ספוטיפיי בישראל
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

ספוטיפיי בישראל - אייס חושף את מחירי הפרסום באתר

חבילת ההשקה למפרסמים למפרסמים שייקחו חלק כ"שותפי השקה" תעמוד על 193 אלף שקל לפעילות שתיארך כחצי שנה. רוב ההוצאה היא לקמפיין "השתלטות" על עמוד הבית
משה בנימין | (3)

היום, או מחר, זה צפוי לקרות. ספוטיפיי (Spotify) שירות הסטרימינג לתוכן מוסיקה שנחשב למוביל בעולם עם 140 מיליון משתמשים פעילים בחודש ייכנס לראשונה לישראל. השירות יתחרה באפל מיוזיק שפעיל בישראל מזה כשנתיים ו-Deezer הצרפתי שנכנס לישראל לפני מספר חודשים. שירותים נוספים שזמינים בחינם הם סאונדקלאוד, ECO99 ועוד. 

לצד מנוי הפרימיום ב-19.99 שקל, ספוטיפיי תציע מסלול חינמי לגולשים בישראל, במודל עסקי שילווה בפרסומות. לידי אייס הגיעה חבילת ההשקה שמציעה החברה למפרסמים בישראל, לתקופה של כ-6 חודשים, במחיר הנחה של 15% לתקופת ההיכרות/השקה. 

על פי המצגת שהוצגה בפני המפרסמים וחברות רכש המדיה בישראל, שהגיעה לידי אייס, המודל העסקי של ספוטיפיי בישראל מבוסס על 75% של מנויים חינמיים ו-25% מנויי פרימיום שישלמו 19.99 לחודש. המנויים החינמיים יוכלו להשתמש בשירות בחיבור אונליין בלבד לעומת המשלמים שיוכלו להנות ממנו גם כשהם מנותקים מחיבור לאינטרנט. עם זאת, ההבדל העיקרי בין שני המסלולים הוא הגשת הפרסומות למנויים החינמיים.

193 אלף שקל לחצי שנה - 56% מהמחיר ל-11 ימים בלבד

ספוטיפיי שצפויה לפגוש בימים הקרובים את נציגי חברות רכש המדיה בישראל מציעה חבילת השקה למפרסמים בעלות של 193 אלף שקל, לאחר הנחה של 34 אלף שקלים מהמחיר המקורי שעומד על 227 אלף שקל. החבילה כוללת פרסום ב-5 מסלולים, שרובם מיועדים הן לפלטפורמת הדסקטופ והן למובייל. המיקומים כוללים פרסום Audio Everywhere, Overlay Everywhere, Video Everywhere, Leaderboard ו-Homepage takeover. 

המחיר אותו דורשת ספוטיפיי ל-1260 חשיפות אודיו (האזנות) כפול 1000 (CPM) יעמוד על 25.8 שקל לכל אלף, במחיר כולל של 32,508 שקל. המחיר לבאנר Overlay יעמוד על 38.7 שקל ל-950 אלף (CPM) במחיר כולל של 36,765 שקל. המחיר לוידאו, עד 30 שניות בגודל של 500 מגה-בייט מקסימום יעמוד על 68.8 שקל ל-320 אלף חשיפות (CPM) במחיר כולל של 22 אלף שקל. באותו אופן המחיר ל-Leaderboard ב-1.25 מיליון CPM יעמוד על 6.45 שקל במחיר כולל של 8 אלף שקל. 4 המסלולים הללו הם לחצי שנה, מטורגטים לכל המשתמשים. 

