טלוויזיה  דיגיטל סמארטפון
צילום: iStock
פרסום ראשון

קנטאר מדיה זכתה במכרז מדידת הרייטינג של הוועדה למדרוג

קנטאר שמודדת את הרייטינג בישראל מזה 2 עשורים גברה על יריבתה נילסן בהצבעה האחרונה שקיימה הוועדה למדרוג. החוזה עמה נחתם ל-7 שנים
משה בנימין | (4)

קנטאר מדיה שמדדה את הרייטינג של ערוצי הטלוויזיה ב-20 השנים האחרונות זכתה שוב במכרז המדידה החדשה לאחר שגברה על חברת נילסן. קנטאר תמדוד את הרייטינג בישראל ב-7 השנים הקרובות בזיכיון שמוערך בכ-10 מיליון שקלים לשנה. המדידה צפויה להתחיל בחלק הראשון של 2020.

הוועדה הבוחרת מורכבת מנציגים קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, הלא TV, ערוץ 24, תאגיד השידור כאן (כאן 11 וחינוכית 23), איגוד הפרסום, איגוד השיווק והרשות השנייה. המדידה הנוכחית שמתקיימת מ-1999, החלה עם דגימה של כ-580 בתי אב וגדלה בשנים האחרונות ל-700 בתי אב, אבל היא לא יודעת לדגום צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נדגמים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.

כבר בחודש יוני ניצבו נילסן וקנטאר מדיה, 2 חברות ענק בינ"ל, על קו הגמר ואולם בהצבעה בוועדה למדרוג נרשם תיקו, כאשר בין 2 החברות הגדולות בוועדה, קשת ורשת, נרשמו חילוקי דעות: קשת תומכת בהמשך עבודתה של קנטאר, ואילו רשת מעוניינת בנילסן.

למעשה, ההצעות של 2 החברות דומות יחסית במורכבותם ובעלויות התפעול שלהן, שעומדות על כ-100 מיליון שקלים לתקופה של 10 שנים. 2 החברות מציעות למעשה המשך הפעלת המדידה בקרב 700 בתי אב (שהם כ-2,300 יחידים, א"כ), עליהם יתווסף רכיב חדש שיבצע מדידה של המכשירים החכמים של אותם יחידים (כגון טלפון נייד, אייפד ומחשב, א"כ), באמצעות הראוטר הביתי.

המנהל המסחרי של נילסן בישראל, עומרי זוהר: "נילסן ממשיכה להביע אמון בשוק המקומי והשקעותיה בישראל רק מתרחבות. כחלק ממהלך זה, התמודדה נילסן גם במכרז וועדת המדרוג והציעה את הטכנולוגיה האיכותית והמדויקת ביותר שיש כיום בעולם. בכוונתנו להמשיך לפתח מוצרים חדשים עבור השוק הישראלי, להמשיך ולהרחיב את מרכז הפיתוח שלנו בתל אביב ולהמשיך לגלות ולהשקיע בסטארטאפים ישראליים במסגרת קרן החדשנות שלנו בקיסריה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אלון 19/08/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר ארטימדיה?? עופר וגל עובדים קשה שאנשים ימשיכו לשמוע את השם אחרי שכל הלקוחות עזבו:)
  • 3.
    מערכת שלא יודעת למדוד צפיות ביוטיוב - אינה שווה אגורה (ל"ת)
    ערן 19/08/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מומחה 19/08/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    מתבטא בגסות נגד ארטימדיה ותומך בגוגל ופייסבוק...... לא כל כך נעים אה עומרי...... כל המצקצקים ארטמידה תנצח גם את גוגל וגם את פייסבוק, ככה זה כשיש טכנולוגיה מנצחת
  • 1.
    מיכאל 18/08/2019 13:23
    הגב לתגובה זו
    זה לא מעניין אף אחד. כן תמדדו אל תמדדו. זה רק כסף שנגנב מהמותגים השיווקיים ועובר לחברות הבקרה והמדיה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.