טלוויזיה  דיגיטל סמארטפון
צילום: iStock
פרסום ראשון

קנטאר מדיה זכתה במכרז מדידת הרייטינג של הוועדה למדרוג

קנטאר שמודדת את הרייטינג בישראל מזה 2 עשורים גברה על יריבתה נילסן בהצבעה האחרונה שקיימה הוועדה למדרוג. החוזה עמה נחתם ל-7 שנים
משה בנימין | (4)

קנטאר מדיה שמדדה את הרייטינג של ערוצי הטלוויזיה ב-20 השנים האחרונות זכתה שוב במכרז המדידה החדשה לאחר שגברה על חברת נילסן. קנטאר תמדוד את הרייטינג בישראל ב-7 השנים הקרובות בזיכיון שמוערך בכ-10 מיליון שקלים לשנה. המדידה צפויה להתחיל בחלק הראשון של 2020.

הוועדה הבוחרת מורכבת מנציגים קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, הלא TV, ערוץ 24, תאגיד השידור כאן (כאן 11 וחינוכית 23), איגוד הפרסום, איגוד השיווק והרשות השנייה. המדידה הנוכחית שמתקיימת מ-1999, החלה עם דגימה של כ-580 בתי אב וגדלה בשנים האחרונות ל-700 בתי אב, אבל היא לא יודעת לדגום צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נדגמים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.

כבר בחודש יוני ניצבו נילסן וקנטאר מדיה, 2 חברות ענק בינ"ל, על קו הגמר ואולם בהצבעה בוועדה למדרוג נרשם תיקו, כאשר בין 2 החברות הגדולות בוועדה, קשת ורשת, נרשמו חילוקי דעות: קשת תומכת בהמשך עבודתה של קנטאר, ואילו רשת מעוניינת בנילסן.

למעשה, ההצעות של 2 החברות דומות יחסית במורכבותם ובעלויות התפעול שלהן, שעומדות על כ-100 מיליון שקלים לתקופה של 10 שנים. 2 החברות מציעות למעשה המשך הפעלת המדידה בקרב 700 בתי אב (שהם כ-2,300 יחידים, א"כ), עליהם יתווסף רכיב חדש שיבצע מדידה של המכשירים החכמים של אותם יחידים (כגון טלפון נייד, אייפד ומחשב, א"כ), באמצעות הראוטר הביתי.

המנהל המסחרי של נילסן בישראל, עומרי זוהר: "נילסן ממשיכה להביע אמון בשוק המקומי והשקעותיה בישראל רק מתרחבות. כחלק ממהלך זה, התמודדה נילסן גם במכרז וועדת המדרוג והציעה את הטכנולוגיה האיכותית והמדויקת ביותר שיש כיום בעולם. בכוונתנו להמשיך לפתח מוצרים חדשים עבור השוק הישראלי, להמשיך ולהרחיב את מרכז הפיתוח שלנו בתל אביב ולהמשיך לגלות ולהשקיע בסטארטאפים ישראליים במסגרת קרן החדשנות שלנו בקיסריה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אלון 19/08/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר ארטימדיה?? עופר וגל עובדים קשה שאנשים ימשיכו לשמוע את השם אחרי שכל הלקוחות עזבו:)
  • 3.
    מערכת שלא יודעת למדוד צפיות ביוטיוב - אינה שווה אגורה (ל"ת)
    ערן 19/08/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מומחה 19/08/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    מתבטא בגסות נגד ארטימדיה ותומך בגוגל ופייסבוק...... לא כל כך נעים אה עומרי...... כל המצקצקים ארטמידה תנצח גם את גוגל וגם את פייסבוק, ככה זה כשיש טכנולוגיה מנצחת
  • 1.
    מיכאל 18/08/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
    זה לא מעניין אף אחד. כן תמדדו אל תמדדו. זה רק כסף שנגנב מהמותגים השיווקיים ועובר לחברות הבקרה והמדיה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.