שער עיתון הארץ
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

עיתון "הארץ" הרוויח - כמה בונוס קיבלו העובדים?

מייל שנשלח לעובדי מערכות "הארץ" ו"דה מרקר" בישר על חלוקת בונוסים לאור רווחי הקבוצה. עמוס שוקן: "2019 הייתה שנה פחות טובה" 
עינת שחק | (10)

עובדי מערכת "הארץ" ו-TheMarker אשר מועסקים מעל לשנתיים יוכלו ליהנות מתלוש המשכורת הקרוב: מייל שנשלח באחרונה לעובדי העיתונים, בישר כי בהתאם לסעיף חלוקת הרווחים בהסכם מול הוועד, יחולקו בונוסים עבור שנת 2019 בשווי 500 שקלים. בענף העיתונות הנאבק על הישרדותו ומחשב קיצו לאחור, חלוקת רווחים אינה נפוצה.

"שנת 2019 הייתה קצת פחות טובה מכל מיני סיבות, אך זה מה שחולק בשנה שעברה והלכנו לפי זה. כל שנה ההכנסות שלנו מפרסום נשחקות קצת, הפרסום עובר יותר ויותר לרשתות החברתיות", אמר מו"ל העיתון עמוס שוקן.

לדבריו, יש צמיחה גם בהיקף המנויים, אך לא גדולה. "כל שנה ההיקף צומח בזחילה, באחוזים לא גדולים, אך כשזה מצטבר משנה לשנה זה הופך יותר משמעותי. יש עלייה במינויים דיגיטליים ועלייה במינויים לעיתון המודפס ביום שישי, אך באמצע השבוע פחות, אנחנו קצת נשחקים". 

צילום מסך של המייל שנשלח אל עובדי "הארץ".

מדובר בתקופה נוחה יותר מבעבר עבור קבוצת הארץ: ב-2017 חלו במערכת "הארץ" וב"דה מרקר" שורת צעדי ייעול וקיצוצים מקרב עובדי המערכת. אז, צומצם אורכו של מוסף הארץ, עננת פיטורין ריחפה מעל שתי המערכות, אשר שיאה הגיע עם החלפת העורך הראשי בדה מרקר, סמי פרץ, באבי בר-אלי, העורך הנוכחי.

באוקטובר 2018 נחתם הסכם קיבוצי בין הנהלת הקבוצה לוועד העיתונאים וארגון העיתונאים. ההסכם נחתם ל-3 שנים, ובו הוסדרו תנאי העבודה של העיתונאים בקבוצה, כמו גם הפרשות לקרנות השתלמות, קביעת מנגנון העלאת שכר במדרגות ותק קבועות, תוספת ימי חופש ומנגנון בונוס על רווחי החברה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דירה=קורת גג 21/04/2020 22:06
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 4.
    ט 07/04/2020 02:30
    הגב לתגובה זו
    בונוס זה טוב
  • 3.
    הייתי סוגר את הביובון המסריח שלכם מי קונה את הזוהמה הזו (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/02/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
  • קורא 21/02/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
    תכניו מצויינים וזהו העיתון היחידי שאני מנוי עליו.
  • 2.
    חושם 19/01/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    רק לוקחים
  • 1.
    לעבדים הוא זורק 500 שח, ולעצמו מליונים. כמה הם טיפשים (ל"ת)
    עסק מת 15/01/2020 20:03
    הגב לתגובה זו
  • אורית 16/01/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    שהוא בכלל מחלק. שאפו למוזס בצעדו זה!
  • את עובדת באדיוט האחרון שקונה את השקרים של מוזס (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/02/2020 13:10
  • חסוי 18/01/2020 23:25
    גם אני
  • 500 שח ברוטו… עלובה (ל"ת)
    עמוס 17/01/2020 13:34
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״