4 דברים שלא ידעתם על קידום בגוגל
להשקיע כל כך הרבה כסף כדי לבנות אתר מבלי לקדם אותו במנוע החיפוש של גוגל זה כמו לזרוק כסף לפח. עצם קיומו של האתר בלבד לא יביא לכם תנועה ולקוחות. האתר הוא תשתית אליה אתם רוצים לשלוח את התנועה שלכם באמצעות טכניקות פרסום שונות. אחת מטכניקות הפרסום המובילות באינטרנט אם לא המובילה שבהן היא הקידום בגוגל. להלן כמה דברים שאולי לא ידעתם על קידום בגוגל.
האיכות חשובה יותר מהכמות:
בתחילת שנות האלפיים עם צמיחתה המטאורית של גוגל כמאגר מידע מס' 1 בעולם קמו יותר ויותר בעלי עסקים מדי יום והשקיעו כספים בקידום האתר שלהם בגוגל. אחד הפרמטרים שהשפיעו ומשפיעים הכי הרבה עד היום הוא בניית קישורים נכנסים לאתר שלכם. הקישורים הנכנסים ממקור אחר ברשת לאתר שלכם משמשים כמעין המלצה על האתר שלכם. כלומר, קישורים שונים מרחבי הרשת מראים לגוגל כי האתר שלכם באמת מחלק תוכן טוב עד כדי כך שהם ממליצים עליו. זה נשמע הגיוני נכון? אז זהו שאנשים רבים ניצלו זאת בעבר ומרבית פעילות הקידום האורגני שלהם התנקזה להכנסת קישורים רבים ככל האפשר מכל רחבי הרשת לאתר הלקוח שלהם. הם פעלו מהבוקר עד הערב במטרה להכניס כל קישור אפשרי מכל מקום כדי לקבל יותר נקודות דירוג ולשפר את דירוג האתר של הלקוח שלהם. כיום – האיכות חשובה יותר מהכמות. אחד השינויים הגדולים שעשתה גוגל בשנים האחרונות היה לייחס יותר חשיבות לאיכות הקישור מאשר לכמות. כך למשל שהיום קישור אחד יכול להיות שווה יותר מאלף קישורים אחרים ספאמיים.
ביטויי זנב ארוך טובים יותר מביטויים קצרים:
אם תפנו לחברת קידום אורגני היום בדרך כלל תקבלו הצעת מחיר לפי ביטויי מפתח, על אף שיש חברות שמקבלות כסף לפי גודל חבילה ובהתאם לתקציב ולגודל החבילה מקדמות מגוון רחב יותר של מילות מפתח בשיטת קידום בגוגל ייחודית משלהם. לא משנה באיזו שיטה תבחרו, הרי שהקידום יהיה מבוסס בסופו של יום על קידום האתר בביטויי מפתח מסוימים שהגולשים עשויים לחפש ואתם רוצים להופיע שם במקום הראשון. כדאי לכם לדעת שביטויי זנב ארוך, כלומר משפטים ארוכים, יותר מחופשים בגוגל מאשר ביטויים קצרים של 2-3 מילים. על אף שאלה נחשבים לביטויים ספציפיים יותר וכנראה שגם נפח החיפושים שלהם יהיה יותר נמוך, עדיין ישתלם לקדם כמות גדולה יותר של ביטויים מסוג זה (שיהיו בדרך כלל גם בעלי תחרות נמוכה יותר) מאשר רשימה קצרה יותר של ביטויים כלליים ומלאים בתחרות.
תוכן ארוך יותר בדרך כלל גם טוב יותר:
מרבית האנשים חושבים שאם המאמר ארוך יותר כך יותר אנשים פוסחים עליו בשל האורך שלו ומתעצלים לקרוא. זה נכון עבור חלק מהמשתמשים אבל לאחר בדיקה מעמיקה של הנושא נמצא סטטיסטית שאנשים נהנים להגיב ולשתף מאמרים ארוכים יותר, שיש בהם כמות גדולה של תוכן וערך. כך שבפעם הבאה שאתם מזמינים מכותב תוכן מאמרים לאתר שלכם או כותבים אותם בעצמכם אל תפחדו לכתוב מאמרים ארוכים יותר.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשאוף למקום הראשון:
מרבית האנשים שמחפשים בגוגל בכלל לא עוברים הלאה לעמוד השני של התוצאות ורובם המכריע מתרכז רק במעלה הדף ואפילו לא מתאמץ לגלול מעט למטה. 90% מהגולשים נכנסים לשלושת התוצאות הראשונות ורק 10% מהם נכנסים לתוצאות נוספות בעמוד הראשון והשני. ככל שתעלו יותר גבוה בדירוג כך יותר אנשים ייכנסו לאתר שלכם. מקום ראשון בתוצאות הדירוג ימשוך אליכם לאתר פי כמה יותר אנשים מאשר המקום השני והשלישי וכך הלאה.
לסיכום; עולם הקידום האורגני בגוגל הוא עולם שלם עם אינספור דברים שיש לדעת ולהתעדכן עליהם מדי יום. כדאי לתת לחברת קידום מקצועית, כמו קילרמדיה, לקדם את האתר שלכם כיוון שחברת קידום שעושה זאת במשרה מלאה גם דואגת להתעדכן אודות חידושים בתחום. ידע מקדים ומהיר על הסודות והחידושים השונים במנועי החיפוש עוזר לחברה להימנע מפגיעה בדירוג האתר בגוגל וכן נותנת לחברה יתרון על פני חברות קידום מתחרות. גם לכם כבעלי עסקים המשקיעים אלפי שקלים או יותר בחודש עבור קידום האתר שלכם – כדאי לכם להתעדכן מפעם לפעם אודות השינויים בעולם הקידום האורגני ולוודא שהחברה שלכם עובדת נכון ועם היד על הדופק.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים.
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.