ההוצאה הכבדה ביותר עבור המפרסמים תגיע מההשתלטות על עמוד הבית - Homepage Takeover למשך 11 ימים במחיר FIX קבוע שיעמוד על 11,610 שקל ליום, במחיר כולל של כ-127 אלף שקל. דהיינו יותר מחצי, 56% מההוצאה לפרסום בחבילת ההשקה הוא למסלול השתלטות של 11 ימים על עמוד הבית. רוב הגולשים והמשתמשים בשירותי המוסיקה פעילים בעיקר בעמוד הבית שבו הם מחפשים את המוסיקה שלה הם רוצים להאזין. עם בחירת רשימת ההשמעה או האומן, ברוב המקרים הגולשים כבר לא מביטים במסך ועוברים להאזנה בלבד. 

ערב ההשקה, ספוטיפיי תצא לדרך עם חוזי פרסום שנחתמו עם 3 מפרסמים ישראליים-מקומיים, ששלושתם הם למעשה מותגים בינלאומיים: קוקה קולה, AXE וסמסונג.  

על פי המצגת למפרסמים, החברה מתחייבת למספר דברים, מבחינת סביבת הפרסום המובטחת: מפרסם אחד למסך אחד - לעולם לא יופיעו שני מותגים יחד באותו מסך; ללא דפדוף והעברה; ללא אפשרות לחסימה או דילוג על פרסומות; אווירה בטוחה - הפרסומות מוגשות על רקע תוכן מוסיקלי ברשיון, ללא פרצה להונאות, מכונות ורובוטים או תוכנות זדוניות. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ספוטיפיי נוסד על ידי דניאל אק ומרטין לורנצון והושק בשנת 2006. שירותי הפרסום על הפלטפורמה החלו שנתיים מאוחר יותר, ב-2008. ב-2014 החברה הגיעה לנקודת הציון של 10 מיליון משתמשים בתשלום והכפילה זאת לאחר שנה עם 20 מיליון משתמשים בתשלום ב-2015. ב-2016 היא זינקה פעמיים ל-100 מיליון משתמשים ומספר חודשים לאחר מכן ל-140 מיליון משתמשים מסביב לעולם. 

בין המותגים שעובדים עם החברה מסביב לעולם נמנים מותגי הרכב BMW, וולוו, מיני, פורד וטסלה בשוק הרכב; פיוניר, BOSE, פלייסטיישן ועוד במותגי האלקטרוניקה לבית ונייקי, סטארבאקס וקוקה קולה בקטגוריית הלייף סטייל. קהל היעד המרכזי של השירות הוא בגילאי 18-34 ש-54% מהם גברים. 

מאוחר יותר היום (יום ב') פרסמה ספוטיפיי הודעת יחסי ציבור, שבה מסרה כי הגוף שינהל מטעמה את מכירות הפרסום למפרסמים בישראל הוא חברת ADIO בבעלותו של דרור גנות. 

"אנו נרגשים להוביל את תחום הפרסום של Spotify בישראל", אמר גנות. "שוק הפרסום האודיו דיגיטלי בישראל גודל במהירות ומפרסמים מחפשים דרכים חדשות לאינטרקציה משמעותית בפתרונות פרסום המייצרים רמת מעורבות גבוהה בעולם המוזיקה למוצר כמו שרק Spotify יכולה להציע. במהלך 5 השנים האחרונות השקענו משאבים רבים לפתוח את שוק האודיו דיגיטל בישראל והגדלנו את הכנסות החברה משנה לשנה בצורה משמעותית. אנו רואים בשיתוף פעולה עם Spotify הזדמנות ענקית ומהלך 'משנה את כללי המשחק' בישראל". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שימי 13/03/2018 10:28
    הגב לתגובה זו
    והיא פרמיום
  • 2.
    מיכה 12/03/2018 18:03
    הגב לתגובה זו
    ההבדלים בינם לבין המתחרים זעום. הם פשוט שמים דגש רציני על יחסי ציבור בכל מדינה שהם נכנסים אליה
  • 1.
    מיכאל 12/03/2018 16:06
    הגב לתגובה זו
    נמאס מאתרים לא מפולחי קהל. מספיק סלונה ומאקו רימו אותנו כל השנים עם בוטים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.