'שובר שורות' ו'מכוניות 3': שירותי התוכן מוחקים את ימי הזיכרון
עידן התקשורת הגלובלית, כניסת האינטרנט, שיפור ושדרוג הטכנולוגיות חוללו במהלך השנים שינוי דרמטי באופי, במהות ובקדושת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. ימי הזיכרון הלאומיים שלנו, שהיו בעבר הלא רחוק קדושים כמו יום הכיפורים - ושירותי התוכן בטלוויזיה בימים אלו היו מושבתים ומוחשכים בהתאם ליום הקדוש ביותר ביהדות - כבר מזמן לא שומרים על קדושתם של ימי הזיכרון הממלכתיים.
מסיבה לא ברורה, ככל שהתוכן בטלוויזיה הפך עשיר יותר, ככל שנוספו עוד ועוד אפשרויות וערוצים בינ"ל לחבילות הצפייה השונות בחברות הטלוויזיה בלוויין, בכבלים ובאלו המשתמשות בתשתית האינטרנט, היטשטשו הגבולות ושירותי התוכן החלו לפעול גם בימי הזיכרון הלאומיים והממלכתיים שלנו.
רגע לפני שאנו כחברה וכעם המבקש להמשיך ולכבד את זכר השואה והחללים שהקריבו עצמם, מאבדים את היכולת שלנו להתמודד עם פריצת הגבולות ומעט לפני שהערכים שלנו נרמסים על ידי התוכן בטלוויזיה, הגיעה העת לעשות מעשה. להגיד, לעולם לא עוד! ולעצור בהחלטה רגולטורית של משרד התקשורת את פעילות שירותי התוכן בטלוויזיה. מי שמקבל רישיון להפעיל שירותי טלוויזיה בישראל צריך לקחת בחשבון שביום כיפור ובימי הזיכרון הלאומיים הוא לא יכול להפעיל שירותי VOD. אי עצירת השירותים הללו כעת תוביל בסופו של דבר את הדור הצעיר שלנו כעת, או את זה שיבוא אחריו, לכבד פחות את ימי הזיכרון הממלכתיים. ואני לא סומך באופן מלא שמערכת החינוך שלנו באמת תוכל להתמודד בהצלחה ולהשפיע יותר ממסך הטלוויזיה.
אמש, פעלו שירותי התוכן בטלוויזיה (ה-VOD) כמעט כסדרם. נכון ששירותי ה-VOD של החברות השונות אמנם קידמו תכנים המיועדים ליום השואה, אבל בסופו של דבר הם פעלו כמעט כרגיל. מי שביקש לצפות בסדרה 'שובר שורות' ב-VOD של HOT הצליח לעשות זאת, כמו גם מי שחשקה נפשו לצפות בסרט 'מכוניות 3' ב-VOD של סלקום TV או מי שהיה מעוניין לצפות בסרט 'כשהארי פגש את סאלי'. אגב, סבתא שלי, ששרדה את מחנה ההשמדה אושוויץ ונפטרה לפני שנתיים בגיל 98, סיפרה לי פעם שבאחת הסלקציות היא הצליחה לשרוד כי שברה את השורות. אני מקווה שבשנה הבאה שירותי ה-VOD יפעלו ביום השואה והיום הזיכרון לחללי צה"ל בדיוק באותו האופן בהם הם פועלים ביום כיפור.
- אהבה חדשה סיימה עונה עם 11.3%; צמוד בגזרת הבוקר
- עם 6% אחרה"צ - אולי צריך לשבץ את שרון גל לפני המהדורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קטגוריית הילדים בסלקום TV
ה-VOD של HOT
יש שאומרים שהחשכת השירותים הללו ביום כיפור משולה לכפייה. אני מאמין שדווקא יש לנו ממי ללמוד והחשכת השירותים הללו ביום השואה וביום הזיכרון לחללי צה"ל תהיה כפייה חילונית שעלינו לקבל בחיבוק ואהבה. כי בסופו של דבר היא תועיל לנו כחברה וכעם לא פחות מהצום המועיל של יום הכיפורים.
