מצלמים לאורך או לרוחב? צוקרברג רוצה את משתמשי יוטיוב
זה היה צפוי כמעט כמו שגרמניה תנצח את שבדיה בדקה ה-95, אבל עדיין - זה סוף סוף קרה. אימפריית צוקרברג החליטה להכריז מלחמה אמיתית נגד יוטיוב וגוגל והשיקה השבוע את IGTV. המהלך הזה כמובן לא מפתיע, כבר הרבה זמן שהחברים בפייסבוק ובאינסטגרם עושים לנו טיזינג לפייט בזירה הקריטית הזו - בין היתר יצרני תוכן הוכרחו לתת שמות לסרטונים שעולים בפייסבוק בנוסף לטקסט של הפוסט, ומספרי צפיות התווספו לסרטונים שעולים בפייסבוק ובאינסטגרם, אבל עכשיו מגיע צעד גדול באמת ראשון מצדם.
כאמור, לא מדובר במהלך שלא היינו יכולים לצפות. אז מה כן מיוחד בצעד הזה? הדרך שהוא "משחק לנו" במוח ומנסה לשנות את החשיבה שלנו על צילום. עד עכשיו היינו רגילים לסובב את הפלאפון ולצלם תוכן בצורה רוחבית. נכון, בשנתיים האחרונות אמנם עברנו לצלם גם לאורך בגלל הסטורי, אבל עדיין סרטונים רגילים שצולמו בצורה הזאת היו נחשבים לפחות איכותיים.
מה שקורה כאן זה שבעצם החבר'ה הצעירים והמגניבים באים ואומרים - "שומעים? מעכשיו אם תצלמו לרוחב, אתם בעצם תהיו אלה שמצלמים לא נכון". השינוי הזה בא ביחד עם 2 מגמות ברורות שאנחנו חווים בשנים האחרונות. הראשונה היא העובדה שרובנו עברנו לצרוך את רוב התוכן שלנו באמצעות הפלאפון, והשנייה היא שגם הפלאפונים עברו שינוי, ואם פעם הם עוד הזכירו איכשהו צורה ריבועית, היום המסכים של המכשירים הניידים הם מלבנים של ממש, ולכן מדובר גם בהתאמה למציאות החדשה בעולם הסמארטפונים.
בנוסף לכך, אינסטגרם משתמשת כאן בקלף חכם מבחינתה והוא ההתמכרות של אנשים לסטורי. אחרי שפגעה קשות בסנפצ'אט, ללא ספק נראה כי המטרה הבאה שלה היא לעמוד ראש בראש בקרב על יצרני הווידאו מול יוטיוב והיא שואבת השראה מהנראות הפופולרית של הסטוריז.
- האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז האם יש סיכוי ל-IGTV לעקוף בעתיד את יוטיוב? האם בקרוב נוכל לראות קליפים של להקות מצולמים לאורך? ימים יגידו. מה שבטוח יקרה בשנה הקרובה, זה שהמלחמה על כוכבי הרשת תעלה מדרגה. אינסטגרם מציעה לאותם כוכבים בונוס מיוחד: בעוד כלל המשתמשים יוכלו להעלות לשירות סרטונים עד 10 דקות, משתמשים מובילים יוכלו להעלות סרטונים בני שעה. ברגע שיותר ויותר ולוגרים יעברו לפרסם את התכנים שלהם ב-IGTV, אינסטגרם תוכל לרשום לעצמה וי גדול, שכמובן ילווה בלא מעט כסף.
נקודה מעניינת ששווה לשים עליה עין היא איך שירות ה-IGTV ישתלב בתוך הפייסבוק. כמו מה שקרה עם הסטוריז, ניתן להניח שגם הפעם האימפריה תבחר לתת לשירות לצבור תאוצה באינסטגרם ואז תשלב אותו בצורה כזו או אחרת גם בפייסבוק.
גיא חזק הוא מנהל הרשתות החברתיות של 'האח הגדול' מבית רשת 13
- 1.בקרוב יוולדו גם ילדים עם עיניים אחת מעל השניה (ל"ת)צודק 04/07/2018 22:22הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
