'שובר שורות' ו'מכוניות 3': שירותי התוכן מוחקים את ימי הזיכרון
עידן התקשורת הגלובלית, כניסת האינטרנט, שיפור ושדרוג הטכנולוגיות חוללו במהלך השנים שינוי דרמטי באופי, במהות ובקדושת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. ימי הזיכרון הלאומיים שלנו, שהיו בעבר הלא רחוק קדושים כמו יום הכיפורים - ושירותי התוכן בטלוויזיה בימים אלו היו מושבתים ומוחשכים בהתאם ליום הקדוש ביותר ביהדות - כבר מזמן לא שומרים על קדושתם של ימי הזיכרון הממלכתיים.
מסיבה לא ברורה, ככל שהתוכן בטלוויזיה הפך עשיר יותר, ככל שנוספו עוד ועוד אפשרויות וערוצים בינ"ל לחבילות הצפייה השונות בחברות הטלוויזיה בלוויין, בכבלים ובאלו המשתמשות בתשתית האינטרנט, היטשטשו הגבולות ושירותי התוכן החלו לפעול גם בימי הזיכרון הלאומיים והממלכתיים שלנו.
רגע לפני שאנו כחברה וכעם המבקש להמשיך ולכבד את זכר השואה והחללים שהקריבו עצמם, מאבדים את היכולת שלנו להתמודד עם פריצת הגבולות ומעט לפני שהערכים שלנו נרמסים על ידי התוכן בטלוויזיה, הגיעה העת לעשות מעשה. להגיד, לעולם לא עוד! ולעצור בהחלטה רגולטורית של משרד התקשורת את פעילות שירותי התוכן בטלוויזיה. מי שמקבל רישיון להפעיל שירותי טלוויזיה בישראל צריך לקחת בחשבון שביום כיפור ובימי הזיכרון הלאומיים הוא לא יכול להפעיל שירותי VOD. אי עצירת השירותים הללו כעת תוביל בסופו של דבר את הדור הצעיר שלנו כעת, או את זה שיבוא אחריו, לכבד פחות את ימי הזיכרון הממלכתיים. ואני לא סומך באופן מלא שמערכת החינוך שלנו באמת תוכל להתמודד בהצלחה ולהשפיע יותר ממסך הטלוויזיה.
אמש, פעלו שירותי התוכן בטלוויזיה (ה-VOD) כמעט כסדרם. נכון ששירותי ה-VOD של החברות השונות אמנם קידמו תכנים המיועדים ליום השואה, אבל בסופו של דבר הם פעלו כמעט כרגיל. מי שביקש לצפות בסדרה 'שובר שורות' ב-VOD של HOT הצליח לעשות זאת, כמו גם מי שחשקה נפשו לצפות בסרט 'מכוניות 3' ב-VOD של סלקום TV או מי שהיה מעוניין לצפות בסרט 'כשהארי פגש את סאלי'. אגב, סבתא שלי, ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ ונפטרה לפני שנתיים בגיל 98, סיפרה לי פעם שבאחת הסלקציות היא הצליחה לשרוד כי שברה את השורות. אני מקווה שבשנה הבאה שירותי ה-VOD יפעלו ביום השואה והיום הזיכרון לחללי צה"ל בדיוק באותו האופן בהם הם פועלים ביום כיפור.
- אהבה חדשה סיימה עונה עם 11.3%; צמוד בגזרת הבוקר
- עם 6% אחרה"צ - אולי צריך לשבץ את שרון גל לפני המהדורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קטגוריית הילדים בסלקום TV
ה-VOD של HOT
יש שאומרים שהחשכת השירותים הללו ביום כיפור משולה לכפייה. אני מאמין שדווקא יש לנו ממי ללמוד והחשכת השירותים הללו ביום השואה וביום הזיכרון לחללי צה"ל תהיה כפייה חילונית שעלינו לקבל בחיבוק ואהבה. כי בסופו של דבר היא תועיל לנו כחברה וכעם לא פחות מהצום המועיל של יום הכיפורים.
יובל לידור משמש כמנהל המקצועי של 'פרו אסטרטגיה' - חברה ליעוץ תקשורתי וניהול משברים
- 9.שם טוב 15/04/2018 09:45הגב לתגובה זוכל העניין הזה של לחסום שירות שלא אמור לפגוע באף אחד רק בגלל שתיאורטית זה "לא מכובד" או "פוגע ברגשות" הוא אקט בזוי. ניקח לדוגמה את יום הכיפורים - בעבר היה רק ערוץ 1 ולא היה אינטרנט אלא קלטות וידאו. אז אנשים היו מרוקנים את סטארבאקס ואת ענק הוידאו לקראת יום הכיפורים. היום המקביל הוא שירות ה-VOD ואין שום סיבה שיחסם בשום אופן ובשום מועד. זאת חציית קו אדום בהתערבות בחייו הפרטיים של האדם. אגב, בעקבות השבתת ה-VOD בהוט ביום הכיפורים התנתקתי מהחברה ואני מקווה שעוד יעשו כמוני.
- 8.דמוקרט 13/04/2018 14:31הגב לתגובה זואף אחד לא כופה עליך במה לצפות וכך צריך להיות שהכל פתוח בכל הימים וכל אחד יעשה את השיקולים שלו, כמו למשל: לשדר בלי שדר ישראלי את חצי גמר ליגת האלפות ואת פלייאוף היורוליג, מי שיבחר שיצפה בזה בדרך מסודרת ולא באמצעות חיפוש לינקים שבורים.
- 7.מיכל 13/04/2018 03:28הגב לתגובה זואני משלמת עבור התכנים האלו במיטב כספי, והשבתת ולו לשעה, היא גניבה, נקודה. ואתה - חוצפן מלכך פנכה.
- 6.D 12/04/2018 16:28הגב לתגובה זוגם אם נניח כי אנחנו מסכימים על הצורך בכפייה (כן, כפייה) של אבל ממלכתי דרך שינוי בתפריט התוכן על פי דרישה בימי אבל לאומיים (וביום כיפור), כפייה זו לא ממש "תזיז את המחוג" עבור מי שמעוניין להימלט, ולו לשעה קלה, מן הדיכאון הלאומי. הרי שירותים כגון Netflix, Amazon Video וYoutube אינם ניתנים בארץ מכח רישיון או תחת רגולציה כלשהי. זאת, מבלי לדבר על שירותי תוכן בלתי חוקיים (אותם יש להחשיך במשך כל השנה, אבל זה כבר דיון אחר). המציאות השתנתה, וכן צריך להשתנות גם הדיון. אנחנו חיים בעידן שונה מזה שבו חיינו עד לא מזמן, בו דיון כגון זה היה רלוונטי.
- 5.ואוו, עמוק. (ל"ת)יורי 12/04/2018 12:57הגב לתגובה זו
- 4.ערן 12/04/2018 12:15הגב לתגובה זואתמול צפיתי אך ורק בתוכן שקשור ליום הזיכרון, סרטים עלילתיים, דוקו, הכל. במשך שש שעות רצופות. ואז הייתי חייב הקלה קטנה וצפיתי בפרק של סדרה קומית. מי אתה שתכפה עלי לא לעשות את זה? מי אתה שתגיד לי מה נכון וממלכתי ומה לא? בכך אינך שונה מהחרדים שכופים עלי ביום כיפור שלא לצפות בתכני ה-VOD. אל תמשטר לי את הרצונות שלי ואל תקבע לי מה נכון ומה לא נכון. אני כן אדע באיזו חברת ייעוץ תקשורתי לא להשתמש לעולם, ועל כך - תודה.
- 3.רוני 12/04/2018 11:12הגב לתגובה זוישנם עדיין אנשים אשר מכבדים ומוקרים את זכר הנספים בשואה יפה מאוד יובל מאמר נוגע
- 2.דני בילקר 12/04/2018 11:02הגב לתגובה זוהיטבת לבטא את מחשבותי, רבים חושבים כמוך, אך מעטים נותנים לזה פומבי. מילים כדורבנות.
- 1.תודה ששיתפת, מרגש שאתה. אני עם דמעות בעיניים (ל"ת)ארט בכיר ונדליי 12/04/2018 10:44הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
