אייס 254
צילום: Pixabay

מהו ייעוץ עסקי לחברות ומדוע הוא כל כך חשוב?

תוכן בחסות |

מאת: ירון לוי

 

משימה לא פשוטה היא לנהל ולבסס חברה מצליחה במשק הישראלי. נכון, ישנם סיפורי הצלחה ולא מעט חברות שפועלות ברווחיות טובה, אולם כולם בלי יוצא מן הכלל צריכים להתמודד עם מדינה שהתהפוכות בה רבות: המשק לא תמיד שומר על יציבות, אירועים ביטחוניים מסדר גודל כזה או אחר מתרחש כמה פעמים בשנה, המדיניות הכלכלית מתחלפת עם שרי האוצר והממשלות, ורמת הוודאות ממש לא גבוהה. אל כל אלו מצטרפות המורכבויות השוטפות של ניהול החברה על כל היבטיה. ייעוץ עסקי לחברות נועד לעזור לחברה להתוות וללכת לאורך זמן בדרך הנכונה לה, ובאופן המשיג את היעדים באופן בטוח ובהדרגה, גם אל מול המציאות המשתנה והתחרות העזה המאפיינת משק לאומי קטן.

 

לקבל פרספקטיבה חדשה

 

כל מי שקורא את העיתונות הכלכלית יודע שקיים פרדוקס: מצד אחד ישנם הנתונים שהצגנו לעיל, ומצד שני יחסית למדינות מערביות רבות – המשק שלנו נחשב יציב וצומח. אז אם ישראל היא סיפוק הצלחה כל כך גדול, שואלים את עצמם מנהלי חברות רבים, מדוע אנחנו לא מרגישים אותו? מדוע ההרגשה היא דווקא של דשדוש ותקיעות? מדוע הרווחיות נמוכה ואפילו מפסידים? מדוע איננו מממשים את הפוטנציאל העסקי והכלכלי, את הקשרים הענפים שנוצרו עם השנים, את הידע והניסיון שנצבר? יתר על כן, האילוצים, האתגרים והלחצים של הפעילות שוטפת במשק הישראלי, לא תמיד מאפשרים לעצור ולהתרומם לרגע, לקבל תמונה מקיפה ורחבה יותר על החברה. לכן, גם קשה להחליט באופן מושכל על המטרות והיעדים, להבחין בנקודות החולשה ובבעיות, לראות את ההזדמנויות שבהחלט קיימות, למצוא פתרונות ולהתוות דרכים שיובילו באופן עקבי ומתמיד להגדלת הרווחיות והמחזור. ייעוץ עסקי הוא בדיוק המהלך שנותן את התמונה המקיפה, המהימנה והאובייקטיבית הזאת, וסולל את הדרך שבה יש ללכת בעתיד הקרוב.

 

תכל'ס – מה זה אומר?

 

פנייה אל ייעוץ עסקי לחברות עשויה להיעשות במצבים ובשלבים שונים שבהם מצויה החברה, ולהעביר אותה מתקופה של דשדוש ותקיעות אל רווחיות נאה ושגשוג. את התהליך מבצע היועץ העסקי תוך שיתוף פעולה מלאה עם המנהלים הרלוונטיים בחברה ועם בעליה.

 

בשלב הראשון מבוצע תחקיר מעמיק של החברה על כלל היבטיה: מה עושה כל מחלקה, תחומי פעילות, היכן יש יעילות טובה יותר או פחות, התוכנית העסקית הנוכחית, פרויקטים שונים המבוצעים כיום ועתידים להתבצע, הדוחות הכלכליים של רואה החשבון ואנשי הכספים בחברה, התקשרויות עסקיות, המודל הכלכלי וכיוצא בזאת. כאמור, הסקירה נועדה לאפשר למנהלי החברה לקבל פרספקטיבה רחבה, ולא פעם גם חדשה, מטעם בעל מקצוע שאינו תלוי ואינו קשור ברמה הרגשית לפעילות, ומסוגל להצביע באופן ברור על המצב הפיננסי וההתנהלות כיום.

