טלוויזיה  דיגיטל סמארטפון
צילום: iStock
פרסום ראשון

קנטאר מדיה זכתה במכרז מדידת הרייטינג של הוועדה למדרוג

קנטאר שמודדת את הרייטינג בישראל מזה 2 עשורים גברה על יריבתה נילסן בהצבעה האחרונה שקיימה הוועדה למדרוג. החוזה עמה נחתם ל-7 שנים
משה בנימין | (4)

קנטאר מדיה שמדדה את הרייטינג של ערוצי הטלוויזיה ב-20 השנים האחרונות זכתה שוב במכרז המדידה החדשה לאחר שגברה על חברת נילסן. קנטאר תמדוד את הרייטינג בישראל ב-7 השנים הקרובות בזיכיון שמוערך בכ-10 מיליון שקלים לשנה. המדידה צפויה להתחיל בחלק הראשון של 2020.

הוועדה הבוחרת מורכבת מנציגים קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, הלא TV, ערוץ 24, תאגיד השידור כאן (כאן 11 וחינוכית 23), איגוד הפרסום, איגוד השיווק והרשות השנייה. המדידה הנוכחית שמתקיימת מ-1999, החלה עם דגימה של כ-580 בתי אב וגדלה בשנים האחרונות ל-700 בתי אב, אבל היא לא יודעת לדגום צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נדגמים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.

כבר בחודש יוני ניצבו נילסן וקנטאר מדיה, 2 חברות ענק בינ"ל, על קו הגמר ואולם בהצבעה בוועדה למדרוג נרשם תיקו, כאשר בין 2 החברות הגדולות בוועדה, קשת ורשת, נרשמו חילוקי דעות: קשת תומכת בהמשך עבודתה של קנטאר, ואילו רשת מעוניינת בנילסן.

למעשה, ההצעות של 2 החברות דומות יחסית במורכבותם ובעלויות התפעול שלהן, שעומדות על כ-100 מיליון שקלים לתקופה של 10 שנים. 2 החברות מציעות למעשה המשך הפעלת המדידה בקרב 700 בתי אב (שהם כ-2,300 יחידים, א"כ), עליהם יתווסף רכיב חדש שיבצע מדידה של המכשירים החכמים של אותם יחידים (כגון טלפון נייד, אייפד ומחשב, א"כ), באמצעות הראוטר הביתי.

המנהל המסחרי של נילסן בישראל, עומרי זוהר: "נילסן ממשיכה להביע אמון בשוק המקומי והשקעותיה בישראל רק מתרחבות. כחלק ממהלך זה, התמודדה נילסן גם במכרז וועדת המדרוג והציעה את הטכנולוגיה האיכותית והמדויקת ביותר שיש כיום בעולם. בכוונתנו להמשיך לפתח מוצרים חדשים עבור השוק הישראלי, להמשיך ולהרחיב את מרכז הפיתוח שלנו בתל אביב ולהמשיך לגלות ולהשקיע בסטארטאפים ישראליים במסגרת קרן החדשנות שלנו בקיסריה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אלון 19/08/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר ארטימדיה?? עופר וגל עובדים קשה שאנשים ימשיכו לשמוע את השם אחרי שכל הלקוחות עזבו:)
  • 3.
    מערכת שלא יודעת למדוד צפיות ביוטיוב - אינה שווה אגורה (ל"ת)
    ערן 19/08/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מומחה 19/08/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    מתבטא בגסות נגד ארטימדיה ותומך בגוגל ופייסבוק...... לא כל כך נעים אה עומרי...... כל המצקצקים ארטמידה תנצח גם את גוגל וגם את פייסבוק, ככה זה כשיש טכנולוגיה מנצחת
  • 1.
    מיכאל 18/08/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
    זה לא מעניין אף אחד. כן תמדדו אל תמדדו. זה רק כסף שנגנב מהמותגים השיווקיים ועובר לחברות הבקרה והמדיה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.