טלוויזיה  דיגיטל סמארטפון
צילום: iStock
פרסום ראשון

קנטאר מדיה זכתה במכרז מדידת הרייטינג של הוועדה למדרוג

קנטאר שמודדת את הרייטינג בישראל מזה 2 עשורים גברה על יריבתה נילסן בהצבעה האחרונה שקיימה הוועדה למדרוג. החוזה עמה נחתם ל-7 שנים
משה בנימין | (4)

קנטאר מדיה שמדדה את הרייטינג של ערוצי הטלוויזיה ב-20 השנים האחרונות זכתה שוב במכרז המדידה החדשה לאחר שגברה על חברת נילסן. קנטאר תמדוד את הרייטינג בישראל ב-7 השנים הקרובות בזיכיון שמוערך בכ-10 מיליון שקלים לשנה. המדידה צפויה להתחיל בחלק הראשון של 2020.

הוועדה הבוחרת מורכבת מנציגים קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, הלא TV, ערוץ 24, תאגיד השידור כאן (כאן 11 וחינוכית 23), איגוד הפרסום, איגוד השיווק והרשות השנייה. המדידה הנוכחית שמתקיימת מ-1999, החלה עם דגימה של כ-580 בתי אב וגדלה בשנים האחרונות ל-700 בתי אב, אבל היא לא יודעת לדגום צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נדגמים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.

כבר בחודש יוני ניצבו נילסן וקנטאר מדיה, 2 חברות ענק בינ"ל, על קו הגמר ואולם בהצבעה בוועדה למדרוג נרשם תיקו, כאשר בין 2 החברות הגדולות בוועדה, קשת ורשת, נרשמו חילוקי דעות: קשת תומכת בהמשך עבודתה של קנטאר, ואילו רשת מעוניינת בנילסן.

למעשה, ההצעות של 2 החברות דומות יחסית במורכבותם ובעלויות התפעול שלהן, שעומדות על כ-100 מיליון שקלים לתקופה של 10 שנים. 2 החברות מציעות למעשה המשך הפעלת המדידה בקרב 700 בתי אב (שהם כ-2,300 יחידים, א"כ), עליהם יתווסף רכיב חדש שיבצע מדידה של המכשירים החכמים של אותם יחידים (כגון טלפון נייד, אייפד ומחשב, א"כ), באמצעות הראוטר הביתי.

המנהל המסחרי של נילסן בישראל, עומרי זוהר: "נילסן ממשיכה להביע אמון בשוק המקומי והשקעותיה בישראל רק מתרחבות. כחלק ממהלך זה, התמודדה נילסן גם במכרז וועדת המדרוג והציעה את הטכנולוגיה האיכותית והמדויקת ביותר שיש כיום בעולם. בכוונתנו להמשיך לפתח מוצרים חדשים עבור השוק הישראלי, להמשיך ולהרחיב את מרכז הפיתוח שלנו בתל אביב ולהמשיך לגלות ולהשקיע בסטארטאפים ישראליים במסגרת קרן החדשנות שלנו בקיסריה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אלון 19/08/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר ארטימדיה?? עופר וגל עובדים קשה שאנשים ימשיכו לשמוע את השם אחרי שכל הלקוחות עזבו:)
  • 3.
    מערכת שלא יודעת למדוד צפיות ביוטיוב - אינה שווה אגורה (ל"ת)
    ערן 19/08/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מומחה 19/08/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    מתבטא בגסות נגד ארטימדיה ותומך בגוגל ופייסבוק...... לא כל כך נעים אה עומרי...... כל המצקצקים ארטמידה תנצח גם את גוגל וגם את פייסבוק, ככה זה כשיש טכנולוגיה מנצחת
  • 1.
    מיכאל 18/08/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
    זה לא מעניין אף אחד. כן תמדדו אל תמדדו. זה רק כסף שנגנב מהמותגים השיווקיים ועובר לחברות הבקרה והמדיה.
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.