אלון מאסק וטים קוק
צילום: יח"צ

"הצעתי לאפל לרכוש את טסלה בעשירית מהשווי היום. קוק סירב לפגישה"

התכנית של ענקית הטכנולוגיה להחיות את פרויקט הרכב האוטונומי הביא לירידה במניית טסלה. מייסד החברה, היזם אלון מאסק חושף בטוויטר כי שקל למכור את ה"בייבי" שלו למנכ"ל אפל טים קוק - אולם לא מצא אוזן קשבת בצד השני
איתי פת-יה | (11)

האם מנכ"ל אפל  APPLE   טים קוק החמיץ את הזדמנות אדירה לרכוש את טסלה בשווי נמוך? "ברגעים האפלים ביותר של תכנית טסלה-מודל 3 שלנו, יצרתי קשר עם טים קוק כדי לדון באפשרות של רכישת טסלה TESLA INC ע"י אפל (עבור עשירית מהשווי הנוכחי שלנו)". כך צייץ אתמול היזם אלון מאסק בטוויטר והוסיף שקוק "סירב לפגישה".

הציוץ הזה הגיע בתגובה לפוסט של ברט ווינטון, ראש חטיבת המחקר של פירמת ההשקעות ARK Invest, ה שממוקדת בחברות חדשנות משבשת. ווינטון העריך שבאפל צפו בלייב-סטרימינג של "יום הבטריה" של טסלה, רשמו לעצמם נקודות – והדליפו אותן מטעמם לרויטרס לקראת התחלת גיוס כח האדם לפרויקט. 

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל

"אם זה נכון, זה מוזר", השיב מאסק והוסיף "טסלה כבר מייצרת במפעל שלה בשנגחאי בטריות למכוניות בטווח מחיר בינוני". ככל הנראה מאסק התכוון  לדיווח בתקשורת האמריקאית לפיו אפל תציג ב-2024 מכונית שצפויה לפנות לקהל שמחפש תחליף זול יותר לעומת הרכבים של טסלה.

לפי הדיווחים, באפל בונים על סוללה חשמלית חד-תאית בטכנולוגיה מקורית פורצת דרך שתגדיל את טווח הנסיעה בין הטעינות ותוזיל את העלויות. על כך כתב מאסק כי "סוללות חד תאיות הן דבר בלתי אפשרי מבחינה אלקטרומכנית. אולי הכוונה הייתה לתאים שקשורים יחד, כמו בבטריה שלנו?". 

תחום הרכבים האוטונומיים הוא אחד מהחמים בענף. להלן סקירה בנושא. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חברת נכלים מרצים את האס אם פי ומשקרים לציבור (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    במקום לחזק את הדולר הם עוד רוצים לפיל אטו (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הכלכלה של ארצות הברית אם 280 טרליון חוב להן הם רוצים לה (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משה 23/12/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
    חיבים לעניש אותם כי הם עורסים את הכלכלה העולמית לשפל הכלכלה לו יכולה ליצא לחול מפעלים נסגרים בגלל החברות
  • 6.
    אומרים שבנק ישראל מתערב לדולר זה שקר למה הדולר נופלעוד (ל"ת)
    משה 23/12/2020 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רוצים להריץ את האס אם פי למעלה שהדולר יפול לתאום (ל"ת)
    דוד 23/12/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דוד 23/12/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
    קשה להם לראות אך האס אם פי ירד רק ירד תיפה מעלים אטו בחזרה מהר וכך זה הדולר נפל לשפל לו מענין שהדולר יתרסק כלל הכלכלה
  • 3.
    תראו להן הגיעה הדולר לשפל של כול הזמנים (ל"ת)
    sus 23/12/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חברים האס אם פי 500 עולה הדולר נופל שלו יעבדו עלנו (ל"ת)
    sus 23/12/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בעוד 5 שנים טסלה תוכל לקנות את אפל! (ל"ת)
    טסלאי 23/12/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
  • עוד 5 שנים אפל לא תהיה קיימת..תשאיר אחריה אדמה חרוכה.. (ל"ת)
    לטס 23/12/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.