מסמך מסמכים חתימה משכנתה משכנתא משכנתאות דוחות דו"ח הסכם חוזה
צילום: Pixabay

ניכיון שיקים עם חברת FINANCE PRO

האופציה לנכות שיקים היא אופציה חשובה עבור כל עסק שעובד עם צ'קים נקודה. אחרי שאמרנו את זה, חשוב להבין את הקונספט הכלכלי שעומד מאחורי השירות של ניכיון צקים, כדי להבטיח שאתם באמת עושים את המהלך הנכון עבורכם כאשר אתם מגישים צ'קים לניכיון וכדי להבטיח שהמהלך הזה הופך לחלק אינטגרלי, שנלקח בחשבון בניהול הכולל של העסק.

תוכן בחסות |

 אז מה זה בדיוק ניכיון שיקים?

ובכן, אם אתם עובדים עם צ'קים, אתם לבטח מקבלים גם צ'קים דחויים, כלומר ניכיון שיקים עם חברת FINANCE PRO שניתנים לכם ביד היום, אבל מיועדים להיפרע במועד מאוחר יותר שיכול להיות גם מספר חודשים קדימה. אתם כבר סיפקתם את המוצר או השירות, מימשתם את העלות שלכם עבור המוצר או השירות הזה שסיפקתם, אבל את התמורה תקבלו רק בעוד מספר חודשים. עסקים רבים יכולים לקרוס תחת מצב זה של הדברים, אך לרובם אין פשוט ברירה אם הם רוצים לקיים נפח ראוי של מכירות. ניכיון צקים הוא שירות שמאפשר לכם לקבל את ערך הצ'ק הדחוי, היום. אתם מוסרים את הצ'ק הדחוי לספק השירות וספק השירות נותן לכם את הסכום הנקוב על הצ'ק. כשיגיע מועד הפירעון של הצ'ק יפדה אותו ספק השירות בעצמו.

 

הרווח של ספק השירות – כאן טמון הקונספט הכלכלי

השאלה המיידית שעולה לראש היא מה האינטרס של ספק השירות לשלם לכם עכשיו את ערך הצ'ק שהוא עצמו יוכל לפרוע רק בעוד מספר שבועות או חודשים והתשובה היא שתמורת השירות הזה הוא גובה מכם עמלה. עמלה זו היא בטווח של אחוזים בודדים, בדרך כלל בין אחוז ועד שלושה אחוזים והיא נגזרת כאחוז מתוך סכום הצ'ק. אם זה מזכיר לכם את התהליך של קבלת הלוואה, אתם לא טועים. ניכיון צקים הוא למעשה שירות אשראי שבו נותן לכם ספק השירות הלוואה: אתם מקבלים ממנו את סכום ההלוואה היום ומחזירים לו אותה באמצעות הצ'ק שמסרתם לו, אותו הוא יוכל לפדות במועד הפירעון הנקוב על הצ'ק.

המשמעות היא שהעמלה שתשלמו היא נגזרת של סכום הצ'ק ושל מועד הפירעון. ככל שמועד הפירעון הוא רחוק יותר, כך העמלה תהיה גבוהה יותר. ככל שסכום הצ'ק גבוה יותר, כך סכום הכסף שתשלמו כעמלה יהיה גבוה יותר. כשגם מועד הפירעון הוא רחוק וגם סכום הצ'ק הוא גבוה, יכול הסכום שתשלמו כעמלה להיות גבוה למדי ואולי לא כדאי עבורכם. זה עובד בדיוק כמו הלוואה – ככל שאתם לוקחים סכום גבוה יותר לטווח ארוך יותר, כך תשלמו יותר ריבית ולהיפך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.