אלון מאסק וטים קוק
צילום: יח"צ

"הצעתי לאפל לרכוש את טסלה בעשירית מהשווי היום. קוק סירב לפגישה"

התכנית של ענקית הטכנולוגיה להחיות את פרויקט הרכב האוטונומי הביא לירידה במניית טסלה. מייסד החברה, היזם אלון מאסק חושף בטוויטר כי שקל למכור את ה"בייבי" שלו למנכ"ל אפל טים קוק - אולם לא מצא אוזן קשבת בצד השני
איתי פת-יה | (11)

האם מנכ"ל אפל  APPLE   טים קוק החמיץ את הזדמנות אדירה לרכוש את טסלה בשווי נמוך? "ברגעים האפלים ביותר של תכנית טסלה-מודל 3 שלנו, יצרתי קשר עם טים קוק כדי לדון באפשרות של רכישת טסלה TESLA INC ע"י אפל (עבור עשירית מהשווי הנוכחי שלנו)". כך צייץ אתמול היזם אלון מאסק בטוויטר והוסיף שקוק "סירב לפגישה".

הציוץ הזה הגיע בתגובה לפוסט של ברט ווינטון, ראש חטיבת המחקר של פירמת ההשקעות ARK Invest, ה שממוקדת בחברות חדשנות משבשת. ווינטון העריך שבאפל צפו בלייב-סטרימינג של "יום הבטריה" של טסלה, רשמו לעצמם נקודות – והדליפו אותן מטעמם לרויטרס לקראת התחלת גיוס כח האדם לפרויקט. 

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל

"אם זה נכון, זה מוזר", השיב מאסק והוסיף "טסלה כבר מייצרת במפעל שלה בשנגחאי בטריות למכוניות בטווח מחיר בינוני". ככל הנראה מאסק התכוון  לדיווח בתקשורת האמריקאית לפיו אפל תציג ב-2024 מכונית שצפויה לפנות לקהל שמחפש תחליף זול יותר לעומת הרכבים של טסלה.

לפי הדיווחים, באפל בונים על סוללה חשמלית חד-תאית בטכנולוגיה מקורית פורצת דרך שתגדיל את טווח הנסיעה בין הטעינות ותוזיל את העלויות. על כך כתב מאסק כי "סוללות חד תאיות הן דבר בלתי אפשרי מבחינה אלקטרומכנית. אולי הכוונה הייתה לתאים שקשורים יחד, כמו בבטריה שלנו?". 

תחום הרכבים האוטונומיים הוא אחד מהחמים בענף. להלן סקירה בנושא. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    חברת נכלים מרצים את האס אם פי ומשקרים לציבור (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:16
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    במקום לחזק את הדולר הם עוד רוצים לפיל אטו (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הכלכלה של ארצות הברית אם 280 טרליון חוב להן הם רוצים לה (ל"ת)
    חיים 23/12/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משה 23/12/2020 11:10
    הגב לתגובה זו
    חיבים לעניש אותם כי הם עורסים את הכלכלה העולמית לשפל הכלכלה לו יכולה ליצא לחול מפעלים נסגרים בגלל החברות
  • 6.
    אומרים שבנק ישראל מתערב לדולר זה שקר למה הדולר נופלעוד (ל"ת)
    משה 23/12/2020 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רוצים להריץ את האס אם פי למעלה שהדולר יפול לתאום (ל"ת)
    דוד 23/12/2020 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דוד 23/12/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
    קשה להם לראות אך האס אם פי ירד רק ירד תיפה מעלים אטו בחזרה מהר וכך זה הדולר נפל לשפל לו מענין שהדולר יתרסק כלל הכלכלה
  • 3.
    תראו להן הגיעה הדולר לשפל של כול הזמנים (ל"ת)
    sus 23/12/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חברים האס אם פי 500 עולה הדולר נופל שלו יעבדו עלנו (ל"ת)
    sus 23/12/2020 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בעוד 5 שנים טסלה תוכל לקנות את אפל! (ל"ת)
    טסלאי 23/12/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
  • עוד 5 שנים אפל לא תהיה קיימת..תשאיר אחריה אדמה חרוכה.. (ל"ת)
    לטס 23/12/2020 14:27
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: