ספוטיפיי בישראל - אייס חושף את מחירי הפרסום באתר
היום, או מחר, זה צפוי לקרות. ספוטיפיי (Spotify) שירות הסטרימינג לתוכן מוסיקה שנחשב למוביל בעולם עם 140 מיליון משתמשים פעילים בחודש ייכנס לראשונה לישראל. השירות יתחרה באפל מיוזיק שפעיל בישראל מזה כשנתיים ו-Deezer הצרפתי שנכנס לישראל לפני מספר חודשים. שירותים נוספים שזמינים בחינם הם סאונדקלאוד, ECO99 ועוד.
לצד מנוי הפרימיום ב-19.99 שקל, ספוטיפיי תציע מסלול חינמי לגולשים בישראל, במודל עסקי שילווה בפרסומות. לידי אייס הגיעה חבילת ההשקה שמציעה החברה למפרסמים בישראל, לתקופה של כ-6 חודשים, במחיר הנחה של 15% לתקופת ההיכרות/השקה.
על פי המצגת שהוצגה בפני המפרסמים וחברות רכש המדיה בישראל, שהגיעה לידי אייס, המודל העסקי של ספוטיפיי בישראל מבוסס על 75% של מנויים חינמיים ו-25% מנויי פרימיום שישלמו 19.99 לחודש. המנויים החינמיים יוכלו להשתמש בשירות בחיבור אונליין בלבד לעומת המשלמים שיוכלו להנות ממנו גם כשהם מנותקים מחיבור לאינטרנט. עם זאת, ההבדל העיקרי בין שני המסלולים הוא הגשת הפרסומות למנויים החינמיים.
193 אלף שקל לחצי שנה - 56% מהמחיר ל-11 ימים בלבד
ספוטיפיי שצפויה לפגוש בימים הקרובים את נציגי חברות רכש המדיה בישראל מציעה חבילת השקה למפרסמים בעלות של 193 אלף שקל, לאחר הנחה של 34 אלף שקלים מהמחיר המקורי שעומד על 227 אלף שקל. החבילה כוללת פרסום ב-5 מסלולים, שרובם מיועדים הן לפלטפורמת הדסקטופ והן למובייל. המיקומים כוללים פרסום Audio Everywhere, Overlay Everywhere, Video Everywhere, Leaderboard ו-Homepage takeover.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחיר אותו דורשת ספוטיפיי ל-1260 חשיפות אודיו (האזנות) כפול 1000 (CPM) יעמוד על 25.8 שקל לכל אלף, במחיר כולל של 32,508 שקל. המחיר לבאנר Overlay יעמוד על 38.7 שקל ל-950 אלף (CPM) במחיר כולל של 36,765 שקל. המחיר לוידאו, עד 30 שניות בגודל של 500 מגה-בייט מקסימום יעמוד על 68.8 שקל ל-320 אלף חשיפות (CPM) במחיר כולל של 22 אלף שקל. באותו אופן המחיר ל-Leaderboard ב-1.25 מיליון CPM יעמוד על 6.45 שקל במחיר כולל של 8 אלף שקל. 4 המסלולים הללו הם לחצי שנה, מטורגטים לכל המשתמשים.
ההוצאה הכבדה ביותר עבור המפרסמים תגיע מההשתלטות על עמוד הבית - Homepage Takeover למשך 11 ימים במחיר FIX קבוע שיעמוד על 11,610 שקל ליום, במחיר כולל של כ-127 אלף שקל. דהיינו יותר מחצי, 56% מההוצאה לפרסום בחבילת ההשקה הוא למסלול השתלטות של 11 ימים על עמוד הבית. רוב הגולשים והמשתמשים בשירותי המוסיקה פעילים בעיקר בעמוד הבית שבו הם מחפשים את המוסיקה שלה הם רוצים להאזין. עם בחירת רשימת ההשמעה או האומן, ברוב המקרים הגולשים כבר לא מביטים במסך ועוברים להאזנה בלבד.
ערב ההשקה, ספוטיפיי תצא לדרך עם חוזי פרסום שנחתמו עם 3 מפרסמים ישראליים-מקומיים, ששלושתם הם למעשה מותגים בינלאומיים: קוקה קולה, AXE וסמסונג.
על פי המצגת למפרסמים, החברה מתחייבת למספר דברים, מבחינת סביבת הפרסום המובטחת: מפרסם אחד למסך אחד - לעולם לא יופיעו שני מותגים יחד באותו מסך; ללא דפדוף והעברה; ללא אפשרות לחסימה או דילוג על פרסומות; אווירה בטוחה - הפרסומות מוגשות על רקע תוכן מוסיקלי ברשיון, ללא פרצה להונאות, מכונות ורובוטים או תוכנות זדוניות.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ספוטיפיי נוסד על ידי דניאל אק ומרטין לורנצון והושק בשנת 2006. שירותי הפרסום על הפלטפורמה החלו שנתיים מאוחר יותר, ב-2008. ב-2014 החברה הגיעה לנקודת הציון של 10 מיליון משתמשים בתשלום והכפילה זאת לאחר שנה עם 20 מיליון משתמשים בתשלום ב-2015. ב-2016 היא זינקה פעמיים ל-100 מיליון משתמשים ומספר חודשים לאחר מכן ל-140 מיליון משתמשים מסביב לעולם.
בין המותגים שעובדים עם החברה מסביב לעולם נמנים מותגי הרכב BMW, וולוו, מיני, פורד וטסלה בשוק הרכב; פיוניר, BOSE, פלייסטיישן ועוד במותגי האלקטרוניקה לבית ונייקי, סטארבאקס וקוקה קולה בקטגוריית הלייף סטייל. קהל היעד המרכזי של השירות הוא בגילאי 18-34 ש-54% מהם גברים.
מאוחר יותר היום (יום ב') פרסמה ספוטיפיי הודעת יחסי ציבור, שבה מסרה כי הגוף שינהל מטעמה את מכירות הפרסום למפרסמים בישראל הוא חברת ADIO בבעלותו של דרור גנות.
"אנו נרגשים להוביל את תחום הפרסום של Spotify בישראל", אמר גנות. "שוק הפרסום האודיו דיגיטלי בישראל גודל במהירות ומפרסמים מחפשים דרכים חדשות לאינטרקציה משמעותית בפתרונות פרסום המייצרים רמת מעורבות גבוהה בעולם המוזיקה למוצר כמו שרק Spotify יכולה להציע. במהלך 5 השנים האחרונות השקענו משאבים רבים לפתוח את שוק האודיו דיגיטל בישראל והגדלנו את הכנסות החברה משנה לשנה בצורה משמעותית. אנו רואים בשיתוף פעולה עם Spotify הזדמנות ענקית ומהלך 'משנה את כללי המשחק' בישראל".
- 3.שימי 13/03/2018 10:28הגב לתגובה זווהיא פרמיום
- 2.מיכה 12/03/2018 18:03הגב לתגובה זוההבדלים בינם לבין המתחרים זעום. הם פשוט שמים דגש רציני על יחסי ציבור בכל מדינה שהם נכנסים אליה
- 1.מיכאל 12/03/2018 16:06הגב לתגובה זונמאס מאתרים לא מפולחי קהל. מספיק סלונה ומאקו רימו אותנו כל השנים עם בוטים
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
