שער עיתון הארץ
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

עיתון "הארץ" הרוויח - כמה בונוס קיבלו העובדים?

מייל שנשלח לעובדי מערכות "הארץ" ו"דה מרקר" בישר על חלוקת בונוסים לאור רווחי הקבוצה. עמוס שוקן: "2019 הייתה שנה פחות טובה" 
עינת שחק | (10)

עובדי מערכת "הארץ" ו-TheMarker אשר מועסקים מעל לשנתיים יוכלו ליהנות מתלוש המשכורת הקרוב: מייל שנשלח באחרונה לעובדי העיתונים, בישר כי בהתאם לסעיף חלוקת הרווחים בהסכם מול הוועד, יחולקו בונוסים עבור שנת 2019 בשווי 500 שקלים. בענף העיתונות הנאבק על הישרדותו ומחשב קיצו לאחור, חלוקת רווחים אינה נפוצה.

"שנת 2019 הייתה קצת פחות טובה מכל מיני סיבות, אך זה מה שחולק בשנה שעברה והלכנו לפי זה. כל שנה ההכנסות שלנו מפרסום נשחקות קצת, הפרסום עובר יותר ויותר לרשתות החברתיות", אמר מו"ל העיתון עמוס שוקן.

לדבריו, יש צמיחה גם בהיקף המנויים, אך לא גדולה. "כל שנה ההיקף צומח בזחילה, באחוזים לא גדולים, אך כשזה מצטבר משנה לשנה זה הופך יותר משמעותי. יש עלייה במינויים דיגיטליים ועלייה במינויים לעיתון המודפס ביום שישי, אך באמצע השבוע פחות, אנחנו קצת נשחקים". 

צילום מסך של המייל שנשלח אל עובדי "הארץ".

מדובר בתקופה נוחה יותר מבעבר עבור קבוצת הארץ: ב-2017 חלו במערכת "הארץ" וב"דה מרקר" שורת צעדי ייעול וקיצוצים מקרב עובדי המערכת. אז, צומצם אורכו של מוסף הארץ, עננת פיטורין ריחפה מעל שתי המערכות, אשר שיאה הגיע עם החלפת העורך הראשי בדה מרקר, סמי פרץ, באבי בר-אלי, העורך הנוכחי.

באוקטובר 2018 נחתם הסכם קיבוצי בין הנהלת הקבוצה לוועד העיתונאים וארגון העיתונאים. ההסכם נחתם ל-3 שנים, ובו הוסדרו תנאי העבודה של העיתונאים בקבוצה, כמו גם הפרשות לקרנות השתלמות, קביעת מנגנון העלאת שכר במדרגות ותק קבועות, תוספת ימי חופש ומנגנון בונוס על רווחי החברה.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דירה=קורת גג 21/04/2020 22:06
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 4.
    ט 07/04/2020 02:30
    הגב לתגובה זו
    בונוס זה טוב
  • 3.
    הייתי סוגר את הביובון המסריח שלכם מי קונה את הזוהמה הזו (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/02/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
  • קורא 21/02/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
    תכניו מצויינים וזהו העיתון היחידי שאני מנוי עליו.
  • 2.
    חושם 19/01/2020 16:07
    הגב לתגובה זו
    רק לוקחים
  • 1.
    לעבדים הוא זורק 500 שח, ולעצמו מליונים. כמה הם טיפשים (ל"ת)
    עסק מת 15/01/2020 20:03
    הגב לתגובה זו
  • אורית 16/01/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
    שהוא בכלל מחלק. שאפו למוזס בצעדו זה!
  • את עובדת באדיוט האחרון שקונה את השקרים של מוזס (ל"ת)
    משה ראשל"צ 02/02/2020 13:10
  • חסוי 18/01/2020 23:25
    גם אני
  • 500 שח ברוטו… עלובה (ל"ת)
    עמוס 17/01/2020 13:34
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.