מהו ייעוץ עסקי לחברות ומדוע הוא כל כך חשוב?

תוכן בחסות |

מאת: ירון לוי

 

משימה לא פשוטה היא לנהל ולבסס חברה מצליחה במשק הישראלי. נכון, ישנם סיפורי הצלחה ולא מעט חברות שפועלות ברווחיות טובה, אולם כולם בלי יוצא מן הכלל צריכים להתמודד עם מדינה שהתהפוכות בה רבות: המשק לא תמיד שומר על יציבות, אירועים ביטחוניים מסדר גודל כזה או אחר מתרחש כמה פעמים בשנה, המדיניות הכלכלית מתחלפת עם שרי האוצר והממשלות, ורמת הוודאות ממש לא גבוהה. אל כל אלו מצטרפות המורכבויות השוטפות של ניהול החברה על כל היבטיה. ייעוץ עסקי לחברות נועד לעזור לחברה להתוות וללכת לאורך זמן בדרך הנכונה לה, ובאופן המשיג את היעדים באופן בטוח ובהדרגה, גם אל מול המציאות המשתנה והתחרות העזה המאפיינת משק לאומי קטן.

 

לקבל פרספקטיבה חדשה

 

כל מי שקורא את העיתונות הכלכלית יודע שקיים פרדוקס: מצד אחד ישנם הנתונים שהצגנו לעיל, ומצד שני יחסית למדינות מערביות רבות – המשק שלנו נחשב יציב וצומח. אז אם ישראל היא סיפוק הצלחה כל כך גדול, שואלים את עצמם מנהלי חברות רבים, מדוע אנחנו לא מרגישים אותו? מדוע ההרגשה היא דווקא של דשדוש ותקיעות? מדוע הרווחיות נמוכה ואפילו מפסידים? מדוע איננו מממשים את הפוטנציאל העסקי והכלכלי, את הקשרים הענפים שנוצרו עם השנים, את הידע והניסיון שנצבר? יתר על כן, האילוצים, האתגרים והלחצים של הפעילות שוטפת במשק הישראלי, לא תמיד מאפשרים לעצור ולהתרומם לרגע, לקבל תמונה מקיפה ורחבה יותר על החברה. לכן, גם קשה להחליט באופן מושכל על המטרות והיעדים, להבחין בנקודות החולשה ובבעיות, לראות את ההזדמנויות שבהחלט קיימות, למצוא פתרונות ולהתוות דרכים שיובילו באופן עקבי ומתמיד להגדלת הרווחיות והמחזור. ייעוץ עסקי הוא בדיוק המהלך שנותן את התמונה המקיפה, המהימנה והאובייקטיבית הזאת, וסולל את הדרך שבה יש ללכת בעתיד הקרוב.

 

תכל'ס – מה זה אומר?

 

פנייה אל ייעוץ עסקי לחברות עשויה להיעשות במצבים ובשלבים שונים שבהם מצויה החברה, ולהעביר אותה מתקופה של דשדוש ותקיעות אל רווחיות נאה ושגשוג. את התהליך מבצע היועץ העסקי תוך שיתוף פעולה מלאה עם המנהלים הרלוונטיים בחברה ועם בעליה.

 

בשלב הראשון מבוצע תחקיר מעמיק של החברה על כלל היבטיה: מה עושה כל מחלקה, תחומי פעילות, היכן יש יעילות טובה יותר או פחות, התוכנית העסקית הנוכחית, פרויקטים שונים המבוצעים כיום ועתידים להתבצע, הדוחות הכלכליים של רואה החשבון ואנשי הכספים בחברה, התקשרויות עסקיות, המודל הכלכלי וכיוצא בזאת. כאמור, הסקירה נועדה לאפשר למנהלי החברה לקבל פרספקטיבה רחבה, ולא פעם גם חדשה, מטעם בעל מקצוע שאינו תלוי ואינו קשור ברמה הרגשית לפעילות, ומסוגל להצביע באופן ברור על המצב הפיננסי וההתנהלות כיום.

 

בתוך כך, היועץ העסקי שלומד את החברה מתחיל להצביע על אפשרויות והזדמנויות שונות שיכולות להיטיב עם החברה ולהביא למימוש טוב יותר של הפוטנציאל הכלכלי והעסקי שלה, כגון בניית אסטרטגיה, שיפור של יכולות הניהול, שימוש אופטימאלי באפיקי שיווק ופרסום רלוונטיים, גיוס עובדים חדשים, וכדומה.

