'שובר שורות' ו'מכוניות 3': שירותי התוכן מוחקים את ימי הזיכרון
עידן התקשורת הגלובלית, כניסת האינטרנט, שיפור ושדרוג הטכנולוגיות חוללו במהלך השנים שינוי דרמטי באופי, במהות ובקדושת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. ימי הזיכרון הלאומיים שלנו, שהיו בעבר הלא רחוק קדושים כמו יום הכיפורים - ושירותי התוכן בטלוויזיה בימים אלו היו מושבתים ומוחשכים בהתאם ליום הקדוש ביותר ביהדות - כבר מזמן לא שומרים על קדושתם של ימי הזיכרון הממלכתיים.
מסיבה לא ברורה, ככל שהתוכן בטלוויזיה הפך עשיר יותר, ככל שנוספו עוד ועוד אפשרויות וערוצים בינ"ל לחבילות הצפייה השונות בחברות הטלוויזיה בלוויין, בכבלים ובאלו המשתמשות בתשתית האינטרנט, היטשטשו הגבולות ושירותי התוכן החלו לפעול גם בימי הזיכרון הלאומיים והממלכתיים שלנו.
רגע לפני שאנו כחברה וכעם המבקש להמשיך ולכבד את זכר השואה והחללים שהקריבו עצמם, מאבדים את היכולת שלנו להתמודד עם פריצת הגבולות ומעט לפני שהערכים שלנו נרמסים על ידי התוכן בטלוויזיה, הגיעה העת לעשות מעשה. להגיד, לעולם לא עוד! ולעצור בהחלטה רגולטורית של משרד התקשורת את פעילות שירותי התוכן בטלוויזיה. מי שמקבל רישיון להפעיל שירותי טלוויזיה בישראל צריך לקחת בחשבון שביום כיפור ובימי הזיכרון הלאומיים הוא לא יכול להפעיל שירותי VOD. אי עצירת השירותים הללו כעת תוביל בסופו של דבר את הדור הצעיר שלנו כעת, או את זה שיבוא אחריו, לכבד פחות את ימי הזיכרון הממלכתיים. ואני לא סומך באופן מלא שמערכת החינוך שלנו באמת תוכל להתמודד בהצלחה ולהשפיע יותר ממסך הטלוויזיה.
אמש, פעלו שירותי התוכן בטלוויזיה (ה-VOD) כמעט כסדרם. נכון ששירותי ה-VOD של החברות השונות אמנם קידמו תכנים המיועדים ליום השואה, אבל בסופו של דבר הם פעלו כמעט כרגיל. מי שביקש לצפות בסדרה 'שובר שורות' ב-VOD של HOT הצליח לעשות זאת, כמו גם מי שחשקה נפשו לצפות בסרט 'מכוניות 3' ב-VOD של סלקום TV או מי שהיה מעוניין לצפות בסרט 'כשהארי פגש את סאלי'. אגב, סבתא שלי, ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ ונפטרה לפני שנתיים בגיל 98, סיפרה לי פעם שבאחת הסלקציות היא הצליחה לשרוד כי שברה את השורות. אני מקווה שבשנה הבאה שירותי ה-VOD יפעלו ביום השואה והיום הזיכרון לחללי צה"ל בדיוק באותו האופן בהם הם פועלים ביום כיפור.
- אהבה חדשה סיימה עונה עם 11.3%; צמוד בגזרת הבוקר
- עם 6% אחרה"צ - אולי צריך לשבץ את שרון גל לפני המהדורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קטגוריית הילדים בסלקום TV
ה-VOD של HOT
יש שאומרים שהחשכת השירותים הללו ביום כיפור משולה לכפייה. אני מאמין שדווקא יש לנו ממי ללמוד והחשכת השירותים הללו ביום השואה וביום הזיכרון לחללי צה"ל תהיה כפייה חילונית שעלינו לקבל בחיבוק ואהבה. כי בסופו של דבר היא תועיל לנו כחברה וכעם לא פחות מהצום המועיל של יום הכיפורים.
