Calvin Klein
צילום: יח"צ/ צילום מסך

פרסומות ומוסיקה - איך Axe ו-CK עושים את זה בארה"ב

Axeמתחברת ל-DJ הצעיר והמוכר בעולם כיום וקלווין קליין חוברת להרכב הפופ החלומי The xx. כך נראה החיבור בין מוסיקה לפרסום כשמדובר בקנה מידה בינלאומי
משה בנימין |

טרנד השירים שתקף את השוק הישראלי בשנה האחרונה והגיע לשיאו לאחרונה עם קומסי קומסה של סטפן לגר עבור yes אינו מנותק מהנעשה בעולם. קדמו ללגר שמופיע עם ילדת yes "אמלי בן סימון" (אלנה פלונקה הצרפתייה) חיבורי מוסיקה-פרסום כגון "בוקר טוב" של 'בזק' עם גידי גוב ועומר אדם שהפך כמעט בין לילה לסנסציה, Fresh של עדן בן זקן לרנואר, "הדודה והדוד" של נועה קירל ואגם בוחבוט ל'בזק' ועוד, אך במקרים אלו מדובר בקאברים בשונה מהשיר המקורי של לגר, גם אם הוא נולד לחיים בתוך משרד פרסום. 

לרשימה הארוכה הזו כולה מהשנה האחרונה אפשר להוסיף את פרסומת הרדיו של דיסקונט בשיר שהולחן על ידי דורון טלמון מלהקת ג'יין בורדו והושר על ידי הזמרת מיכל גבע במה שנשמע כמו שיר של הלהקה אך לא יצא מגבולות הפרסום. מי שעשתה זאת כבר בפברואר 2017 הייתה מרינה מקסימיליאן בלומין בפרסומת שהייתה למעשה שיר שלה (או הפוך) עבור מותג האיפור אפריל באמצעות זרמון DDB.

להבדיל מהביטוי הלוקאלי של השירים-פרסומות בישראל, כשזה נעשה בקנה המידה של השוק האמריקאי מדובר בחיבור של מותגי על בינלאומיים עם הרכבים ו-DJ's מוכרים וידועים אף הם בכל העולם. 2 דוגמאות מהתקופה האחרונה, אחת טרייה מאוד למותג הדיאודורנטים Axe והשנייה מלפני כ-3 חודשים למותג האופנה Calvin Klein מהוות שניהם תצוגת תכלית של תקציבים בלתי מוגבלים וחיבור בין העולם המסחרי ליצירתי.

במקרה של Axe מדובר בחיבור לכוכב החדש והצעיר בגזרת ה-DJ's, ההולנדי בן ה-22 מרטין גריקס שניגן גם בישראל לאחרונה. ההולנדי הצעיר הוכתר על ידי מגזין הדי-ג'יי המוביל בעולם DJ Mag כדי-ג'יי הטוב בעולם ב-2016 ו-2017. לגריקס שנחשב לאחת הדמויות האהודות ביותר על צעירים בכל העולם יש כ-16 מיליון עוקבים בעמוד האינסטגרם - נתון שאף מותג לצעירים לא יכול להתעלם ממנו. 

ב-Axe לא הסתפקו בהשקה של דיאודורנט חדש אלא שיווקו אותו כמהדורה מוגבלת ממותגת מרטין גריקס כפי שניתן לראות גם בפרסומת. הדיאודורנט ישווק ב-2 שווקים מרכזיים: הולנד ומקסיקו-הזירה הלטינית (ולאחר מכן בעולם כולו) שבה נחשב לגריקס לאהוד ונערץ באופן מיוחד. מאחורי הפרסומת עומדת סוכנות 72andSunny מאמסטרדם ולקראת הסוף ניתן גם לראות את גריקס מופיע בה.

 

ב-Calvin Klein כבר הלכו על משהו עם נופך "ארטיסטי" בהתאם ללהקה שאליה חברו, הרכב הפופ החללי-חלומי-אווירתי The xx. בפרסומת/שיר שנראית כמו שילוב בין פרק קצר של סדרת נעורים אמריקאית וקליפ, מותג האופנה משתמש בדמויות מוכרות כגון מילי בובי בראון מהסדרה המצליחה Stranger Things ואשטון סאנדרס מ-Moonlight ובתה של מייקל ג'קסון - פריס ג'קסון ודגמנים ודוגמניות נוספים. 

"המוח" הקריאייטיבי מאחורי הפרסומת למותג הוא המעצב הראשי של המותג - ראף סימונס שלקח על עצמו לא רק את עיצוב הקולקציה של המותג על כל רבדיה אלא גם קיבל את המנדט להחליט על הקונספט הפרסומי של חברת האופנה. השיר I Dare You שיצא ביוני עומד כיום על כ-30 מיליון צפיות בערוץ היוטיוב של להקת The xx. בלהקה לא מצניעים את החיבור לסימונס וקלווין קליין ןמציינים שסימונס הוא אחד מה"גיבורים שלנו". 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.