 

בתוך כך, היועץ העסקי שלומד את החברה מתחיל להצביע על אפשרויות והזדמנויות שונות שיכולות להיטיב עם החברה ולהביא למימוש טוב יותר של הפוטנציאל הכלכלי והעסקי שלה, כגון בניית אסטרטגיה, שיפור של יכולות הניהול, שימוש אופטימאלי באפיקי שיווק ופרסום רלוונטיים, גיוס עובדים חדשים, וכדומה.

 

אמון מחד, מקצועיות מאידך

 

סביר להניח שבתהליך ייעוץ עסקי לחברה יתבקשו שינויים, כמו אלו שתוארו לעיל ואחרים. מאחר שמדובר בשינויים בעלי השלכות משמעותיות, ומכיוון שהם עשויים לדרוש מהלכים מורכבים ויציאה מאזור הנוחות, הם אינם מבוצעים בבת אחת ואינם מתבססים על אינטואיציה, ניחושים או משאלות לב. אנו מבססים אותם על תוכנית עסקית מפורטת ומסודרת המגדירה היטב את הצעדים שיובילו לצמיחה, התרחבות והגדלת הרווחיות. יתר על כן, על מנת לבצע אותם חייב להיות אמון בסיסי מהתחלה ביועץ העסקי, ההולך וגדל ככל שהוא לומד את העסק, מצביע על סוגיות ונותן תובנות והמלצות.

 

התוכנית העסקית בעצמה מבוססת על המחקר המעמיק שביצע היועץ בחברה, אשר ניכר בהיכרות מצוינת שלו עם הנכסים, המחלקות, הפעילות העסקית, השוק בו החברה פועלת והמתחרים שלה, בעיות שהתגלו ברווחיות וביעילות, ולא פחות חשוב – החזון והשאיפות של בעלי החברה. מטרתה של התוכנית העסקית היא להגדיר באופן ברור את המטרות והיעדים, ולהתוות את הדרך להגשמתם באופן ריאלי וישים. בתוך כך, התוכנית מחזקת נקודות חולשה ומתקנת בעיות שהתגלו, למשל שינוי היבטים בפרויקטים שאינם רווחיים מספיק, שינויים בהיקף הפעילות הכללי או של מחלקה מסוימת, תמחור מחודש של שירותים ומוצרים ספציפיים, תיקון מוניטין שלילי או מיתוג חלש, וכדומה. היועץ העסקי גם מספק לבעלי חברה כלים למעקב אשר ישמשו אותם מעתה והלאה לבחינות ההוצאות וההכנסות, על מנת שיבינו באופן נכון ומדויק את הרווחיות, ויוכלו להתנהל בצורה טובה יותר מבחינה פיננסית ועסקית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מה עוד כולל ייעוץ עסקי לחברות

 

ייעוץ עסקי לחברות עוסק בעוד שורה ארוכה של היבטים הקשורים לפיננסים ולפעילות. כך לדוגמא, נדבך מרכזי של התהליך הוא פיתוח עסקי ושיווקי המבוסס על איתור הזדמנויות לצמיחה, התרחבות והגדלת הרווחיות. לשם כך נבנית תוכנית שיווקית הסוקרת וממליצה בין היתר על ערוצי השיווק והפרסום הכי אפקטיביים, בהתחשב בקהלי היעד שאליה החברה פונה, במיתוג והמוניטין שלה ובאופי פעילותה.

 

כמו כן, היועץ העסקי אמון על אימון עסקי למנהלי החברה, עם ארגז כלים עשיר המסייע בין היתר בתחומי הנעת העובדים, ניהול זמן, האצלת סמכויות, מנהיגות, דוגמא אישית וכן הלאה. מעבר לכך, בידי יועץ עסקי מיומן יש ניסיון רב שנצבר בניהול עסקים בשטח, קשרים עם בעלי מקצוע מתחומים שונים, והשכלה כלכלית נרחבת. את הכלים הללו הוא מעמיד לרשות מנהלי ובעלי החברה, במטרה להביא לשיפור בתחומים הלוגיסטיים, התפעוליים והשיווקיים, וכדי לזהות הזדמנויות אמיתיות להגדלת הרווחיות ולהתפתחות. בתוך כך, הוא ממשיך ללוות את החברה גם בטווח הארוך, עוקב אחר הביצועים אל מול הצפי של התוכנית העסקית, מסייע בקבלת החלטות ובהתלבטויות שונות, ודואג שהחברה תמשיך להתקדם בכיוון הנכון.

 

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.