יובל לידור משמש כמנהל המקצועי של 'פרו אסטרטגיה' - חברה ליעוץ תקשורתי וניהול משברים
- 9.שם טוב 15/04/2018 09:45הגב לתגובה זוכל העניין הזה של לחסום שירות שלא אמור לפגוע באף אחד רק בגלל שתיאורטית זה "לא מכובד" או "פוגע ברגשות" הוא אקט בזוי. ניקח לדוגמה את יום הכיפורים - בעבר היה רק ערוץ 1 ולא היה אינטרנט אלא קלטות וידאו. אז אנשים היו מרוקנים את סטארבאקס ואת ענק הוידאו לקראת יום הכיפורים. היום המקביל הוא שירות ה-VOD ואין שום סיבה שיחסם בשום אופן ובשום מועד. זאת חציית קו אדום בהתערבות בחייו הפרטיים של האדם. אגב, בעקבות השבתת ה-VOD בהוט ביום הכיפורים התנתקתי מהחברה ואני מקווה שעוד יעשו כמוני.
- 8.דמוקרט 13/04/2018 14:31הגב לתגובה זואף אחד לא כופה עליך במה לצפות וכך צריך להיות שהכל פתוח בכל הימים וכל אחד יעשה את השיקולים שלו, כמו למשל: לשדר בלי שדר ישראלי את חצי גמר ליגת האלפות ואת פלייאוף היורוליג, מי שיבחר שיצפה בזה בדרך מסודרת ולא באמצעות חיפוש לינקים שבורים.
- 7.מיכל 13/04/2018 03:28הגב לתגובה זואני משלמת עבור התכנים האלו במיטב כספי, והשבתת ולו לשעה, היא גניבה, נקודה. ואתה - חוצפן מלכך פנכה.
- 6.D 12/04/2018 16:28הגב לתגובה זוגם אם נניח כי אנחנו מסכימים על הצורך בכפייה (כן, כפייה) של אבל ממלכתי דרך שינוי בתפריט התוכן על פי דרישה בימי אבל לאומיים (וביום כיפור), כפייה זו לא ממש "תזיז את המחוג" עבור מי שמעוניין להימלט, ולו לשעה קלה, מן הדיכאון הלאומי. הרי שירותים כגון Netflix, Amazon Video וYoutube אינם ניתנים בארץ מכח רישיון או תחת רגולציה כלשהי. זאת, מבלי לדבר על שירותי תוכן בלתי חוקיים (אותם יש להחשיך במשך כל השנה, אבל זה כבר דיון אחר). המציאות השתנתה, וכן צריך להשתנות גם הדיון. אנחנו חיים בעידן שונה מזה שבו חיינו עד לא מזמן, בו דיון כגון זה היה רלוונטי.
- 5.ואוו, עמוק. (ל"ת)יורי 12/04/2018 12:57הגב לתגובה זו
- 4.ערן 12/04/2018 12:15הגב לתגובה זואתמול צפיתי אך ורק בתוכן שקשור ליום הזיכרון, סרטים עלילתיים, דוקו, הכל. במשך שש שעות רצופות. ואז הייתי חייב הקלה קטנה וצפיתי בפרק של סדרה קומית. מי אתה שתכפה עלי לא לעשות את זה? מי אתה שתגיד לי מה נכון וממלכתי ומה לא? בכך אינך שונה מהחרדים שכופים עלי ביום כיפור שלא לצפות בתכני ה-VOD. אל תמשטר לי את הרצונות שלי ואל תקבע לי מה נכון ומה לא נכון. אני כן אדע באיזו חברת ייעוץ תקשורתי לא להשתמש לעולם, ועל כך - תודה.
- 3.רוני 12/04/2018 11:12הגב לתגובה זוישנם עדיין אנשים אשר מכבדים ומוקרים את זכר הנספים בשואה יפה מאוד יובל מאמר נוגע
- 2.דני בילקר 12/04/2018 11:02הגב לתגובה זוהיטבת לבטא את מחשבותי, רבים חושבים כמוך, אך מעטים נותנים לזה פומבי. מילים כדורבנות.
- 1.תודה ששיתפת, מרגש שאתה. אני עם דמעות בעיניים (ל"ת)ארט בכיר ונדליי 12/04/2018 10:44הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.