עדי ברזילי קורונה
צילום: ביזפורטל
TV

מה מסוכן - קורונה או חיסונים? תלוי איפה אתם צורכים חדשות

עוד רגע אנחנו "חוגגים" שנתיים לקורונה. כמה התקשורת מעצימה את הדרמה, ועד כמה הרשתות החברתיות מכחישות שקורה בכלל משהו. עדי ברזילי בטור כפול
עדי ברזילי | (1)

"הקורונה הזאת כל כך מסוכנת, חייבים לעשות כבר חיסון רביעי", אומרת עדי 1, ועדי 2 עונה לה: "קראת את הפוסט של אבי? הוא מספר שמאז החיסון התפרצה לו מחלה אוטואימונית קשה, החיסונים האלה ממש מסוכנים. יום אחד כולנו נצטער על זה מסתכלות אחת על השנייה". החיסונים חיוניים או מסוכנים? תלוי אם אתם מקשיבים לחדשות או לרשתות החברתיות. עדי ברזילי מציגה את שתי העמדות בצורה משעשעת, אבל בסופו של דבר עם הרבה רצינות ובעיקר סימני שאלה.  עדי 1: "נתקעת על הפיד שלך בפייסבוק. תסתכלי באתרי דאטה שמציגים את כל הנתונים. עד היום עשו את החיסון ארבעה וחצי מיליארד אנשים בעולם. אם הייתה תופעת לוואי משמעותית מן הסתם היינו רואים את זה". עדי 2 מגיבה: "ואת עדיין מאמינה לערוצי החדשות של פעם. תסתכלי באתרי דאטה שמציגים את כל הנתונים. עד היום יותר מ-360 מיליון אנשים בעולם נדבקו מקורונה, זה המון. וכמה מהם הגיעו למצב קשה? פחות מרבע אחוז". בהמשך אומרת עדי 2: "לי נראה שערוצי החדשות מגזימים עם כל סיפורי הזוועה האלה על הקורונה כדי לייצר אצלך חרדה בכוונה... כי ככה את לא יכולה להפסיק לשמוע חדשות נכון? את כבר מכורה לדרמה. וככל שיש יותר אנשים כמוך זה מעלה להם את הרייטינג, ואסם ושטראוס משלמים להם יותר כסף על פרסומות במהדורה".  הטור המצולם מופיע בראש העמוד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלי 17/02/2022 12:41
    הגב לתגובה זו
    חחח עדי, הצחקת אותי.. לא משנה מה אני חושב אבל גרמת לי לצחוק
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.