודע 25/02/2021 14:57הגב לתגובה זוזו חברה שאין לה יכולת צמיחה וריוחיות דועכת להיזהר כמו מאש. זו מלכודת כי זו חברה ירוקה אבל לא צומחת שווי הוגן 40 דולר...
- 1.גייזר 25/02/2021 14:29הגב לתגובה זואך הם עוסקים באנרגיה גאותרמית

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
