פרסומות ומוסיקה - איך Axe ו-CK עושים את זה בארה"ב
טרנד השירים שתקף את השוק הישראלי בשנה האחרונה והגיע לשיאו לאחרונה עם קומסי קומסה של סטפן לגר עבור yes אינו מנותק מהנעשה בעולם. קדמו ללגר שמופיע עם ילדת yes "אמלי בן סימון" (אלנה פלונקה הצרפתייה) חיבורי מוסיקה-פרסום כגון "בוקר טוב" של 'בזק' עם גידי גוב ועומר אדם שהפך כמעט בין לילה לסנסציה, Fresh של עדן בן זקן לרנואר, "הדודה והדוד" של נועה קירל ואגם בוחבוט ל'בזק' ועוד, אך במקרים אלו מדובר בקאברים בשונה מהשיר המקורי של לגר, גם אם הוא נולד לחיים בתוך משרד פרסום.
לרשימה הארוכה הזו כולה מהשנה האחרונה אפשר להוסיף את פרסומת הרדיו של דיסקונט בשיר שהולחן על ידי דורון טלמון מלהקת ג'יין בורדו והושר על ידי הזמרת מיכל גבע במה שנשמע כמו שיר של הלהקה אך לא יצא מגבולות הפרסום. מי שעשתה זאת כבר בפברואר 2017 הייתה מרינה מקסימיליאן בלומין בפרסומת שהייתה למעשה שיר שלה (או הפוך) עבור מותג האיפור אפריל באמצעות זרמון DDB.
להבדיל מהביטוי הלוקאלי של השירים-פרסומות בישראל, כשזה נעשה בקנה המידה של השוק האמריקאי מדובר בחיבור של מותגי על בינלאומיים עם הרכבים ו-DJ's מוכרים וידועים אף הם בכל העולם. 2 דוגמאות מהתקופה האחרונה, אחת טרייה מאוד למותג הדיאודורנטים Axe והשנייה מלפני כ-3 חודשים למותג האופנה Calvin Klein מהוות שניהם תצוגת תכלית של תקציבים בלתי מוגבלים וחיבור בין העולם המסחרי ליצירתי.
במקרה של Axe מדובר בחיבור לכוכב החדש והצעיר בגזרת ה-DJ's, ההולנדי בן ה-22 מרטין גריקס שניגן גם בישראל לאחרונה. ההולנדי הצעיר הוכתר על ידי מגזין הדי-ג'יי המוביל בעולם DJ Mag כדי-ג'יי הטוב בעולם ב-2016 ו-2017. לגריקס שנחשב לאחת הדמויות האהודות ביותר על צעירים בכל העולם יש כ-16 מיליון עוקבים בעמוד האינסטגרם - נתון שאף מותג לצעירים לא יכול להתעלם ממנו.
ב-Axe לא הסתפקו בהשקה של דיאודורנט חדש אלא שיווקו אותו כמהדורה מוגבלת ממותגת מרטין גריקס כפי שניתן לראות גם בפרסומת. הדיאודורנט ישווק ב-2 שווקים מרכזיים: הולנד ומקסיקו-הזירה הלטינית (ולאחר מכן בעולם כולו) שבה נחשב לגריקס לאהוד ונערץ באופן מיוחד. מאחורי הפרסומת עומדת סוכנות 72andSunny מאמסטרדם ולקראת הסוף ניתן גם לראות את גריקס מופיע בה.
ב-Calvin Klein כבר הלכו על משהו עם נופך "ארטיסטי" בהתאם ללהקה שאליה חברו, הרכב הפופ החללי-חלומי-אווירתי The xx. בפרסומת/שיר שנראית כמו שילוב בין פרק קצר של סדרת נעורים אמריקאית וקליפ, מותג האופנה משתמש בדמויות מוכרות כגון מילי בובי בראון מהסדרה המצליחה Stranger Things ואשטון סאנדרס מ-Moonlight ובתה של מייקל ג'קסון - פריס ג'קסון ודגמנים ודוגמניות נוספים.
"המוח" הקריאייטיבי מאחורי הפרסומת למותג הוא המעצב הראשי של המותג - ראף סימונס שלקח על עצמו לא רק את עיצוב הקולקציה של המותג על כל רבדיה אלא גם קיבל את המנדט להחליט על הקונספט הפרסומי של חברת האופנה. השיר I Dare You שיצא ביוני עומד כיום על כ-30 מיליון צפיות בערוץ היוטיוב של להקת The xx. בלהקה לא מצניעים את החיבור לסימונס וקלווין קליין ןמציינים שסימונס הוא אחד מה"גיבורים שלנו".
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
