ניתוח

פוטו-פיניש: מאבק צמוד כעת על הכרטיס האחרון שמוביל למדד המעו"ף המורחב

ביום ה' בשבוע הבא תסתיים 'תקופת המדידה', וכרגע יש קרב אדיר בין 3 חברות לגבי ת"א 35
יוסי פינק | (21)
נושאים בכתבה רפורמת המדדים

הבורסה בת"א נמצאת כיום במהלך 'ימי המדידה' לצורך קביעת הרכב המדדים ביום שאחרי הרפורמה הגדולה. תקופת המדידה החלה ב-1 בינואר (יום א' האחרון) ותימשך עד ה-12 לחודש (יום ה' בשבוע הבא). ב-26 בינואר יפורסמו הרכבי המדדים החדשים וב-9 בפברואר תושק הרפורמה שתכלול בין היתר גם את הרחבת מדד המעו"ף ל-35 חברות ואת הרחבת מדד ת"א-75 למדד ת"א 90 (שבפועל יושק עם 96 חברות). 

בכל הקשור למדד המעו"ף, יש כעת פוטו-פיניש אדיר, כאשר עסקת גולן שמובילה לראלי גדול במניות פרטנר וסלקום טורפת את הקלפים. מניית סלקום שזינקה 20% השבוע לשיא של מעל שנתיים נראית כעת כנכנסת ודאית למדד המוביל. מניית פרטנר שעד לאחרונה הייתה כמעט מחוץ לתמונת המדד המוביל, נראית כעת כמועמדת משמעותית להיכלל במדד (מקום 34) למרות שתיקון מטה לראלי של הימים האחרונים עשוי להעמיד בסיכון את ההיכללות שלה במדד. נכון לעכשיו יש מאבק צמוד מאוד על הכרטיס האחרון למדד ת"א 35 היוקרתי.

פער קטן מאוד ולמעשה זניח יש כעת בין סודה סטרים, דלק רכב, ומגדל ביטוח (שבאופן ספציפי גבולית מאוד בעניין שווי אחזקות ציבור מעל מיליארד שקלים) שנסחרות בשווי של סביב 3.25 מיליארד שקלים ונראה שהדברים ייקבעו בפוטו-פיניש, אלא אם נראה תנודה באחת החברות או שאחת מהן (או שופרסל לדוגמה) תבצע הנפקת מניות וכך תגדיל את ההון שלה ותביא לעלייה שווי. 

סלקום 2.04%

פרטנר 0.81%

מגדל ביטוח 4.61%

דלק רכב -1.28%

קיראו עוד ב"שוק ההון"

סודהסטרים

מבחינת החברות, יש כעת חשיבות גדולה מאוד לתפוס את הכרטיס למדד ת"א 35, בעיקר כיוון שבהמשך זה יהיה הרבה יותר קשה. לפי כללי הבורסה, חברה שמחוץ למדד תיכנס בעדכון הבא (אוגוסט) למדד באופן ודאיי רק אם תהיה בין 30 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר, ואילו כעת צריך להיות בין 35 הגדולות. אופציה נוספת היא שחברת מתוך המדד תרד למקום ה-40 ומטה מבחינת שווי שוק או שחברה תימחק (בעניין זה נציין כי המיזוג בין דלק קידוחים ואבנר צפוי לפנות בהמשך מקום אחד במדד).  

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    אלוני חץ, דקס עדיין, ועוד ועוד (ל"ת)
    יפרח אלי 08/01/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    רווחים יפים היו בעבר בפורטרום,סלקום,בז"ן רציו,טאואר (ל"ת)
    יפרח אלי 08/01/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    רואים שאתה תותח, מי שלא מפרגן בעייה שלו אני לקחתי כסף (ל"ת)
    יפרח אלי 08/01/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    תודה קובי, הולך איתך באש ובמים, חזק ואצץ (ל"ת)
    יפרח אלי 08/01/2017 10:57
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    לטבלן את התיק באלוני חץ,טאואר,ורציו, לא כיל/לא פרוטרום (ל"ת)
    קובי 08/01/2017 10:18
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    תירשמו פועלים תעבור את 2400 הנקודות, רשמתם? (ל"ת)
    קובי 08/01/2017 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    הצטרפתי לפועלים, בזק חוזקה, נימכרה כיל 1700 (ל"ת)
    שמחון 08/01/2017 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    גם אני קניתי הרבה פועלים,בזק וזרקתי כיל (ל"ת)
    שמחה 08/01/2017 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    קובי 08/01/2017 09:45
    הגב לתגובה זו
    אל על על הפנים כפי שאמרתי,פרוטרום גרועה לאחר ההמלמה, ומי שלקח איתי פועלים מורווח יפה,וגם בזק 668
  • 11.
    מי שמפחד שלא ידאג,פועלים חזק, בזק, ואלוני חץ,רציו. לא ע (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    מצרף לכם את לאומי ודיסקונט- הכי חזק זה פועלים,בזק,רציו (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 11:44
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    פועלים חזק חזק חזק, כנ"ל בזק, לא פרוטרום, לא נעליים (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אומר לכם , קנו חזק את פועלים,בזק,רציו וטאואר לא טועה (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לא לפחד לקנות בזק/פועלים/אלוני חץ/טאואר/רציו -לא לפחד (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קנייה פועלים היום 450000 , תעלה חזק, קנייה בטוחה (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קנו פועלים יעד ראשון 2400 ,קנו חזק בזק פועלים טאואר אלו (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 11:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יש כמה מניות חדשות, הוציא בקרוב -לא טועה לעולם (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא לקחת כיל ,ולא ח"ל, קחו אלוני חץ, מעולה,את טאואר ורצי (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פרוטרום לא לגעת ההמלצה נועדה למכירה, עשתה את שלה (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כפי שאמרתי לא לגעת באל על , לקחת בזק,לא לפחד (ל"ת)
    קובי 05/01/2017 10:33
    הגב לתגובה זו
  • השתלטת על הדף קובי? 05/01/2017 11:42
    הגב לתגובה זו
    ותפסיד הכל מהר מאד יא ערס
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים