אלדד קובלנץ
צילום: איה אפרים

מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ נבחר לאיש השיווק של חודש יולי

הבחירה הגיעה בעקבות הצלחת מהפכת השיווק של כאן וחזון ה"דיגיטל תחילה" שהגיע לשיאו בחודש המונדיאל והשקת לוח שידורים חדש כאן 11. זו הזכייה השנייה שלו בתואר
כתבי אייס | (5)

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה במנכ"ל תאגיד השידור הציבורי כאן, אלדד קובלנץ, לאיש השיווק של חודש יולי 2018. קובלנץ נבחר בעקבות הצלחת מהפכת השיווק של השידור הציבורי החדש בישראל וחזון ה"דיגיטל תחילה" שהגיע לשיאו בחודש שידורי המונדיאל והשקת לוח שידורים חדש בתאגיד.

הייתה זו הזכייה השנייה של קובלנץ בתואר: באוגוסט 2014 הוא נבחר לאיש השיווק של החודש כשהיה מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, וזאת בזכות לוח השידורים והפעילות הדיגיטלית הענפה. 

שופטי איגוד השיווק קבעו כעת כי "המהלך השיווקי של הטמעת המותג כאן - מותג שנמצא באוויר כשנה בלבד - הוכרז כהצלחה, כך גם הזיהוי שלו עם הפעילות הדיגיטלית סביב המונדיאל. נראה שההצלחה נמשכת גם אחרי המונדיאל בזכות לוח שידורים עשיר ומהודק. אנו שמחים להעניק לקובלנץ את הפרס בשנית אחרי שזכה בו גם כמנכ"ל הטלוויזיה החינוכית".

עוד לפני העלייה לאוויר בחודש מאי 2017, הוקמה מחלקת דיגיטל ראשונה מסוגה בשידור הציבורי, הופק תוכן דיגיטלי ייעודי, פעילות הרשתות החברתיות - ובעיקר הפייסבוק של כאן - הפכה דומיננטית, ותכני הרדיו והטלוויזיה זכו לחשיפה דיגיטלית לפני שידורם במדיה המסורתית. 

הדיגיטל של כאן נבנה מראש כפלטפורמה עצמאית עם מאפייני קהל שונים לחלוטין מצופי הטלוויזיה ומאזיני הרדיו של השידור הציבורי המסורתי, ובכך הונחה התשתית לאיתור הצופה הישראלי – מכל גיל, מין ואזור בארץ. בחודש יולי השנה, כשנה מאז עלה כאן לאוויר הגיעה הפעילות השיווקית והדיגיטלית לשיא. שידורי המונדיאל בכאן 11 שברו את שיאי הצפייה שקבע המונדיאל הקודם - 37.2% במשקי בית יהודיים שהם 1.3 מיליון צופים, וזאת על אף העובדה שמדובר בעידן טלוויזיוני שונה לחלוטין בו מתמודד תאגיד השידור מול 3 שחקנים מסחריים ופעילות רב ערוצית שוקקת.

הפעילות הדיגיטלית הוטמעה באפליקציית כאן שסיפקה במונדיאל חוויית משתמש חדשנית ובולטת; ובאתרי כאן בעברית ומכאן בערבית. ההיערכות החלה חודשים ארוכים לפני שריקת הפתיחה, תוך חידוש ושדרוג האפליקציה. בתוך שבועיים וחצי בלבד מתחילת הגביע העולמי, הצטרפו לאפליקציית כאן 400 אלף משתמשים חדשים. זאת, מתוך הבנה כי הצפייה היום מבוססת על עיקרון הסקונד סקרין, המסך השני - כלומר, הצפייה כוללת ישיבה מול המסך הגדול בסלון ולצדה אחיזה במסך אישי המרחיב את החוויה - ולראשונה מאפשר ניתוב של המשתמש בין 16 מצלמות המספקות זוויות שונות.

באיגוד השיווק טוענים כי ההצלחה נמשכה גם ביום שאחרי המונדיאל. לאורך השנים, נטיית הקהל הייתה לנטוש פלטפורמות לאחר שידור אירועי ספורט מרכזיים מתמשכים. בכאן נבנתה אסטרטגיה שמטרתה הייתה להשאיר את הציבור בערוץ כאן 11, גם ביום שאחרי. לטובת זה נבנה לוח שידורים שתוזמן ליום שאחרי המונדיאל ולראשונה בשידור הציבורי נרשמה חשיפה מרשימה בדיגיטל ובטלוויזיה גם אחרי המשחקים. המעטפת השיווקית שהקיפה דיגיטל-רדיו-טלוויזיה, הרחיבה את החשיפה לקהלים חדשים לערוץ כאן 11, וכללה מעטפת פרומואים אינטנסיבית ברשתות הרדיו של כאן וחידוד מיתוגי של כאן 11. במקביל הושק קמפיין דיגיטלי, קמפיין רדיו, קמפיין פרינט - שכולל גם פעילות יחסי ציבור אינטנסיבית, ולראשונה מאז הקמת התאגיד גם קמפיין שילוט חוצות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עדיין יש לזכור כי הרייטינג בימים האחרונים ירד באופן טבעי, ברצועת החדשות הוא דומה לתקופה שלפני המונדיאל, ואילו בפריים-טיים הוא עדיין גבוה מהתקופה שלפני תחילת המשחקים ברוסיה.  

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אלדד 25/07/2018 08:26
    הגב לתגובה זו
    הוא באמת איש שיווק צריך למנות לו מנכ"ל כי מנכ"ל הוא לא
  • 4.
    ירון 24/07/2018 10:18
    הגב לתגובה זו
    ונסגרה החינכית ע ל עובדיה בלי אפשרות הגנה
  • 3.
    א. צפון 24/07/2018 07:28
    הגב לתגובה זו
    משמר 88 לא שוכח
  • 2.
    האמת - מגיע לו..אפילו הכוכבים הסתדרו לו טוב... (ל"ת)
    אלי 23/07/2018 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איזה מסאז' למנכ"ל שמקבל מיליארד ש"ח לשנה מהמדינה. (ל"ת)
    הברנז'ה בפעולה 23/07/2018 11:03
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.