לאחר 6 שנים - תקציב יד2 עובר מ-LEAD לראובני פרידן
לאחר 6 שנים של פעילות משותפת, תקציב הפרסום של יד2 מסיים את דרכו במשרד הפרסום LEAD Ogilvy מקבוצת אדלר חומסקי ועובר למשרד הפרסום ראובני פרידן - כך נודע לאייס.
תקציב הפרסום של הפורטל הגדול בישראל למכירות מוצרי יד שנייה, רכבים, דירות להשכרה ועוד, עמד בשנת 2017 על כ-10 מיליון שקלים, ריאלי, על פי יפעת בקרת פרסום. רובו, 70% מהתמהיל הופנה לדיגיטל ו-20% הופנו לטלוויזיה. עם זאת, למרות היקף הפעילות הגבוה, בימיו ב-LEAD, תקציב רכש המדיה לא היה בידי המשרד אלא נוהל באופן עצמאי על ידי יד 2 ששילמה למשרד הפרסום ריטיינר חודשי תמורת פתרונות הקריאייטיב. עם זאת, מודל עבודה זה אולי התאים לשוק הפרסום לפני 6 שנים וקשה לראות את ראובני פרידן מצרפים אליהם את התקציב תחת תנאי זה.
העובדה שמדובר במותג בעל נכס מדיה משלו, עם אתר אינטרנט מצליח שנהנה מטראפיק גולשים גבוה מאפשר לו מסלולי פרסום נוספים כגון עסקאות בארטר- מדיה תמורת מדיה מול גופי מדיה אחרים. בדרך זו האתר נהנה מפרסום בגופי מדיה אחרים בתמורה לפרסום על גבי הנכס שבבעלותו.
למרות זאת, התקציב נוהל על ידי LEAD שנים רבות בעיקר מכיוון שהוא אפשר למשרד להפגין את יכולותיו הקריאייטיביות לאורך השנים, גם אם לא השאיר בידיו את עמלות המדיה. בשנה האחרונה הקמפיין המרכזי של יד2 הציג את דמותו של גד שטיין, פארודיה מוקצנת על מתנחל שמגולם על ידי השחקן גל תורן. הקמפיין החל ללא חשיפת המפרסם יד2, כמעין תנועת מחאה ימנית שקוראת ל"יד חזקה לישראל" ונחשף כשבועיים לאחר שהחל.
יד2 מוחזק על ידי תאגיד הההוצאה לאור הגרמני אקסל שפרינגר שרכש אותו מידי וואלה (שרכשה אותו ב-2009) בשנת 2014 תמורת 806 מיליון שקלים.
תגובת יד2 לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.
- 2.יד2 עלו ליגה! בחירה מצוינת (ל"ת)בני 09/03/2018 11:03הגב לתגובה זו
- 1.מסכנים יד 2 (ל"ת)ייי 08/03/2018 16:04הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.