יובל לידור משמש כמנהל המקצועי של 'פרו אסטרטגיה' - חברה ליעוץ תקשורתי וניהול משברים
- 9.שם טוב 15/04/2018 09:45הגב לתגובה זוכל העניין הזה של לחסום שירות שלא אמור לפגוע באף אחד רק בגלל שתיאורטית זה "לא מכובד" או "פוגע ברגשות" הוא אקט בזוי. ניקח לדוגמה את יום הכיפורים - בעבר היה רק ערוץ 1 ולא היה אינטרנט אלא קלטות וידאו. אז אנשים היו מרוקנים את סטארבאקס ואת ענק הוידאו לקראת יום הכיפורים. היום המקביל הוא שירות ה-VOD ואין שום סיבה שיחסם בשום אופן ובשום מועד. זאת חציית קו אדום בהתערבות בחייו הפרטיים של האדם. אגב, בעקבות השבתת ה-VOD בהוט ביום הכיפורים התנתקתי מהחברה ואני מקווה שעוד יעשו כמוני.
- 8.דמוקרט 13/04/2018 14:31הגב לתגובה זואף אחד לא כופה עליך במה לצפות וכך צריך להיות שהכל פתוח בכל הימים וכל אחד יעשה את השיקולים שלו, כמו למשל: לשדר בלי שדר ישראלי את חצי גמר ליגת האלפות ואת פלייאוף היורוליג, מי שיבחר שיצפה בזה בדרך מסודרת ולא באמצעות חיפוש לינקים שבורים.
- 7.מיכל 13/04/2018 03:28הגב לתגובה זואני משלמת עבור התכנים האלו במיטב כספי, והשבתת ולו לשעה, היא גניבה, נקודה. ואתה - חוצפן מלכך פנכה.
- 6.D 12/04/2018 16:28הגב לתגובה זוגם אם נניח כי אנחנו מסכימים על הצורך בכפייה (כן, כפייה) של אבל ממלכתי דרך שינוי בתפריט התוכן על פי דרישה בימי אבל לאומיים (וביום כיפור), כפייה זו לא ממש "תזיז את המחוג" עבור מי שמעוניין להימלט, ולו לשעה קלה, מן הדיכאון הלאומי. הרי שירותים כגון Netflix, Amazon Video וYoutube אינם ניתנים בארץ מכח רישיון או תחת רגולציה כלשהי. זאת, מבלי לדבר על שירותי תוכן בלתי חוקיים (אותם יש להחשיך במשך כל השנה, אבל זה כבר דיון אחר). המציאות השתנתה, וכן צריך להשתנות גם הדיון. אנחנו חיים בעידן שונה מזה שבו חיינו עד לא מזמן, בו דיון כגון זה היה רלוונטי.
- 5.ואוו, עמוק. (ל"ת)יורי 12/04/2018 12:57הגב לתגובה זו
- 4.ערן 12/04/2018 12:15הגב לתגובה זואתמול צפיתי אך ורק בתוכן שקשור ליום הזיכרון, סרטים עלילתיים, דוקו, הכל. במשך שש שעות רצופות. ואז הייתי חייב הקלה קטנה וצפיתי בפרק של סדרה קומית. מי אתה שתכפה עלי לא לעשות את זה? מי אתה שתגיד לי מה נכון וממלכתי ומה לא? בכך אינך שונה מהחרדים שכופים עלי ביום כיפור שלא לצפות בתכני ה-VOD. אל תמשטר לי את הרצונות שלי ואל תקבע לי מה נכון ומה לא נכון. אני כן אדע באיזו חברת ייעוץ תקשורתי לא להשתמש לעולם, ועל כך - תודה.
- 3.רוני 12/04/2018 11:12הגב לתגובה זוישנם עדיין אנשים אשר מכבדים ומוקרים את זכר הנספים בשואה יפה מאוד יובל מאמר נוגע
- 2.דני בילקר 12/04/2018 11:02הגב לתגובה זוהיטבת לבטא את מחשבותי, רבים חושבים כמוך, אך מעטים נותנים לזה פומבי. מילים כדורבנות.
- 1.תודה ששיתפת, מרגש שאתה. אני עם דמעות בעיניים (ל"ת)ארט בכיר ונדליי 12/04/2018 10:44הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.86% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
