אלון מאסק וטים קוק
צילום: יח"צ

"הצעתי לאפל לרכוש את טסלה בעשירית מהשווי היום. קוק סירב לפגישה"

התכנית של ענקית הטכנולוגיה להחיות את פרויקט הרכב האוטונומי הביא לירידה במניית טסלה. מייסד החברה, היזם אלון מאסק חושף בטוויטר כי שקל למכור את ה"בייבי" שלו למנכ"ל אפל טים קוק - אולם לא מצא אוזן קשבת בצד השני
איתי פת-יה | (11)

האם מנכ"ל אפל  APPLE   טים קוק החמיץ את הזדמנות אדירה לרכוש את טסלה בשווי נמוך? "ברגעים האפלים ביותר של תכנית טסלה-מודל 3 שלנו, יצרתי קשר עם טים קוק כדי לדון באפשרות של רכישת טסלה TESLA INC ע"י אפל (עבור עשירית מהשווי הנוכחי שלנו)". כך צייץ אתמול היזם אלון מאסק בטוויטר והוסיף שקוק "סירב לפגישה".

הציוץ הזה הגיע בתגובה לפוסט של ברט ווינטון, ראש חטיבת המחקר של פירמת ההשקעות ARK Invest, ה שממוקדת בחברות חדשנות משבשת. ווינטון העריך שבאפל צפו בלייב-סטרימינג של "יום הבטריה" של טסלה, רשמו לעצמם נקודות – והדליפו אותן מטעמם לרויטרס לקראת התחלת גיוס כח האדם לפרויקט. 

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל

"אם זה נכון, זה מוזר", השיב מאסק והוסיף "טסלה כבר מייצרת במפעל שלה בשנגחאי בטריות למכוניות בטווח מחיר בינוני". ככל הנראה מאסק התכוון  לדיווח בתקשורת האמריקאית לפיו אפל תציג ב-2024 מכונית שצפויה לפנות לקהל שמחפש תחליף זול יותר לעומת הרכבים של טסלה.

לפי הדיווחים, באפל בונים על סוללה חשמלית חד-תאית בטכנולוגיה מקורית פורצת דרך שתגדיל את טווח הנסיעה בין הטעינות ותוזיל את העלויות. על כך כתב מאסק כי "סוללות חד תאיות הן דבר בלתי אפשרי מבחינה אלקטרומכנית. אולי הכוונה הייתה לתאים שקשורים יחד, כמו בבטריה שלנו?". 

תחום הרכבים האוטונומיים הוא אחד מהחמים בענף. להלן סקירה בנושא. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חברת נכלים מרצים את האס אם פי ומשקרים לציבור (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    במקום לחזק את הדולר הם עוד רוצים לפיל אטו (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הכלכלה של ארצות הברית אם 280 טרליון חוב להן הם רוצים לה (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משה 23/12/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
    חיבים לעניש אותם כי הם עורסים את הכלכלה העולמית לשפל הכלכלה לו יכולה ליצא לחול מפעלים נסגרים בגלל החברות
  • 6.
    אומרים שבנק ישראל מתערב לדולר זה שקר למה הדולר נופלעוד (ל"ת)
    משה 23/12/2020 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רוצים להריץ את האס אם פי למעלה שהדולר יפול לתאום (ל"ת)
    דוד 23/12/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דוד 23/12/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
    קשה להם לראות אך האס אם פי ירד רק ירד תיפה מעלים אטו בחזרה מהר וכך זה הדולר נפל לשפל לו מענין שהדולר יתרסק כלל הכלכלה
  • 3.
    תראו להן הגיעה הדולר לשפל של כול הזמנים (ל"ת)
    sus 23/12/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חברים האס אם פי 500 עולה הדולר נופל שלו יעבדו עלנו (ל"ת)
    sus 23/12/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בעוד 5 שנים טסלה תוכל לקנות את אפל! (ל"ת)
    טסלאי 23/12/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
  • עוד 5 שנים אפל לא תהיה קיימת..תשאיר אחריה אדמה חרוכה.. (ל"ת)
    לטס 23/12/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 0%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: על מדד המחירים, ריבית ומניות פיננסיות

מערכת ביזפורטל |

וול סטריט ירדה גם אתמול - נעילה שלילית בוול-סטריט; צים זינקה ב-8%, מובילאיי נפלה ב-5%. המניות הדואליות צפויות לירידה קלה של 0.1% - לטבלת המניות הדואליות ופערי הארביטראז'. טאואר 0%  צפויה לרדת כ-1%, נייס 0%  תרד ב-1.7%, קמטק 0%  בקרוב ל-2%. 


אתמול אחרי המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן - המדד ירד ב-0.5% וכך גם מחירי הדירות - מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%. המדד נמוך, אבל חשוב להבין שהוא לא הפתיע. הוא גלום במחירי האג"ח. התחזיות היו למדד שלילי של 0.4% עד 0.5% ולכן ההשפעה שלו על שוק האג"ח תהיה נמוכה.

רק להמחשה, אם למשל הוא היה יורד ב-0.8%, הרי שמדובר בהפתעה גדולה, וזה היה מחייב התאמה - בראש וראשונה במחירי אגרות החוב הצמודות שהיו יורדות כגודל ההפתעה, וכנראה גם אגרות החוב השקליות היו מושפעות - לכיוון החיובי. מדד כה נמוך מגדיל סיכויים להורדת ריבית והורדת ריבית מעלה את מחירי אגרות החוב השקליות.

המקום שבו כן צפויה השפעה הוא מניות יזמיות הנדל"ן. ירידת המחירים היא לא סוד, אבל ירידת המחירים לצד היקף עסקאות קטן, הבנה שהריבית לא תשפיע על מחירי הדירות בהמשך - כלומר הורדת ריבית לא תשפיע משמעותית על הציבור לרכוש דירה, מובילים למחשבה שיזמיות הנדל"ן המקומיות לא מגלמות את גודל המשבר. אולי הן חיות על ציפיות להיפוך המצב, אבל הנתונים מראים אחרת.     


  • טרם החל המסחר הרציף