מצלמים לאורך או לרוחב? צוקרברג רוצה את משתמשי יוטיוב
זה היה צפוי כמעט כמו שגרמניה תנצח את שבדיה בדקה ה-95, אבל עדיין - זה סוף סוף קרה. אימפריית צוקרברג החליטה להכריז מלחמה אמיתית נגד יוטיוב וגוגל והשיקה השבוע את IGTV. המהלך הזה כמובן לא מפתיע, כבר הרבה זמן שהחברים בפייסבוק ובאינסטגרם עושים לנו טיזינג לפייט בזירה הקריטית הזו - בין היתר יצרני תוכן הוכרחו לתת שמות לסרטונים שעולים בפייסבוק בנוסף לטקסט של הפוסט, ומספרי צפיות התווספו לסרטונים שעולים בפייסבוק ובאינסטגרם, אבל עכשיו מגיע צעד גדול באמת ראשון מצדם.
כאמור, לא מדובר במהלך שלא היינו יכולים לצפות. אז מה כן מיוחד בצעד הזה? הדרך שהוא "משחק לנו" במוח ומנסה לשנות את החשיבה שלנו על צילום. עד עכשיו היינו רגילים לסובב את הפלאפון ולצלם תוכן בצורה רוחבית. נכון, בשנתיים האחרונות אמנם עברנו לצלם גם לאורך בגלל הסטורי, אבל עדיין סרטונים רגילים שצולמו בצורה הזאת היו נחשבים לפחות איכותיים.
מה שקורה כאן זה שבעצם החבר'ה הצעירים והמגניבים באים ואומרים - "שומעים? מעכשיו אם תצלמו לרוחב, אתם בעצם תהיו אלה שמצלמים לא נכון". השינוי הזה בא ביחד עם 2 מגמות ברורות שאנחנו חווים בשנים האחרונות. הראשונה היא העובדה שרובנו עברנו לצרוך את רוב התוכן שלנו באמצעות הפלאפון, והשנייה היא שגם הפלאפונים עברו שינוי, ואם פעם הם עוד הזכירו איכשהו צורה ריבועית, היום המסכים של המכשירים הניידים הם מלבנים של ממש, ולכן מדובר גם בהתאמה למציאות החדשה בעולם הסמארטפונים.
בנוסף לכך, אינסטגרם משתמשת כאן בקלף חכם מבחינתה והוא ההתמכרות של אנשים לסטורי. אחרי שפגעה קשות בסנפצ'אט, ללא ספק נראה כי המטרה הבאה שלה היא לעמוד ראש בראש בקרב על יצרני הווידאו מול יוטיוב והיא שואבת השראה מהנראות הפופולרית של הסטוריז.
- האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז האם יש סיכוי ל-IGTV לעקוף בעתיד את יוטיוב? האם בקרוב נוכל לראות קליפים של להקות מצולמים לאורך? ימים יגידו. מה שבטוח יקרה בשנה הקרובה, זה שהמלחמה על כוכבי הרשת תעלה מדרגה. אינסטגרם מציעה לאותם כוכבים בונוס מיוחד: בעוד כלל המשתמשים יוכלו להעלות לשירות סרטונים עד 10 דקות, משתמשים מובילים יוכלו להעלות סרטונים בני שעה. ברגע שיותר ויותר ולוגרים יעברו לפרסם את התכנים שלהם ב-IGTV, אינסטגרם תוכל לרשום לעצמה וי גדול, שכמובן ילווה בלא מעט כסף.
נקודה מעניינת ששווה לשים עליה עין היא איך שירות ה-IGTV ישתלב בתוך הפייסבוק. כמו מה שקרה עם הסטוריז, ניתן להניח שגם הפעם האימפריה תבחר לתת לשירות לצבור תאוצה באינסטגרם ואז תשלב אותו בצורה כזו או אחרת גם בפייסבוק.
גיא חזק הוא מנהל הרשתות החברתיות של 'האח הגדול' מבית רשת 13
- 1.בקרוב יוולדו גם ילדים עם עיניים אחת מעל השניה (ל"ת)צודק 04/07/2018 22:22הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
