בנק הפועלים
צילום: לנס הפקות

הפועלים ואסם זכו בפרס "ההשקה המנצחת" של איגוד השיווק

המהלכים "פועלים איתכם בכל החלטה" של בנק הפועלים, ו"בונז'ור ולתנור" של אסם זכו בפרס ההשקה המנצחת של ועדת החדשנות של איגוד השיווק
כתבי אייס |

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה את הזוכים בפרס ההשקה המנצחת לרבעון הראשון של שנת 2018 על 2 מהלכי ההשקה. הראשון הוא בנק הפועלים עם המהלך "פועלים איתכם בכל החלטה", והשני - אסם עם "בונז'ור ולתנור".

 

בנימוקי הפרס לגבי בנק הפועלים, נמסר כי הבנק, "כמותג המוביל בבנקאות נמצא בעין הסערה - רגולציה 'לוחצת', טכנולוגיה 'משבשת', צרכנות חדשה... כמענה, הוביל הבנק מהלך של הקשבה לצרכים ולציפיות של לקוחותיו ושל כלל מחזיקי העניין. מתוך כך, ניסח הבנק את התפקיד שלו כמי שיכול ורוצה ללוות את הציבור בכל ההחלטות הפיננסיות המשמעותיות שלו".

 

עוד נכתב: "המהלך השיווקי הושק בתחילת 2018 ובמרכזו תפישה שמציבה את הלקוח במרכז. להבדיל ממתחריו, שמדברים על ה'איך', בנק הפועלים החליט לדבר עם לקוחותיו קודם כל על הערך שלו עבורם – המסר השיווקי ממוקד ביכולת של הבנק להשפיע לטובה על החיים של הלקוחות".

 

"המיתוג החדש מבטא ערכים של מקצועיות ומומחיות לצד רכיב אנושי ונגיש, שמדבר בגובה העיניים ומתחבר לתובנות אנושיות. הבנק יצר גם חוויה חזותית ייחודית ובולטת שמבטאת את הערכים האלו, כולל שימוש בתמונות ובמצבים מהיום-יום הישראלי המגוון והמכיל. מהלך ההשקה כלל גם שיתופי פעולה בתקשורת עם תוכן מותאם לערוצים ולמגזרי הלקוחות השונים. במקביל, הושק גם המרכז לצמיחה פיננסית המזמין את הציבור לרכוש ידע ומיומנויות פיננסיות בחינם ופעולות עסקיות ושירותיות רבות נוספות שתמכו במהלך".

 

למהלך, אותו הוביל מטה השיווק והפרסום של הבנק בראשות אסף אזולאי ומיכל אפורי, שותפים גם אדלר חומסקי, OPEN ו-TACK אסטרטגיות צמיחה. משרד גיתם BBDO הוביל את זירת התוכן.

 

את קמפיין אסם הפיק משרד הפרסום מקאן תל אביב. על מהלך זה כתבו השופטים: "לאחר ההבנה כי הצרכן הישראלי מעוניין בפתרון מהיר להכנת מאפי שמרים בבית מבלי להתפשר על טריות, איכות וטעם, הוחלט באסם להשיק את סדרת מוצרי 'בונז'ור ולתנור' - מוצרי בצק שמרים קפואים לאפייה ביתית. היה מדובר באתגר מותגי ענק שכן על אף שמדובר במותג חזק, הנהנה מתפיסות מומחיות וטעם גבוהות, החברה עסקה עד לשלב זה בפעילות B2B בלבד כלומר, ייצור, הפצת מוצרי בצק קפוא ומתן שירותי הדרכת אפייה לשלל מאפיות פרטיות ופינות מאפה בסופרים ברחבי הארץ. מעבר לקשיים השיווקיים הכרוכים בכניסה ראשונית לעבודה מול הצרכן הסופי, כלל לא היה ברור כיצד יקבל אותו צרכן את הימצאותו של המותג במקררי הסופר, ואת הפנייה הישירה אליו".

 

עוד נכתב כי "השקת 'בונז'ור ולתנור' הייתה למעשה מעבר להשקתה של סדרת מוצרים חדשה, יצירה של קטגוריה צרכנית חדשה לחלוטין על מדפי הסופר – מוצרי בצק שמרים קפואים לאפייה ביתי. בזמן הקצר שעבר מאז ההשקה כבר הספיקה הסדרה להכות גלים ולעורר שיח משמעותי בקרב קהל היעד. שיח שללא ספק ילך ויגבר ויביא למהפכה של ממש ביחסיו של הצרכן הישראלי עם עולם אפיית השמרים הביתית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.