איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: משה שי

פרטנר TV ממשיכה לצמוח: מספר המנויים עומד על 152 אלף

בסוף הרבעון ה-1 מספר הלקוחות עמד על 141 אלף, ובסה"כ מספר בתי האב המחוברים לשירות טלוויזיה על בסיס אינטרנט, יחד עם סלקום, כבר עומד על כמעט 370 אלף
אלכסנדר כץ |

מספר מנויי הטלוויזיה של פרטנר עמד בסוף רבעון הראשון של 2019 על 141 אלף מנויים, גידול של 19 אלף בתוך 3 חודשים, אז מספרם עמד על 122 אלף. נכון לאתמול (יום ד'), נסק מספר המנויים של פרטנר TV כבר ל-152 אלף – כך עולה מדוחות החברה שפורסמו הבוקר. על פי הדוחות, החברה הציגה ירידה של כ-4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד וירידה של כ-78% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-794 מיליון שקלים לעומת 814 מיליון בתקופה המקביל אשתקד, ירידה של כ-4% בהשוואה לרבעון המקביל. הכנסות החברה משירותים ירדו בכ-1% והסתכמו בכ-624 מיליון שקל לעומת 625 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, הירידה נובעת מירידה בהכנסות המגזר הסלולרי כתוצאה מעונתיות ושחיקת מחיר, אשר קוזזה חלקית על ידי עליה בהכנסות המגזר הקווי.

 

בשורה התחתונה הרווח הנקי של פרטנר ירד בכ-78% והסתכם בכ-2 מיליון שקלים לעומת 19 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, הירידה ברווח נובעת בעיקר מירידה ב-Adjusted EBITDA בנטרול השפעת IFRS 16. ה-Adjusted EBITDA של פרטנר הסתכם בכ-197 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה לעומת 172 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-14%.

שלשום פרסמה סלקום את דוחותיה, ולפיהם עולה כי מספר הלקוחות של שירות סלקום TV עומד על 227 אלף בתי אב בסיום הרבעון הראשון של השנה. במצב כזה, בסוף מארס מספר המנויים לשירות טלוויזיה רב ערוצית מוזלת על בסיס תשתית אינטרנט (OTT), כמו סלקום ופרטנר, עומד כבר על 368 אלף, ועוד היד נטויה. מי שסובל מכך הם השירותים הוותיקים HOT ו-yes שממשיכים לאבד לקוחות בגזרת הטלוויזיה. 

 

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, מסר: "בשוק תקשורת רווי תחרות מצליחה פרטנר לפתוח את שנת 2019 במומנטום חיובי - תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר כבר מגיעה ליותר מ-400 אלף משקי בית, ביותר ממחצית מערי ישראל בכל רחבי המדינה, ופרטנר TV ממשיך להיות שירות הטלוויזיה הצומח בישראל עם יותר מ-152 אלף מנויים".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.