פרסומות ומוסיקה - איך Axe ו-CK עושים את זה בארה"ב
טרנד השירים שתקף את השוק הישראלי בשנה האחרונה והגיע לשיאו לאחרונה עם קומסי קומסה של סטפן לגר עבור yes אינו מנותק מהנעשה בעולם. קדמו ללגר שמופיע עם ילדת yes "אמלי בן סימון" (אלנה פלונקה הצרפתייה) חיבורי מוסיקה-פרסום כגון "בוקר טוב" של 'בזק' עם גידי גוב ועומר אדם שהפך כמעט בין לילה לסנסציה, Fresh של עדן בן זקן לרנואר, "הדודה והדוד" של נועה קירל ואגם בוחבוט ל'בזק' ועוד, אך במקרים אלו מדובר בקאברים בשונה מהשיר המקורי של לגר, גם אם הוא נולד לחיים בתוך משרד פרסום.
לרשימה הארוכה הזו כולה מהשנה האחרונה אפשר להוסיף את פרסומת הרדיו של דיסקונט בשיר שהולחן על ידי דורון טלמון מלהקת ג'יין בורדו והושר על ידי הזמרת מיכל גבע במה שנשמע כמו שיר של הלהקה אך לא יצא מגבולות הפרסום. מי שעשתה זאת כבר בפברואר 2017 הייתה מרינה מקסימיליאן בלומין בפרסומת שהייתה למעשה שיר שלה (או הפוך) עבור מותג האיפור אפריל באמצעות זרמון DDB.
להבדיל מהביטוי הלוקאלי של השירים-פרסומות בישראל, כשזה נעשה בקנה המידה של השוק האמריקאי מדובר בחיבור של מותגי על בינלאומיים עם הרכבים ו-DJ's מוכרים וידועים אף הם בכל העולם. 2 דוגמאות מהתקופה האחרונה, אחת טרייה מאוד למותג הדיאודורנטים Axe והשנייה מלפני כ-3 חודשים למותג האופנה Calvin Klein מהוות שניהם תצוגת תכלית של תקציבים בלתי מוגבלים וחיבור בין העולם המסחרי ליצירתי.
במקרה של Axe מדובר בחיבור לכוכב החדש והצעיר בגזרת ה-DJ's, ההולנדי בן ה-22 מרטין גריקס שניגן גם בישראל לאחרונה. ההולנדי הצעיר הוכתר על ידי מגזין הדי-ג'יי המוביל בעולם DJ Mag כדי-ג'יי הטוב בעולם ב-2016 ו-2017. לגריקס שנחשב לאחת הדמויות האהודות ביותר על צעירים בכל העולם יש כ-16 מיליון עוקבים בעמוד האינסטגרם - נתון שאף מותג לצעירים לא יכול להתעלם ממנו.
ב-Axe לא הסתפקו בהשקה של דיאודורנט חדש אלא שיווקו אותו כמהדורה מוגבלת ממותגת מרטין גריקס כפי שניתן לראות גם בפרסומת. הדיאודורנט ישווק ב-2 שווקים מרכזיים: הולנד ומקסיקו-הזירה הלטינית (ולאחר מכן בעולם כולו) שבה נחשב לגריקס לאהוד ונערץ באופן מיוחד. מאחורי הפרסומת עומדת סוכנות 72andSunny מאמסטרדם ולקראת הסוף ניתן גם לראות את גריקס מופיע בה.
ב-Calvin Klein כבר הלכו על משהו עם נופך "ארטיסטי" בהתאם ללהקה שאליה חברו, הרכב הפופ החללי-חלומי-אווירתי The xx. בפרסומת/שיר שנראית כמו שילוב בין פרק קצר של סדרת נעורים אמריקאית וקליפ, מותג האופנה משתמש בדמויות מוכרות כגון מילי בובי בראון מהסדרה המצליחה Stranger Things ואשטון סאנדרס מ-Moonlight ובתה של מייקל ג'קסון - פריס ג'קסון ודגמנים ודוגמניות נוספים.
"המוח" הקריאייטיבי מאחורי הפרסומת למותג הוא המעצב הראשי של המותג - ראף סימונס שלקח על עצמו לא רק את עיצוב הקולקציה של המותג על כל רבדיה אלא גם קיבל את המנדט להחליט על הקונספט הפרסומי של חברת האופנה. השיר I Dare You שיצא ביוני עומד כיום על כ-30 מיליון צפיות בערוץ היוטיוב של להקת The xx. בלהקה לא מצניעים את החיבור לסימונס וקלווין קליין ןמציינים שסימונס הוא אחד מה"גיבורים שלנו".

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.