טור

מצלמים לאורך או לרוחב? צוקרברג רוצה את משתמשי יוטיוב

כחלק מהמלחמה על כוכבי הרשת, השיקה אינסטגרם את אפליקציית IGTV - המתחרה ביוטיוב, שגולשיה יכולים לצלם לאורך. גיא חזק על ההשלכות של השירות החדש
גיא חזק | (1)

זה היה צפוי כמעט כמו שגרמניה תנצח את שבדיה בדקה ה-95, אבל עדיין - זה סוף סוף קרה. אימפריית צוקרברג החליטה להכריז מלחמה אמיתית נגד יוטיוב וגוגל והשיקה השבוע את IGTV. המהלך הזה כמובן לא מפתיע, כבר הרבה זמן שהחברים בפייסבוק ובאינסטגרם עושים לנו טיזינג לפייט בזירה הקריטית הזו - בין היתר יצרני תוכן הוכרחו לתת שמות לסרטונים שעולים בפייסבוק בנוסף לטקסט של הפוסט, ומספרי צפיות התווספו לסרטונים שעולים בפייסבוק ובאינסטגרם, אבל עכשיו מגיע צעד גדול באמת ראשון מצדם.

 

כאמור, לא מדובר במהלך שלא היינו יכולים לצפות. אז מה כן מיוחד בצעד הזה? הדרך שהוא "משחק לנו" במוח ומנסה לשנות את החשיבה שלנו על צילום. עד עכשיו היינו רגילים לסובב את הפלאפון ולצלם תוכן בצורה רוחבית. נכון, בשנתיים האחרונות אמנם עברנו לצלם גם לאורך בגלל הסטורי, אבל עדיין סרטונים רגילים שצולמו בצורה הזאת היו נחשבים לפחות איכותיים.

 

מה שקורה כאן זה שבעצם החבר'ה הצעירים והמגניבים באים ואומרים - "שומעים? מעכשיו אם תצלמו לרוחב, אתם בעצם תהיו אלה שמצלמים לא נכון". השינוי הזה בא ביחד עם 2 מגמות ברורות שאנחנו חווים בשנים האחרונות. הראשונה היא העובדה שרובנו עברנו לצרוך את רוב התוכן שלנו באמצעות הפלאפון, והשנייה היא שגם הפלאפונים עברו שינוי, ואם פעם הם עוד הזכירו איכשהו צורה ריבועית, היום המסכים של המכשירים הניידים הם מלבנים של ממש, ולכן מדובר גם בהתאמה למציאות החדשה בעולם הסמארטפונים.

בנוסף לכך, אינסטגרם משתמשת כאן בקלף חכם מבחינתה והוא ההתמכרות של אנשים לסטורי. אחרי שפגעה קשות בסנפצ'אט, ללא ספק נראה כי המטרה הבאה שלה היא לעמוד ראש בראש בקרב על יצרני הווידאו מול יוטיוב והיא שואבת השראה מהנראות הפופולרית של הסטוריז.

 

אז האם יש סיכוי ל-IGTV לעקוף בעתיד את יוטיוב? האם בקרוב נוכל לראות קליפים של להקות מצולמים לאורך? ימים יגידו. מה שבטוח יקרה בשנה הקרובה, זה שהמלחמה על כוכבי הרשת תעלה מדרגה. אינסטגרם מציעה לאותם כוכבים בונוס מיוחד: בעוד כלל המשתמשים יוכלו להעלות לשירות סרטונים עד 10 דקות, משתמשים מובילים יוכלו להעלות סרטונים בני שעה. ברגע שיותר ויותר ולוגרים יעברו לפרסם את התכנים שלהם ב-IGTV, אינסטגרם תוכל לרשום לעצמה וי גדול, שכמובן ילווה בלא מעט כסף.

 

נקודה מעניינת ששווה לשים עליה עין היא איך שירות ה-IGTV ישתלב בתוך הפייסבוק. כמו מה שקרה עם הסטוריז, ניתן להניח שגם הפעם האימפריה תבחר לתת לשירות לצבור תאוצה באינסטגרם ואז תשלב אותו בצורה כזו או אחרת גם בפייסבוק.

 

גיא חזק הוא מנהל הרשתות החברתיות של 'האח הגדול' מבית רשת 13

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בקרוב יוולדו גם ילדים עם עיניים אחת מעל השניה (ל"ת)
    צודק 04/07/2018 22:22
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.