yes VOD שואה
צילום: אייס
טור

'שובר שורות' ו'מכוניות 3': שירותי התוכן מוחקים את ימי הזיכרון

יובל לידור יוצא נגד המגמה בשנים האחרונות של יותר ויותר תוכן זמין בימי הזיכרון הלאומיים בשירות ה-VOD של חברות הטלוויזיה. השבתתם לדעתו, אינה בגדר כפיה
יובל לידור | (9)

עידן התקשורת הגלובלית, כניסת האינטרנט, שיפור ושדרוג הטכנולוגיות חוללו במהלך השנים שינוי דרמטי באופי, במהות ובקדושת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. ימי הזיכרון הלאומיים שלנו, שהיו בעבר הלא רחוק קדושים כמו יום הכיפורים - ושירותי התוכן בטלוויזיה בימים אלו היו מושבתים ומוחשכים בהתאם ליום הקדוש ביותר ביהדות - כבר מזמן לא שומרים על קדושתם של ימי הזיכרון הממלכתיים.

 

מסיבה לא ברורה, ככל שהתוכן בטלוויזיה הפך עשיר יותר, ככל שנוספו עוד ועוד אפשרויות וערוצים בינ"ל לחבילות הצפייה השונות בחברות הטלוויזיה בלוויין, בכבלים ובאלו המשתמשות בתשתית האינטרנט, היטשטשו הגבולות ושירותי התוכן החלו לפעול גם בימי הזיכרון הלאומיים והממלכתיים שלנו.

 

רגע לפני שאנו כחברה וכעם המבקש להמשיך ולכבד את זכר השואה והחללים שהקריבו עצמם, מאבדים את היכולת שלנו להתמודד עם פריצת הגבולות ומעט לפני שהערכים שלנו נרמסים על ידי התוכן בטלוויזיה, הגיעה העת לעשות מעשה. להגיד, לעולם לא עוד! ולעצור בהחלטה רגולטורית של משרד התקשורת את פעילות שירותי התוכן בטלוויזיה. מי שמקבל רישיון להפעיל שירותי טלוויזיה בישראל צריך לקחת בחשבון שביום כיפור ובימי הזיכרון הלאומיים הוא לא יכול להפעיל שירותי VOD. אי עצירת השירותים הללו כעת תוביל בסופו של דבר את הדור הצעיר שלנו כעת, או את זה שיבוא אחריו, לכבד פחות את ימי הזיכרון הממלכתיים. ואני לא סומך באופן מלא שמערכת החינוך שלנו באמת תוכל להתמודד בהצלחה ולהשפיע יותר ממסך הטלוויזיה.

 

אמש, פעלו שירותי התוכן בטלוויזיה (ה-VOD) כמעט כסדרם. נכון ששירותי ה-VOD של החברות השונות אמנם קידמו תכנים המיועדים ליום השואה, אבל בסופו של דבר הם פעלו כמעט כרגיל. מי שביקש לצפות בסדרה 'שובר שורות' ב-VOD של HOT הצליח לעשות זאת, כמו גם מי שחשקה נפשו לצפות בסרט 'מכוניות 3' ב-VOD של סלקום TV או מי שהיה מעוניין לצפות בסרט 'כשהארי פגש את סאלי'. אגב, סבתא שלי, ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ ונפטרה לפני שנתיים בגיל 98, סיפרה לי פעם שבאחת הסלקציות היא הצליחה לשרוד כי שברה את השורות. אני מקווה שבשנה הבאה שירותי ה-VOD יפעלו ביום השואה והיום הזיכרון לחללי צה"ל בדיוק באותו האופן בהם הם פועלים ביום כיפור.

קטגוריית הילדים בסלקום TV

ה-VOD של HOT

יש שאומרים שהחשכת השירותים הללו ביום כיפור משולה לכפייה. אני מאמין שדווקא יש לנו ממי ללמוד והחשכת השירותים הללו ביום השואה וביום הזיכרון לחללי צה"ל תהיה כפייה חילונית שעלינו לקבל בחיבוק ואהבה. כי בסופו של דבר היא תועיל לנו כחברה וכעם לא פחות מהצום המועיל של יום הכיפורים.

