משפחת גינדי מגדילה בקאנומד רגע לפני האסיפה על המיזוג עם ביו פארם
מחר בשעה 15:00 אמורה להתכנס אסיפת בעלי המניות של קאנומד לאשר את עסקת המיזוג של החברה עם ביו פארם – חברת הקאנביס של בני משפחת גינדי (כפיר ומנור גינדי ועורכי הדין שלהם).
החברה כעת מתנהלת ללא בעלי שליטה, לאחר שבעלת השליטה הקודמת רויטל אקב, דוללה בעקבות הנפקה לציבור שהחברה קיימה בחודש שעבר במסגתה גייסה כ-27 מיליון שקל. בני משפחת גינדי הקימו חברת קנאביס שלהם אך כרגע היא ללא פעילות עסקית מהותית וללא מזומנים בקופה.
בני משפחת גינדי מעוניינים למזג את חברת הקנאביס שלהם ששוויה הוערך בכ-60 מיליון שקל (לאחר ששווי זה הופחת בעקבות הוראות סגל הרשות לני"ע בלמעלה מ-20 מיליון שקל) עם קאנומד שבקופתה יש כיום מזומנים של למעלה מ-20 מיליון שקל ובנוסף היא זכאית לממש אופציה במהלך חודש מארס הקרוב ולמכור את החזקתה בחברת אורן השקעות (12.95%) תמורת כ-15.5 מיליון שקל, כך שאם תמומש האופציה יהיו בקופת החברה כ-40 מיליון שקל (תחת הנחה שהחברה גם החלה לעשות שימוש בתמורת ההנפקה לציבור).
לקאנומד יש חברה לגידול קנאביס רפואי פעילה (עם פעילות ממשית שהחלה לייצר הכנסות) והיא מחזיקה ברישיון מטעם היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.
לביזפורטל נודע שיש בעלי מניות המעוניינים לטרפד את העסקה. בעלי המניות חוששים שביו פארם של משפחת גינדי אינה שווה את הערכת השווי שצרפה לעסקה וזאת בעיקר בשל העובדה כי בשנתיים האחרונות הביצועים העסקיים של כל חברות הקנאביס שצירפו הערכות שווי לדיווחיהם לא היו קרובים לביצועים בפועל. מנגד קאנומד עצמה, מחזיקה הן בקופת מזומנים דשנה והן בפעילות עסקית אמיתית.
בשים לב לאמור, דיווחה קאנומד שבני משפחת גינדי חתמו על הסכם עם רויטל אקב לפיו ירכשו ממנה מניות במחיר של 70 אג' למניה (המחיר בבורסה פחות מ-30 אג' למניה) והערב דיווחה החברה שחתמו על הסכם עם בעלי מניות נוספים המחזיקים למעלה מ-3% מהחברה לפיו ככל שיתמכו במיזוג מחר, גנדי ירכשו את מניותיהם במחיר של 80 אג' למניה.
- 2.אפק 26/02/2020 11:32הגב לתגובה זוזבל
- 1.שמעון 25/02/2020 21:40הגב לתגובה זובעזרת השם מחר תצא הודעת מיזוג והחברה תרוץ קדימה ותצליח בכל דרכיה כי יהי רצון המשקיעים והמנהלים ונאמר אמוןןוו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