19 שנה לאחר הקמתה: רשת פתאל תצא להנפקה בבורסה

הרשת, שבבעלות משפחת פתאל וקבוצת מגדל, תנפיק 10% ממניותיה ואיגרות חוב בבורסה בישראל
נועם בראל |
נושאים בכתבה אי.בי.אי פתאל

רשת מלונות פתאל, אשר בבעלות משפחת  פתאל (81.5%) וקבוצת מגדל (18.5%), פרסמה  היום טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונה של עד 10% ממניותיה ואיגרות חוב בבורסה בישראל.

על פי טיוטת התשקיף, תמורת ההנפקה תשמש את החברה במימון פעילותה השוטפת ופעילות הפיתוח של החברה. סך של כ- 50 מיליון שקלים ישמש לפירעון של 50% מיתרת הלוואת בעלים, אשר הועמדו לחברה על ידי בעלי מניותיה. את הפצת המניות יובילו לידר שוקי הון, אוריון, פועלים אי.בי.אי וברק קפיטל.

שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של פתאל החזקות: "הנפקת המניות בבורסה לניירות ערך, הינה אחת מהנפקות האקווטי הגדולות בשנים האחרונות והינה ציון דרך לחברה שהוקמה  לפני 19 שנים על ידי דוד פתאל  וכיום הינה קבוצת המלונות הגדולה בישראל, בעוד מרבית  פעילותה בחו"ל. בכוונתנו להמשיך ולפתח את פעילות החברה ולהמשיך במגמת הצמיחה וההתרחבות "

רשת מלונות פתאל הוקמה על ידי דוד פתאל בשנת 1999 ומונה כיום כ- 32,000 חדרים ב- 167 בתי מלון ב- 17 מדינות. בין מותגי הרשת, מלונות לאונרדו, יו, הרודס, NYX ורוטשילד 22.

הרשת שהינה הגדולה בישראל ומנוהלת על ידי אביה מזרחי מגן, מונה 39 בתי מלון, מתוכם 21 בבעלות מלאה או חלקית, 11 בשכירות ו-7 בניהול. מותגי הרשת הינם לאונרדו LEONARDO, , יו U , הרודס  HERODS , NYX ורוטשילד 22. באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר והיא כוללת 128 בתי מלון, בין היתר בגרמניה, בריטניה, ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, צ'כיה, הולנד, שוויץ, והונגריה. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, בה מחזיקה הרשת 59 בתי מלון, ובריטניה בה מחזיקה הרשת 43 בתי מלון.

פתאל המסתמכת על תיירות פנים וחוץ פרסמה במסגרת התשקיף נתונים על מצב התיירות בישראל ובאירופה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במהלך 9 החודשים הראשונים של שנת 2017 חלה עלייה של כ- 7% במספר לינות תיירים במלונות בישראל, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, המוסברת ברגיעה היחסית של במצב הבטחוני. 

הפדיון של מלונות התיירות בשנת 2016 בישראל הסתכם בכ- 10.1 - מיליארד שקל, נתון המשקף עלייה של כ- 2% לעומת פדיון של  9.9  מיליארד שקל בשנת 2015 , עלייה הנובעת בעיקר מגידול בהכנסות מתיירות הפנים ומצביעה על ההכנסות הגבוהות ביותר ב- 5 שנים האחרונות. מנתונים של הלשכה מובן, כי על אף ששיעורי התפוסה ירדו במקצת החל משנת 2010 הפדיון הממוצע ללינה מציג מגמת עלייה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הונה העצמי של רשת פתאל הסתכם ב- 30 לספטמבר 2017 בכ-2 מיליארד שקל והוא  מהווה כ-36% מסך מאזן החברה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הסתכם בכ- 217 מיליון שקל ורכושה הקבוע של החברה, נטו הסתכם באותה התקופה בכ- 3.8 מיליארד שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מחלבות גד
צילום: מחלבות גד

מחלבות גד הונפקה בתל אביב לפי שווי של 725 מיליון שקל

החברה גייסה 280 מיליון שקל בהנפקה שנרשמה בביקושי יתר של פי שלושה; כ־210 מיליון יוזרמו להשקעות ולפירעון חוב, ו־70 מיליון ממכירת מניות של גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל ומגדל.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחלבות גד הנפקה

מחלבות גד, אחת מיצרניות הגבינות המובילות בישראל, השלימה בהצלחה את הנפקת המניות שלה בבורסה בתל אביב. החברה גייסה 280 מיליון שקל לפי שווי של 725 מיליון שקל "לפני הכסף", מה שמציב את שוויה לאחר ההנפקה על 935 מיליון שקל.


הביקושים להנפקה חצו את רף 900 מיליון שקל, פי שלושה מסכום הגיוס. בסופו של דבר, כ־210 מיליון שקל יוזרמו ישירות לחברה להרחבת פעילותה ולפירעון חובות, ואילו 70 מיליון שקל גויסו ממכירת מניות של בעלי עניין – קרן גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל וחברת הביטוח מגדל. בין הרוכשים בהנפקה נמנו שמות בולטים בשוק ההון המקומי: מור, ילין לפידות, מיטב, כלל ואנליסט. עבורם, מדובר בחשיפה לחברה בעלת נתח משמעותי בשוק הגבינות, אשר מציגה צמיחה מתמשכת ורווחיות עולה בשנים האחרונות. עזרא כהן, מייסד החברה, שבידיו היה חצי מהמניות טרם ההנפקה, בחר שלא למכור מניות, כשהוא מחזיק כ־40% מהמניות.


הגיוס הנוכחי מהווה שלב נוסף בתוכנית הצמיחה של מחלבות גד. עיקר הכספים שייכנסו לקופת החברה – כ־200 מיליון שקל – צפויים להיות מופנים להשקעה במחלבה החדשה ובמרכז הלוגיסטי שמוקמים בתימורים. הפרויקט צפוי להכפיל את כושר הייצור של החברה ל־25 אלף טון בשנה, ולהגדיל משמעותית את המכירות והרווחיות עד סוף העשור.


בנוסף, חלק מהתמורה צפוי לשמש לפירעון מסגרות אשראי בהיקף של כ־115 מיליון שקל ולמימוש תוכניות נדל"ן. כך למשל, כהן מתכנן להסב את הקרקע עליה יושבת המחלבה הוותיקה בבת ים לטובת הקמת מגדל בן 35 קומות.


החברה, שהוקמה ב־1985, מחזיקה כיום בנתח של כ־6% משוק החלב המקומי. עם זאת, היא שחקן מוביל בתחומים ייחודיים: 37% מנתח שוק הגבינות המלוחות, 32% בקטגוריית הלאבנה, 29% בגבינות מיוחדות ו־19% בגבינות שמנת. מגוון המוצרים כולל גבינות בקר, עיזים וכבשים, לצד יוגורטים, רטבים וקינוחים.