4 דברים שלא ידעתם על קידום בגוגל
להשקיע כל כך הרבה כסף כדי לבנות אתר מבלי לקדם אותו במנוע החיפוש של גוגל זה כמו לזרוק כסף לפח. עצם קיומו של האתר בלבד לא יביא לכם תנועה ולקוחות. האתר הוא תשתית אליה אתם רוצים לשלוח את התנועה שלכם באמצעות טכניקות פרסום שונות. אחת מטכניקות הפרסום המובילות באינטרנט אם לא המובילה שבהן היא הקידום בגוגל. להלן כמה דברים שאולי לא ידעתם על קידום בגוגל.
האיכות חשובה יותר מהכמות:
בתחילת שנות האלפיים עם צמיחתה המטאורית של גוגל כמאגר מידע מס' 1 בעולם קמו יותר ויותר בעלי עסקים מדי יום והשקיעו כספים בקידום האתר שלהם בגוגל. אחד הפרמטרים שהשפיעו ומשפיעים הכי הרבה עד היום הוא בניית קישורים נכנסים לאתר שלכם. הקישורים הנכנסים ממקור אחר ברשת לאתר שלכם משמשים כמעין המלצה על האתר שלכם. כלומר, קישורים שונים מרחבי הרשת מראים לגוגל כי האתר שלכם באמת מחלק תוכן טוב עד כדי כך שהם ממליצים עליו. זה נשמע הגיוני נכון? אז זהו שאנשים רבים ניצלו זאת בעבר ומרבית פעילות הקידום האורגני שלהם התנקזה להכנסת קישורים רבים ככל האפשר מכל רחבי הרשת לאתר הלקוח שלהם. הם פעלו מהבוקר עד הערב במטרה להכניס כל קישור אפשרי מכל מקום כדי לקבל יותר נקודות דירוג ולשפר את דירוג האתר של הלקוח שלהם. כיום – האיכות חשובה יותר מהכמות. אחד השינויים הגדולים שעשתה גוגל בשנים האחרונות היה לייחס יותר חשיבות לאיכות הקישור מאשר לכמות. כך למשל שהיום קישור אחד יכול להיות שווה יותר מאלף קישורים אחרים ספאמיים.
ביטויי זנב ארוך טובים יותר מביטויים קצרים:
אם תפנו לחברת קידום אורגני היום בדרך כלל תקבלו הצעת מחיר לפי ביטויי מפתח, על אף שיש חברות שמקבלות כסף לפי גודל חבילה ובהתאם לתקציב ולגודל החבילה מקדמות מגוון רחב יותר של מילות מפתח בשיטת קידום בגוגל ייחודית משלהם. לא משנה באיזו שיטה תבחרו, הרי שהקידום יהיה מבוסס בסופו של יום על קידום האתר בביטויי מפתח מסוימים שהגולשים עשויים לחפש ואתם רוצים להופיע שם במקום הראשון. כדאי לכם לדעת שביטויי זנב ארוך, כלומר משפטים ארוכים, יותר מחופשים בגוגל מאשר ביטויים קצרים של 2-3 מילים. על אף שאלה נחשבים לביטויים ספציפיים יותר וכנראה שגם נפח החיפושים שלהם יהיה יותר נמוך, עדיין ישתלם לקדם כמות גדולה יותר של ביטויים מסוג זה (שיהיו בדרך כלל גם בעלי תחרות נמוכה יותר) מאשר רשימה קצרה יותר של ביטויים כלליים ומלאים בתחרות.
תוכן ארוך יותר בדרך כלל גם טוב יותר:
מרבית האנשים חושבים שאם המאמר ארוך יותר כך יותר אנשים פוסחים עליו בשל האורך שלו ומתעצלים לקרוא. זה נכון עבור חלק מהמשתמשים אבל לאחר בדיקה מעמיקה של הנושא נמצא סטטיסטית שאנשים נהנים להגיב ולשתף מאמרים ארוכים יותר, שיש בהם כמות גדולה של תוכן וערך. כך שבפעם הבאה שאתם מזמינים מכותב תוכן מאמרים לאתר שלכם או כותבים אותם בעצמכם אל תפחדו לכתוב מאמרים ארוכים יותר.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשאוף למקום הראשון:
מרבית האנשים שמחפשים בגוגל בכלל לא עוברים הלאה לעמוד השני של התוצאות ורובם המכריע מתרכז רק במעלה הדף ואפילו לא מתאמץ לגלול מעט למטה. 90% מהגולשים נכנסים לשלושת התוצאות הראשונות ורק 10% מהם נכנסים לתוצאות נוספות בעמוד הראשון והשני. ככל שתעלו יותר גבוה בדירוג כך יותר אנשים ייכנסו לאתר שלכם. מקום ראשון בתוצאות הדירוג ימשוך אליכם לאתר פי כמה יותר אנשים מאשר המקום השני והשלישי וכך הלאה.
לסיכום; עולם הקידום האורגני בגוגל הוא עולם שלם עם אינספור דברים שיש לדעת ולהתעדכן עליהם מדי יום. כדאי לתת לחברת קידום מקצועית, כמו קילרמדיה, לקדם את האתר שלכם כיוון שחברת קידום שעושה זאת במשרה מלאה גם דואגת להתעדכן אודות חידושים בתחום. ידע מקדים ומהיר על הסודות והחידושים השונים במנועי החיפוש עוזר לחברה להימנע מפגיעה בדירוג האתר בגוגל וכן נותנת לחברה יתרון על פני חברות קידום מתחרות. גם לכם כבעלי עסקים המשקיעים אלפי שקלים או יותר בחודש עבור קידום האתר שלכם – כדאי לכם להתעדכן מפעם לפעם אודות השינויים בעולם הקידום האורגני ולוודא שהחברה שלכם עובדת נכון ועם היד על הדופק.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.