 

אמון מחד, מקצועיות מאידך

 

סביר להניח שבתהליך ייעוץ עסקי לחברה יתבקשו שינויים, כמו אלו שתוארו לעיל ואחרים. מאחר שמדובר בשינויים בעלי השלכות משמעותיות, ומכיוון שהם עשויים לדרוש מהלכים מורכבים ויציאה מאזור הנוחות, הם אינם מבוצעים בבת אחת ואינם מתבססים על אינטואיציה, ניחושים או משאלות לב. אנו מבססים אותם על תוכנית עסקית מפורטת ומסודרת המגדירה היטב את הצעדים שיובילו לצמיחה, התרחבות והגדלת הרווחיות. יתר על כן, על מנת לבצע אותם חייב להיות אמון בסיסי מהתחלה ביועץ העסקי, ההולך וגדל ככל שהוא לומד את העסק, מצביע על סוגיות ונותן תובנות והמלצות.

 

התוכנית העסקית בעצמה מבוססת על המחקר המעמיק שביצע היועץ בחברה, אשר ניכר בהיכרות מצוינת שלו עם הנכסים, המחלקות, הפעילות העסקית, השוק בו החברה פועלת והמתחרים שלה, בעיות שהתגלו ברווחיות וביעילות, ולא פחות חשוב – החזון והשאיפות של בעלי החברה. מטרתה של התוכנית העסקית היא להגדיר באופן ברור את המטרות והיעדים, ולהתוות את הדרך להגשמתם באופן ריאלי וישים. בתוך כך, התוכנית מחזקת נקודות חולשה ומתקנת בעיות שהתגלו, למשל שינוי היבטים בפרויקטים שאינם רווחיים מספיק, שינויים בהיקף הפעילות הכללי או של מחלקה מסוימת, תמחור מחודש של שירותים ומוצרים ספציפיים, תיקון מוניטין שלילי או מיתוג חלש, וכדומה. היועץ העסקי גם מספק לבעלי חברה כלים למעקב אשר ישמשו אותם מעתה והלאה לבחינות ההוצאות וההכנסות, על מנת שיבינו באופן נכון ומדויק את הרווחיות, ויוכלו להתנהל בצורה טובה יותר מבחינה פיננסית ועסקית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מה עוד כולל ייעוץ עסקי לחברות

 

ייעוץ עסקי לחברות עוסק בעוד שורה ארוכה של היבטים הקשורים לפיננסים ולפעילות. כך לדוגמא, נדבך מרכזי של התהליך הוא פיתוח עסקי ושיווקי המבוסס על איתור הזדמנויות לצמיחה, התרחבות והגדלת הרווחיות. לשם כך נבנית תוכנית שיווקית הסוקרת וממליצה בין היתר על ערוצי השיווק והפרסום הכי אפקטיביים, בהתחשב בקהלי היעד שאליה החברה פונה, במיתוג והמוניטין שלה ובאופי פעילותה.

 

כמו כן, היועץ העסקי אמון על אימון עסקי למנהלי החברה, עם ארגז כלים עשיר המסייע בין היתר בתחומי הנעת העובדים, ניהול זמן, האצלת סמכויות, מנהיגות, דוגמא אישית וכן הלאה. מעבר לכך, בידי יועץ עסקי מיומן יש ניסיון רב שנצבר בניהול עסקים בשטח, קשרים עם בעלי מקצוע מתחומים שונים, והשכלה כלכלית נרחבת. את הכלים הללו הוא מעמיד לרשות מנהלי ובעלי החברה, במטרה להביא לשיפור בתחומים הלוגיסטיים, התפעוליים והשיווקיים, וכדי לזהות הזדמנויות אמיתיות להגדלת הרווחיות ולהתפתחות. בתוך כך, הוא ממשיך ללוות את החברה גם בטווח הארוך, עוקב אחר הביצועים אל מול הצפי של התוכנית העסקית, מסייע בקבלת החלטות ובהתלבטויות שונות, ודואג שהחברה תמשיך להתקדם בכיוון הנכון.

 

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.