טור

מצלמים לאורך או לרוחב? צוקרברג רוצה את משתמשי יוטיוב

כחלק מהמלחמה על כוכבי הרשת, השיקה אינסטגרם את אפליקציית IGTV - המתחרה ביוטיוב, שגולשיה יכולים לצלם לאורך. גיא חזק על ההשלכות של השירות החדש
גיא חזק | (1)

זה היה צפוי כמעט כמו שגרמניה תנצח את שבדיה בדקה ה-95, אבל עדיין - זה סוף סוף קרה. אימפריית צוקרברג החליטה להכריז מלחמה אמיתית נגד יוטיוב וגוגל והשיקה השבוע את IGTV. המהלך הזה כמובן לא מפתיע, כבר הרבה זמן שהחברים בפייסבוק ובאינסטגרם עושים לנו טיזינג לפייט בזירה הקריטית הזו - בין היתר יצרני תוכן הוכרחו לתת שמות לסרטונים שעולים בפייסבוק בנוסף לטקסט של הפוסט, ומספרי צפיות התווספו לסרטונים שעולים בפייסבוק ובאינסטגרם, אבל עכשיו מגיע צעד גדול באמת ראשון מצדם.

 

כאמור, לא מדובר במהלך שלא היינו יכולים לצפות. אז מה כן מיוחד בצעד הזה? הדרך שהוא "משחק לנו" במוח ומנסה לשנות את החשיבה שלנו על צילום. עד עכשיו היינו רגילים לסובב את הפלאפון ולצלם תוכן בצורה רוחבית. נכון, בשנתיים האחרונות אמנם עברנו לצלם גם לאורך בגלל הסטורי, אבל עדיין סרטונים רגילים שצולמו בצורה הזאת היו נחשבים לפחות איכותיים.

 

מה שקורה כאן זה שבעצם החבר'ה הצעירים והמגניבים באים ואומרים - "שומעים? מעכשיו אם תצלמו לרוחב, אתם בעצם תהיו אלה שמצלמים לא נכון". השינוי הזה בא ביחד עם 2 מגמות ברורות שאנחנו חווים בשנים האחרונות. הראשונה היא העובדה שרובנו עברנו לצרוך את רוב התוכן שלנו באמצעות הפלאפון, והשנייה היא שגם הפלאפונים עברו שינוי, ואם פעם הם עוד הזכירו איכשהו צורה ריבועית, היום המסכים של המכשירים הניידים הם מלבנים של ממש, ולכן מדובר גם בהתאמה למציאות החדשה בעולם הסמארטפונים.

בנוסף לכך, אינסטגרם משתמשת כאן בקלף חכם מבחינתה והוא ההתמכרות של אנשים לסטורי. אחרי שפגעה קשות בסנפצ'אט, ללא ספק נראה כי המטרה הבאה שלה היא לעמוד ראש בראש בקרב על יצרני הווידאו מול יוטיוב והיא שואבת השראה מהנראות הפופולרית של הסטוריז.

 

אז האם יש סיכוי ל-IGTV לעקוף בעתיד את יוטיוב? האם בקרוב נוכל לראות קליפים של להקות מצולמים לאורך? ימים יגידו. מה שבטוח יקרה בשנה הקרובה, זה שהמלחמה על כוכבי הרשת תעלה מדרגה. אינסטגרם מציעה לאותם כוכבים בונוס מיוחד: בעוד כלל המשתמשים יוכלו להעלות לשירות סרטונים עד 10 דקות, משתמשים מובילים יוכלו להעלות סרטונים בני שעה. ברגע שיותר ויותר ולוגרים יעברו לפרסם את התכנים שלהם ב-IGTV, אינסטגרם תוכל לרשום לעצמה וי גדול, שכמובן ילווה בלא מעט כסף.

 

נקודה מעניינת ששווה לשים עליה עין היא איך שירות ה-IGTV ישתלב בתוך הפייסבוק. כמו מה שקרה עם הסטוריז, ניתן להניח שגם הפעם האימפריה תבחר לתת לשירות לצבור תאוצה באינסטגרם ואז תשלב אותו בצורה כזו או אחרת גם בפייסבוק.

 

גיא חזק הוא מנהל הרשתות החברתיות של 'האח הגדול' מבית רשת 13

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בקרוב יוולדו גם ילדים עם עיניים אחת מעל השניה (ל"ת)
    צודק 04/07/2018 22:22
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.


הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.