 

יובל לידור משמש כמנהל המקצועי של 'פרו אסטרטגיה' - חברה ליעוץ תקשורתי וניהול משברים

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    שם טוב 15/04/2018 09:45
    הגב לתגובה זו
    כל העניין הזה של לחסום שירות שלא אמור לפגוע באף אחד רק בגלל שתיאורטית זה "לא מכובד" או "פוגע ברגשות" הוא אקט בזוי. ניקח לדוגמה את יום הכיפורים - בעבר היה רק ערוץ 1 ולא היה אינטרנט אלא קלטות וידאו. אז אנשים היו מרוקנים את סטארבאקס ואת ענק הוידאו לקראת יום הכיפורים. היום המקביל הוא שירות ה-VOD ואין שום סיבה שיחסם בשום אופן ובשום מועד. זאת חציית קו אדום בהתערבות בחייו הפרטיים של האדם. אגב, בעקבות השבתת ה-VOD בהוט ביום הכיפורים התנתקתי מהחברה ואני מקווה שעוד יעשו כמוני.
  • 8.
    דמוקרט 13/04/2018 14:31
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא כופה עליך במה לצפות וכך צריך להיות שהכל פתוח בכל הימים וכל אחד יעשה את השיקולים שלו, כמו למשל: לשדר בלי שדר ישראלי את חצי גמר ליגת האלפות ואת פלייאוף היורוליג, מי שיבחר שיצפה בזה בדרך מסודרת ולא באמצעות חיפוש לינקים שבורים.
  • 7.
    מיכל 13/04/2018 03:28
    הגב לתגובה זו
    אני משלמת עבור התכנים האלו במיטב כספי, והשבתת ולו לשעה, היא גניבה, נקודה. ואתה - חוצפן מלכך פנכה.
  • 6.
    D 12/04/2018 16:28
    הגב לתגובה זו
    גם אם נניח כי אנחנו מסכימים על הצורך בכפייה (כן, כפייה) של אבל ממלכתי דרך שינוי בתפריט התוכן על פי דרישה בימי אבל לאומיים (וביום כיפור), כפייה זו לא ממש "תזיז את המחוג" עבור מי שמעוניין להימלט, ולו לשעה קלה, מן הדיכאון הלאומי. הרי שירותים כגון Netflix, Amazon Video וYoutube אינם ניתנים בארץ מכח רישיון או תחת רגולציה כלשהי. זאת, מבלי לדבר על שירותי תוכן בלתי חוקיים (אותם יש להחשיך במשך כל השנה, אבל זה כבר דיון אחר). המציאות השתנתה, וכן צריך להשתנות גם הדיון. אנחנו חיים בעידן שונה מזה שבו חיינו עד לא מזמן, בו דיון כגון זה היה רלוונטי.
  • 5.
    ואוו, עמוק. (ל"ת)
    יורי 12/04/2018 12:57
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ערן 12/04/2018 12:15
    הגב לתגובה זו
    אתמול צפיתי אך ורק בתוכן שקשור ליום הזיכרון, סרטים עלילתיים, דוקו, הכל. במשך שש שעות רצופות. ואז הייתי חייב הקלה קטנה וצפיתי בפרק של סדרה קומית. מי אתה שתכפה עלי לא לעשות את זה? מי אתה שתגיד לי מה נכון וממלכתי ומה לא? בכך אינך שונה מהחרדים שכופים עלי ביום כיפור שלא לצפות בתכני ה-VOD. אל תמשטר לי את הרצונות שלי ואל תקבע לי מה נכון ומה לא נכון. אני כן אדע באיזו חברת ייעוץ תקשורתי לא להשתמש לעולם, ועל כך - תודה.
  • 3.
    רוני 12/04/2018 11:12
    הגב לתגובה זו
    ישנם עדיין אנשים אשר מכבדים ומוקרים את זכר הנספים בשואה יפה מאוד יובל מאמר נוגע
  • 2.
    דני בילקר 12/04/2018 11:02
    הגב לתגובה זו
    היטבת לבטא את מחשבותי, רבים חושבים כמוך, אך מעטים נותנים לזה פומבי. מילים כדורבנות.
  • 1.
    תודה ששיתפת, מרגש שאתה. אני עם דמעות בעיניים (ל"ת)
    ארט בכיר ונדליי 12/04/2018 10:44
    הגב לתגובה זו
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.