
קפה בוץ: קופיקס בנפילה; המכירות ירדו והחברה עברה להפסד
קופיקס שהוקמה ברעש גדול, לא עמדה בציפיות – היא לא שינתה את שוק בתי הקפה, היא לא באמת עמדה במחירים של 5 שקלים (המחירים עלו ל-6 שקלים) ולמרות שעל טעם ועל ריח אין להתווכח, נראה שהטעם של רוב הציבור הוא לכיוון הרשתות האחרות. קופיקס של היזם אבי כץ מפעילה רשת של בתי קפה מוזלים כשלפני כשנה הקימה גם רשת מרכולים בשם סופר קופיקס. החברה פרסמה דו"חות כספיים לרבעון השלישי והמסקנה שעולה מהן - נפילה. ההכנסות אמנם גדלו ב-5% ל-77 מיליון שקל, אולם החברה עברה להפסד תפעולי של 1.2 מיליון שקל. ברבעון הקודם החברה הרוויחה 1.7 מיליון שקל. ההפסד בשורה התחתונה הסתכם ב-830 אלף שקל, לעומת רווח של כ-1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ובמבט לתשעת החודשים הראשונים - קופיקס אמנם עלתה 25% בהכנסות לרמה של כ-230 מיליון שקל, אבל זה בזכות רשת המזון – פעילות הקפה נמצאת בבוץ, עם ירידה של 18% בהכנסות ל-80 מיליון שקל. במקביל לירידה בהכנסות התכווץ הרווח התפעולי מפעילות בתי הקפה ב-66% ל-3.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה קופיקס הפסידה 170 אלף שקל, לעומת רווח נקי של 5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. קופיקס כיום מפעילה 134 סניפי בתי קפה ו-30 מרכולים. במקביל לפרסום הוצאות אמ יקי ודמני, מנכ"ל החברה: "מהדוחות הכספיים ניתן לראות כי החברה פועלת לגידול וצמיחת פעילותה בישראל תוך ביצוע צעדים אסטרטגיים להגדלה משמעותית של המכירות במקביל לצעדי התייעלות. בנוסף, החברה מממשיכה להרחיב את אחיזתה ופעילותה הבינלאומית בטריטוריות השונות אליהם נכנסה". האמת שאנחנו לא ממש רואים את מה שרואה ודמני, אנחנו רואים חולשה בפעילות.
- 5.מי כאן עובד על מס הכנסה חח עלק הפסדים (ל"ת)מומי 01/12/2017 15:26הגב לתגובה זו
- 4.שט 01/12/2017 11:04הגב לתגובה זוליד כל קיוסק קופיקס ניפתח קיוסק שהיה חיקוי מושלם שלו, רק שהשכן המחקה לא שילם דמי זכיינות יקריפ
- 3.שט 01/12/2017 11:04הגב לתגובה זוליד כל קיוסק קופיקס ניפתח קיוסק שהיה חיקוי מושלם שלו, רק שהשכן המחקה לא שילם דמי זכיינות יקריפ
- 2.מומחה לקנוניות 01/12/2017 09:35הגב לתגובה זוהוא חשב שכולם אהבו אותו ואפשר להעלות בכיף את המחיר אבל לא הבין שרוב הקונים רגישים למחיר ולכן קנו אצלו. בדיעבד היה צריך לעלות ל 5.5 בלבד אז המכירות היו יורדות פחות. יש דברים בעייתים שעכשיו לא כדאי לקנות אצלו כמו פחיות. ניו פארם מוכר פחיות ב 5 ש"ח.
- רן 01/12/2017 20:47הגב לתגובה זומוכרים מים מינרלים של המותג שלהם ב-6 שקלים, העלות לרשת לא אמורה לעלות מעל 1.5 שקלים לבקבוק. כמו כן, בהרבה סניפים הכניסו משקאות של טמפו (פפסי, ג'אמפ וכו') שהם זולים משמעותית מאשר מותגי קוקה קולה המקבילים. בשורה התחתונה בתחום השתייה הקרה, לא כזה שוס...
- 1.כתבה מגמתית 01/12/2017 01:08הגב לתגובה זואבל אי אפשר להספיד חברה עם הכנסות של 100 מיליון
- תספעד אותה מייד ההכנסות הן מדמי זכיינות והזכיינים ינטשו (ל"ת)שט 01/12/2017 11:06הגב לתגובה זו