איציק בנבנישתי, פרטנר
צילום: יח"צ

שיחה יוצאת: פרטנר מניידת את תקציב הפרסום מפובליסיס למקאן

לאחר עשור עם משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, פרטנר מעבירה את התקציב למי שטיפלה ביס, פלאפון וסלקום
אייס |

פרטנר תעביר את תקציב הפרסום של החברה מקבוצת פובליסיס לקבוצת מקאן תל אביב. בתוך כך, יעבור תקציב הקריאייטיב ממשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב לאחר קרוב לעשור, ותקציב המדיה יעבור מזניט מדיה בתום ארבע שנים.

 

הבחירה במקאן נעשתה ככל הנראה על שום הניסיון של הקבוצה עם אחת המתחרות של פרטנר בשוק הטלוויזיה – מקאן אחראית לקמפיינים האיקוניים של yes, אשר הפסיקה לעבוד עם החברה במרץ השנה בשל תהליכי צמצום בחברה. גם בגזרת תקציבי הסלולר למקאן ניסיון מעבודתה בעבר על תקציבי הפרסום של פלאפון ושל סלקום. 

קבוצת פובליסיס מנוהלת על-ידי היו"ר יוסי לובטון ויורם באומן כנשיא. הקבוצה כוללת שמונה חברות תחת שליטתה של פובליסיס העולמית. הגופים המרכזיים הם שלושת משרדי הפרסום הגדולים שבעלותה: באומן בר ריבנאי, גליקמן שמיר סמסונוב וליאו ברנט. בזרוע רכש המדיה פובליסיס מדיה, נמצאות זניט, סטארקום וסמארט מדיה. בנוסף לחברות אלו, כוללת הקבוצה את חברת התוכן השיווקי C, חברת הקד"מ סופר-פוש, יחידת הטכנולוגיה מינט, משרד הפרסום Expert, חברת המיתוג Fireworks וחברת אג'נדה שמתמקדת במיתוג ואסטרטגיה לגופים ציבוריים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.