מי הבוס? מועצת התאגיד חילקה סמכויות שבידי ברוך שי לאלדד קובלנץ
מועצת תאגיד השידור "כאן" החליטה באחרונה על הפרדת סמכויות מנהלתיות בין מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, לבין מנכ"ל חטיבת החדשות בגוף השידור הציבורי, ברוך שי. בתוך כך, סמכויותיו של שי יחולו על קביעת התוכן החדשותי בתאגיד ועריכתו, וקובלנץ יהיה אחראי על נראות המשדרים ועל המעברונים.
בניגוד למה שפורסם אמש (א) ב"גלובס" בנושא, שי גם יהיה אמון על גיוס עיתונאים וטאלנטים למערך החדשות או פיטוריהם במידת הצורך, באופן אשר משאיר בידיו את עיקר הסמכויות שהיו לו לפני כן.
יש לציין כי חוק השידור הציבורי אינו חד משמעי בנושא חלוקת הסמכויות בין בעלי התפקידים ומותיר מקום לפרשנות במבחן המציאות. כך למשל, החוק מגדיר כי "בענייני היום, במסגרת תקציב חברת החדשות, יהיה מנהל חטיבת החדשות העורך הראשי. בביצוע תפקידו זה יפעל מנהל חטיבת החדשות באופן עצמאי". כעת נשאלת השאלה מהי מידת עצמאותו עם חלוקת הסמכויות החדשה.
ישנן מספר סברות בנוגע לסיבה להחלטת המועצה לפיצול סמכויות בין שני המנכ"לים. על פי הפרשנות ב"גלובס", מדובר בהגבלת סמכויותיו של שי במסגרת החטיבה עליה הוא אמון, שכן כל התכנים, לרבות החדשותיים, נכללים תחת מטריית התאגיד ולפיכך האחריות הסופית מוטלת בידיו של קובלנץ. נתוני הרייטינג המדשדשים של מערך החדשות בתאגיד, ובפרט במשדרי הבחירות, הם חלק מהסיבות בגינן צומצמו תחומי אחריותו של שי.
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, גורמים בתאגיד מסרו כי לאור החלקים המעורפלים בחוק, המועצה החליטה לדון בנושא ולחדד את הסמכויות, כשבפועל – דבר לא השתנה למעט ההחלטה כי מי שייקבע בנושאי אריזת התוכן יהיה קובלנץ.
- 1.חדשותי 10/02/2020 13:17הגב לתגובה זוככה זה נפיכות הבראנזה מתפוצצות , מה חשבתם בתאגיד מי ניהל את החדשות אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אחד כמו אמנון ברקאי יכול להחזיק על כתפיו 5 מהדורות חדשות , לא קובלנץ ובמיוחד ברוך שי יודעים ומבינים תוכן חדשותי והפקת חדשות , די להאכיל את הברנז'ה עם כספי ציבור , קובלנץ חזרה לערוץ הילדים בחינוכית וברוך שי לך תעצב את אישיותך החדשותית והניהולית לך לcnn אטלנטה ללמוד קצת מה זה חדשות ואיך עורכים ומקבלים החלטות , סוף דרכו של השידור הציבורי הפרטי לכאורה .
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
