פרסומות ומוסיקה - איך Axe ו-CK עושים את זה בארה"ב
טרנד השירים שתקף את השוק הישראלי בשנה האחרונה והגיע לשיאו לאחרונה עם קומסי קומסה של סטפן לגר עבור yes אינו מנותק מהנעשה בעולם. קדמו ללגר שמופיע עם ילדת yes "אמלי בן סימון" (אלנה פלונקה הצרפתייה) חיבורי מוסיקה-פרסום כגון "בוקר טוב" של 'בזק' עם גידי גוב ועומר אדם שהפך כמעט בין לילה לסנסציה, Fresh של עדן בן זקן לרנואר, "הדודה והדוד" של נועה קירל ואגם בוחבוט ל'בזק' ועוד, אך במקרים אלו מדובר בקאברים בשונה מהשיר המקורי של לגר, גם אם הוא נולד לחיים בתוך משרד פרסום.
לרשימה הארוכה הזו כולה מהשנה האחרונה אפשר להוסיף את פרסומת הרדיו של דיסקונט בשיר שהולחן על ידי דורון טלמון מלהקת ג'יין בורדו והושר על ידי הזמרת מיכל גבע במה שנשמע כמו שיר של הלהקה אך לא יצא מגבולות הפרסום. מי שעשתה זאת כבר בפברואר 2017 הייתה מרינה מקסימיליאן בלומין בפרסומת שהייתה למעשה שיר שלה (או הפוך) עבור מותג האיפור אפריל באמצעות זרמון DDB.
להבדיל מהביטוי הלוקאלי של השירים-פרסומות בישראל, כשזה נעשה בקנה המידה של השוק האמריקאי מדובר בחיבור של מותגי על בינלאומיים עם הרכבים ו-DJ's מוכרים וידועים אף הם בכל העולם. 2 דוגמאות מהתקופה האחרונה, אחת טרייה מאוד למותג הדיאודורנטים Axe והשנייה מלפני כ-3 חודשים למותג האופנה Calvin Klein מהוות שניהם תצוגת תכלית של תקציבים בלתי מוגבלים וחיבור בין העולם המסחרי ליצירתי.
במקרה של Axe מדובר בחיבור לכוכב החדש והצעיר בגזרת ה-DJ's, ההולנדי בן ה-22 מרטין גריקס שניגן גם בישראל לאחרונה. ההולנדי הצעיר הוכתר על ידי מגזין הדי-ג'יי המוביל בעולם DJ Mag כדי-ג'יי הטוב בעולם ב-2016 ו-2017. לגריקס שנחשב לאחת הדמויות האהודות ביותר על צעירים בכל העולם יש כ-16 מיליון עוקבים בעמוד האינסטגרם - נתון שאף מותג לצעירים לא יכול להתעלם ממנו.
ב-Axe לא הסתפקו בהשקה של דיאודורנט חדש אלא שיווקו אותו כמהדורה מוגבלת ממותגת מרטין גריקס כפי שניתן לראות גם בפרסומת. הדיאודורנט ישווק ב-2 שווקים מרכזיים: הולנד ומקסיקו-הזירה הלטינית (ולאחר מכן בעולם כולו) שבה נחשב לגריקס לאהוד ונערץ באופן מיוחד. מאחורי הפרסומת עומדת סוכנות 72andSunny מאמסטרדם ולקראת הסוף ניתן גם לראות את גריקס מופיע בה.
ב-Calvin Klein כבר הלכו על משהו עם נופך "ארטיסטי" בהתאם ללהקה שאליה חברו, הרכב הפופ החללי-חלומי-אווירתי The xx. בפרסומת/שיר שנראית כמו שילוב בין פרק קצר של סדרת נעורים אמריקאית וקליפ, מותג האופנה משתמש בדמויות מוכרות כגון מילי בובי בראון מהסדרה המצליחה Stranger Things ואשטון סאנדרס מ-Moonlight ובתה של מייקל ג'קסון - פריס ג'קסון ודגמנים ודוגמניות נוספים.
"המוח" הקריאייטיבי מאחורי הפרסומת למותג הוא המעצב הראשי של המותג - ראף סימונס שלקח על עצמו לא רק את עיצוב הקולקציה של המותג על כל רבדיה אלא גם קיבל את המנדט להחליט על הקונספט הפרסומי של חברת האופנה. השיר I Dare You שיצא ביוני עומד כיום על כ-30 מיליון צפיות בערוץ היוטיוב של להקת The xx. בלהקה לא מצניעים את החיבור לסימונס וקלווין קליין ןמציינים שסימונס הוא אחד מה"גיבורים שלנו".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
