רישיון לאוטובוס על חשבון החברה
רישיון לאוטובוס על חשבון החברה זה באמת שווה? יצאנו לבדוק בשיתוף עם אתר driving-lessons באיזה מקרים זה משתלם אם בכלל.
אם חשבתם להוציא רישיון נהיגה לאוטובוס בטוח נתקלתם בפרסומות של הוצאת רישיון לאוטובוס על חשבון החברה. זאת כיוון שהדרישה לנהגים גבוהה, חברות התחבורה הציבורית שמחות לשלם על הוצאת הרישיון. כך אפשר לעבור הכשרה, ללא תשלום ולדעת כי בסוף הלימודים עומדים לרשות הנהגים משרה פנויה.
אבל האם זו האופציה הטובה ביותר, כדי לענות על השאלה הזו, נתחיל עם התהליך והעלויות למי שבוחר להוציא את הרישיון לאוטובוס באופן פרטי.
כמה עולה להוציא רישיון לאוטובוס
כל מי שרוצה להוציא רישיון לאוטובוס, עליו לעשות לעבור מספר שלבים עד לקבלת הרישיון המיוחל. ראשית יש למלא בקשה מקוונת באתר האינטרנט של רשות התחבורה. לאחר מכן לעבור בדיקת ראיה אצל אופטומטריסט מורשה מטעם משרד התחבורה. הטופס שמילאתם יימצא אצלו במחשב בעת הבדיקה.
בשלב הבא, תעברו הליך מיון התאמה רפואית במרב"ד. רופא מוסמך יבחן את הכשירות הרפואית שלכם לצורך הנהיגה ברכב ציבורי.
לאחר מכן יהיה עליכם לעבור הכשרה עיונית של קורס רכב ציבורי שהיקפה כ- 150 שעות. ורק בסוף תעברו הכשרה מעשית אצל מורה נהיגה לאוטובוס.
מחיר הוצאת רישיון לאוטובוס נחלק בין החלק העיוני לחלק המעשי. עלויות הקורסים העיוני בשוק נע בין 3,500 ₪ לבין 5,500 ₪ . עלות שיעורי הנהיגה עד להוצאת הרישיון יכולות לנוע בין 8,000 ₪ ולהגיע עד ל-12,000 ₪.
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רישיון לאוטובוס על חשבון החברה או באופן פרטי
עכשיו שהבנו את התהליך של לימוד נהיגה על אוטובוס, נגיע לתכל'ס האם שווה להוציא רישיון באופן פרטי או דרך חברה.
חברות התחבורה משוועות לנהגים מקצועיים שיחזיקו בהגה ולכן הם מוכנות לממן את הלימודים בתמורה להתחייבות לעבודה לתקופה של שנתיים לפחות. ברגע שהחברה מימנה את הלימודים הפכתם ל"שבויים" שלה והיא תוכל לתת לכם לעבוד במשמרות פחות נוחות. לעומת זאת אם אתם הגעתם לחברה עם רישיון ביד הם יקבלו אתכם עם "שטיח אדום" ולרוב הם יעשו הכל כדי שתהיו מרוצים בעבודה.
ומה עם הכסף ששילמתם על הוצאת הרישיון ? אל דאגה! אם תתמידו שנתיים בעבודה החברה תיתן לכם מענק מוגדל על ההתמדה.
גם אם אין לכם כרגע את המימון הדרוש להוצאת הרישיון ואתם רוצים לעבוד כנהגי אוטובוס, שווה לבדוק אולי לקחת הלוואה קטנה מהבנק או מקור מימון אחר, זה יכול להיות משתלם יותר לעתיד.
הכתבה בשיתוף נטוורקינג בניית אתרים קידום אתרים ושיווק דיגיטלי
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
