4 דברים שלא ידעתם על קידום בגוגל

כתיבת המומחים |

להשקיע כל כך הרבה כסף כדי לבנות אתר מבלי לקדם אותו במנוע החיפוש של גוגל זה כמו לזרוק כסף לפח. עצם קיומו של האתר בלבד לא יביא לכם תנועה ולקוחות. האתר הוא תשתית אליה אתם רוצים לשלוח את התנועה שלכם באמצעות טכניקות פרסום שונות. אחת מטכניקות הפרסום המובילות באינטרנט אם לא המובילה שבהן היא הקידום בגוגל. להלן כמה דברים שאולי לא ידעתם על קידום בגוגל.

האיכות חשובה יותר מהכמות:

בתחילת שנות האלפיים עם צמיחתה המטאורית של גוגל כמאגר מידע מס' 1 בעולם קמו יותר ויותר בעלי עסקים מדי יום והשקיעו כספים בקידום האתר שלהם בגוגל. אחד הפרמטרים שהשפיעו ומשפיעים הכי הרבה עד היום הוא בניית קישורים נכנסים לאתר שלכם. הקישורים הנכנסים ממקור אחר ברשת לאתר שלכם משמשים כמעין המלצה על האתר שלכם. כלומר, קישורים שונים מרחבי הרשת מראים לגוגל כי האתר שלכם באמת מחלק תוכן טוב עד כדי כך שהם ממליצים עליו. זה נשמע הגיוני נכון? אז זהו שאנשים רבים ניצלו זאת בעבר ומרבית פעילות הקידום האורגני שלהם התנקזה להכנסת קישורים רבים ככל האפשר מכל רחבי הרשת לאתר הלקוח שלהם. הם פעלו מהבוקר עד הערב במטרה להכניס כל קישור אפשרי מכל מקום כדי לקבל יותר נקודות דירוג ולשפר את דירוג האתר של הלקוח שלהם. כיום – האיכות חשובה יותר מהכמות. אחד השינויים הגדולים שעשתה גוגל בשנים האחרונות היה לייחס יותר חשיבות לאיכות הקישור מאשר לכמות. כך למשל שהיום קישור אחד יכול להיות שווה יותר מאלף קישורים אחרים ספאמיים.

ביטויי זנב ארוך טובים יותר מביטויים קצרים:

אם תפנו לחברת קידום אורגני היום בדרך כלל תקבלו הצעת מחיר לפי ביטויי מפתח, על אף שיש חברות שמקבלות כסף לפי גודל חבילה ובהתאם לתקציב ולגודל החבילה מקדמות מגוון רחב יותר של מילות מפתח בשיטת קידום בגוגל ייחודית משלהם. לא משנה באיזו שיטה תבחרו, הרי שהקידום יהיה מבוסס בסופו של יום על קידום האתר בביטויי מפתח מסוימים שהגולשים עשויים לחפש ואתם רוצים להופיע שם במקום הראשון. כדאי לכם לדעת שביטויי זנב ארוך, כלומר משפטים ארוכים, יותר מחופשים בגוגל מאשר ביטויים קצרים של 2-3 מילים. על אף שאלה נחשבים לביטויים ספציפיים יותר וכנראה שגם נפח החיפושים שלהם יהיה יותר נמוך, עדיין ישתלם לקדם כמות גדולה יותר של ביטויים מסוג זה (שיהיו בדרך כלל גם בעלי תחרות נמוכה יותר) מאשר רשימה קצרה יותר של ביטויים כלליים ומלאים בתחרות.

תוכן ארוך יותר בדרך כלל גם טוב יותר:

מרבית האנשים חושבים שאם המאמר ארוך יותר כך יותר אנשים פוסחים עליו בשל האורך שלו ומתעצלים לקרוא. זה נכון עבור חלק מהמשתמשים אבל לאחר בדיקה מעמיקה של הנושא נמצא סטטיסטית שאנשים נהנים להגיב ולשתף מאמרים ארוכים יותר, שיש בהם כמות גדולה של תוכן וערך. כך שבפעם הבאה שאתם מזמינים מכותב תוכן מאמרים לאתר שלכם או כותבים אותם בעצמכם אל תפחדו לכתוב מאמרים ארוכים יותר.

לשאוף למקום הראשון:

מרבית האנשים שמחפשים בגוגל בכלל לא עוברים הלאה לעמוד השני של התוצאות ורובם המכריע מתרכז רק במעלה הדף ואפילו לא מתאמץ לגלול מעט למטה. 90% מהגולשים נכנסים לשלושת התוצאות הראשונות ורק 10% מהם נכנסים לתוצאות נוספות בעמוד הראשון והשני. ככל שתעלו יותר גבוה בדירוג כך יותר אנשים ייכנסו לאתר שלכם. מקום ראשון בתוצאות הדירוג ימשוך אליכם לאתר פי כמה יותר אנשים מאשר המקום השני והשלישי וכך הלאה.

לסיכום; עולם הקידום האורגני בגוגל הוא עולם שלם עם אינספור דברים שיש לדעת ולהתעדכן עליהם מדי יום. כדאי לתת לחברת קידום מקצועית, כמו קילרמדיה, לקדם את האתר שלכם כיוון שחברת קידום שעושה זאת במשרה מלאה גם דואגת להתעדכן אודות חידושים בתחום. ידע מקדים ומהיר על הסודות והחידושים השונים במנועי החיפוש עוזר לחברה להימנע מפגיעה בדירוג האתר בגוגל וכן נותנת לחברה יתרון על פני חברות קידום מתחרות. גם לכם כבעלי עסקים המשקיעים אלפי שקלים או יותר בחודש עבור קידום האתר שלכם – כדאי לכם להתעדכן מפעם לפעם אודות השינויים בעולם הקידום האורגני ולוודא שהחברה שלכם עובדת נכון ועם היד על הדופק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.