נובל אנרג'י הודיעה על תאריך חדש לנישוב בלוויתן
נובל אנרג'י הודיעה היום כי היא צפויה להתחיל את פעולת השינוב באסדת לוויתן ב-31 לדצמבר. נזכיר כי השינוב הוא החלק בו מתחילה החברה להעביר לראשונה גז בצינורות, תהליך שצפוי לפלוט מזהמים רבים לאוויר, אך הכרחי בתהליך ההפעלה של האסדה.
חשוב לציין כי המשרד להגנת הסביבה הודיעה כי הוא מאפשר לנובל אנרג'י להודיע לציבור על מועד הנישוב לפני שאישר כי החברה עומדת בכל התנאים. המשמעות: ההודעה על מועד הנישוב אינה סופית, והמשרד להגנת הסביבה עשוי לבטל אותה ברגע האחרון.
נזכיר כי פעולת השינוב נדחתה השבוע ברגע האחרון ע"י המשרד להגנת הסביבה בשל אי-עמידה בכל הדרישות והתנאים שהציב לה. בהודעה השבוע נטען כי "המשרד להגנת הסביבה לא אישר עדיין את תוכנית הדיגום והניטור באסדה במהלך הנישוב, מכיוון שלא נחה דעתו עד לשעה זו מדוחות הכיול ובקרת האיכות שהוגשו, הנוגעים למכשירי האנליזה על האסדה לבדיקת הרכב הגז המנושב". עם זאת, במשרד להגנת הסביבה טוענו כי ביצעו מודל פיזור מזהמים במצבים סינופטיים שונים. הממצאים הראו כי לא צפויה חריגה מערך הסביבה לבנזן בקו החוף, במועדי הנישובים המהותיים. תרחישי הפיזור המחמירים ביותר הצביעו כי פליטות הבנזן מהאסדה לא צפויות להביא לעלייה משמעותית בריכוזי הבנזן באזור החוף."
- 7.אדם עצבני 30/12/2019 16:11הגב לתגובה זותעשו תנישוב כבר קיבינימט נמאס מזה כל פעם עוזבים את האזור ובסוף זה מתבטל סעמק
- 6.קלי 28/12/2019 18:53הגב לתגובה זוכדי להבטיח ש 50 טון של גאזים רעילים לא יזיקו לבריאותינו יש לחכות ליום בו תנשוב רוח מזרחית ....לפי התחזית של מזג האוויר.יש להמתין להרצה.
- 5.תנו כבר לגז לזרום !!! (ל"ת)איתי 28/12/2019 12:02הגב לתגובה זו
- קלי 28/12/2019 18:57הגב לתגובה זויש לחכות לרוח מזרחית חזקה למנוע פגיעה בבריאותינו.
- 4.השמאל-מחבלים בכלכלת ישראל (ל"ת)איציק20 28/12/2019 02:53הגב לתגובה זו
- אבי 28/12/2019 10:50הגב לתגובה זולא ידעתי שששר לאיכות הסביבה הוא מהשמאל, השר הוא הבייס של הליכוד ושל ביבי למי שלא ידע והוא עצר את תהליך הפעלת האסדה.
- 3.השמאל-מחבלים בכלכלת ישראל (ל"ת)איציק20 28/12/2019 02:53הגב לתגובה זו
- 2.אלון 27/12/2019 22:32הגב לתגובה זואיך אתה מחפש שלילי בכל דבר???
- dw 28/12/2019 09:03הגב לתגובה זואפשר להבין שיש כמה תושבים מזכרון ובנימינה המודאגים מתיאוריות הקונספירציה אבל כדאי שידעו שאם למשל יחליטו להתפנות לת"א וגוש דן אז איכות האויר שהם ינשמו תהיה... גרועה יותר. כן כן. האזור הכי מזוהם במדינה הוא בכלל ת"א וגוש דן הצפוף, בעיקר בגלל אגזוזי המכוניות, הנמצאים במרחק מטרים ספורים מריאות הנושמים ולא 10 ק"מ. לכן חוף כרמל+אסדה יותר נקי מאשר מה שאנחנו נושמים כל חיינו בת"א, ואם אנחנו יכולים להסתדר עם זה? כך גם הם.
- ערן 28/12/2019 17:42מה זו התגובה הדבילית הזו? בגלל שיש בתל אביב זיהום אז אפשר לזהם גם את חוף כרמל? מה אתה אמיתי? או סתם טיפש?
- 1.בצע כסף של לוויתן והלוביסטים בממשלה (ל"ת)עופר 27/12/2019 19:15הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
