אור רכלבסקי
צילום: יח"צ

משטראוס למקאן: אור רכלבסקי מצטרף למחלקת האסטרטגיה

עד לאחרונה שימש רכלבסקי כמנהל בכיר לפרויקטים אסטרטגיים בחברת הקפה הבינלאומית של שטראוס. בעברו שימש גם כמנהל לקוחות בחברת ייעוץ עסקי, עורך חדשות בגל"צ, כתב ספורט במעריב ועוד
משה בנימין | (1)

אור רכלבסקי ששימש עד לאחרונה כמנהל בכיר לפרויקטים אסטרטגיים בחברת הקפה הבינלאומית של שטראוס מצטרף למקאן תל אביב. רכלבסקי ישתלב כמנהל במחלקת האסטרטגיה של המשרד המנוהלת תחת הסמנכ"ל אתי עבדי. מחלקת האסטרטגיה של מקאן מונה כיום כ-15 פלנרים ומנהלי אסטרטגיה ומטבע הדברים נחשבת לאחת ממחלקות האסטרטגיה הגדולות בענף, אם לא הגדולה שבהן. 

רכלבסקי (39) שימש בעברו גם כמנהל לקוחות בחברת הייעוץ האסטרטגי שלדור, בה הוביל שורה של פרויקטים עבור חברות עסקיות וכן במגזר הציבורי, ובהם הרפורמה בסלולר שהפכה לקייס-סטאדי בבית הספר למינהל עסקים של הרווארד. רכלבסקי למד פסיכולוגיה של המדעים, פילוסופיה, פסיכותרפיה באוריינטציה בודהיסטית, קורסים בבית הספר למדיניות ציבורית של הרווארד. עוד כיהן בתפקידי תקשורת שונים ובהם: עורך חדשות חוץ בגלי צה"ל, עיתונאי במדור הספורט של מעריב, כתב עבור מסע אחר וגלובס ועוד. 

אתי עבדי סמנכ"ל אסטרטגיה במקאן: "אנו שמחים על הצטרפותו של אור לנבחרת של מקאן. מחלקת האסטרטגיה של מקאן שואפת לייצר שותפות עם לקוחות מקאן סביב סוגיות של אסטרטגיה שיווקית-עסקית. מבחינה זו, אין לי ספק כי אור על הניסיון העשיר שלו מהווה שחקן חיזוק משמעותי לצוות". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תותח על בהצלחה (ל"ת)
    אחד שכתבו לו על הלוח 31/01/2018 07:20
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.