עדי ברזילי קורונה
צילום: ביזפורטל
TV

מה מסוכן - קורונה או חיסונים? תלוי איפה אתם צורכים חדשות

עוד רגע אנחנו "חוגגים" שנתיים לקורונה. כמה התקשורת מעצימה את הדרמה, ועד כמה הרשתות החברתיות מכחישות שקורה בכלל משהו. עדי ברזילי בטור כפול
עדי ברזילי | (1)

"הקורונה הזאת כל כך מסוכנת, חייבים לעשות כבר חיסון רביעי", אומרת עדי 1, ועדי 2 עונה לה: "קראת את הפוסט של אבי? הוא מספר שמאז החיסון התפרצה לו מחלה אוטואימונית קשה, החיסונים האלה ממש מסוכנים. יום אחד כולנו נצטער על זה מסתכלות אחת על השנייה". החיסונים חיוניים או מסוכנים? תלוי אם אתם מקשיבים לחדשות או לרשתות החברתיות. עדי ברזילי מציגה את שתי העמדות בצורה משעשעת, אבל בסופו של דבר עם הרבה רצינות ובעיקר סימני שאלה.  עדי 1: "נתקעת על הפיד שלך בפייסבוק. תסתכלי באתרי דאטה שמציגים את כל הנתונים. עד היום עשו את החיסון ארבעה וחצי מיליארד אנשים בעולם. אם הייתה תופעת לוואי משמעותית מן הסתם היינו רואים את זה". עדי 2 מגיבה: "ואת עדיין מאמינה לערוצי החדשות של פעם. תסתכלי באתרי דאטה שמציגים את כל הנתונים. עד היום יותר מ-360 מיליון אנשים בעולם נדבקו מקורונה, זה המון. וכמה מהם הגיעו למצב קשה? פחות מרבע אחוז". בהמשך אומרת עדי 2: "לי נראה שערוצי החדשות מגזימים עם כל סיפורי הזוועה האלה על הקורונה כדי לייצר אצלך חרדה בכוונה... כי ככה את לא יכולה להפסיק לשמוע חדשות נכון? את כבר מכורה לדרמה. וככל שיש יותר אנשים כמוך זה מעלה להם את הרייטינג, ואסם ושטראוס משלמים להם יותר כסף על פרסומות במהדורה".  הטור המצולם מופיע בראש העמוד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלי 17/02/2022 12:41
    הגב לתגובה זו
    חחח עדי, הצחקת אותי.. לא משנה מה אני חושב אבל גרמת לי לצחוק
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.