מאבטחי לשכת רה"מ דרשו מכתב מעריב להסיר את מכנסיו
האם עיתונאי שמסקר באופן קבוע את ראש הממשלה ומוכר בלשכתו, צריך לעבור בדיקות ביטחוניות פולשניות? זה בדיוק מה שעבר הבוקר (יום א') יניר קוזין, לפני הפוטו-אפ המסורתי של ישיבת הממשלה השבועית.
יניר קוזין, הכתב המדיני של מעריב, הגיע כבכל יום ראשון בבוקר ללשכת ראש הממשלה, ושם התבקש לעבור כרגיל את בדיקת המגנוטר הסטנדרטית, ולהציג תעודת עיתונאי. אלא שאז, התבקש על ידי המאבטחים לעבור בדיקה גופנית מקיפה יותר. הוא הועבר למקום דיסקרטי יותר, ושם גם התבקש להסיר את מכניסו. לכך סירב קוזין.
בציוץ בטוויטר, כתב קוזין: "השפלת עיתונאים במשרד ראש הממשלה נמשכת, הגעתי היום לסקר את ישיבת הממשלה ופתאום קפצה לאבטחה כאן 'התראה' עליי. האם זה קשור לעובדה שעליתי לאייטם בדל"צ השבוע שקשור לבדיקות שעושים לעיתונאיות? בכל מקרה, הסכמתי להיבדק גופנית עד שהחליטו שאני גם צריך להפשיל מכנסיים. לזה לא הסכמתי. אני עיתונאי שמגיע לכאן מדי שבוע ולא יכול להיות שזה יהיה היחס. הגיע הזמן למחאה עיתונאית אמיתית נגד הבידוק המשפיל לעיתונאים בלשכת ראש הממשלה".
בשיחה עם אייס, אומר קוזין: הגיע הזמן לשנות את התפיסה בלשכת ראש הממשלה כלפי עיתונאים. צריך לשנות נהלים כלפי עיתונאים – לא יכול להיות שעיתונאים יעברו כאלה בדיקות והליכים, כאשר הלשכה מכירה אותם ועובדת איתם באופן קבוע".
בעקבות המקרה הבוקר, ומקרים רבים אחרים בהם עיתונאים – בעיקר ערביים – נדרשים לעבור הליכים פולשניים כאלה, שלח לפני שעה קלה ראש תא הכתבים המדיניים, איתמר אייכנר מידיעות אחרונות, מכתב ממלאת מקום דוברת ראש הממשלה, שיר כהן, בו מחאה על ההתנהלות נגד קוזין, ש"עבר בדיקה גופנית שאיתה שיתף פעולה עד השלב שבו התבקש להפשיל את מכנסיו. זאת, אחרי שבשבוע שעבר כתבת של רדיו פינלנד התבקשה גם היא להסיר את החזייה בבדיקה ביטחונית. מקרים אלה מצטרפים לעוד שורה של עדויות על בדיקות פולשניות ומשפילות של אנשי תקשורת שבידם תעודת לע"מ בתוקף - אף שנושאי התעודה עוברים תחקיר ביטחוני מקדים וזהותם ידועה מראש לגופי הביטחון והאבטחה".
במכתב שהגיע לידי אייס צוין כי "ברור לנו שיש להתחשב בצורכי הביטחון אך לדעתנו גם כאן חייבים להציב גבול: מדובר בכתב ישראלי של כלי תקשורת מכובד שמגיע כל שבוע לסקר את ישיבת הממשלה. בדרישות כאלה מעיתונאים, בוודאי כאשר יש ברשותכם את הטכנולוגיה שנועדה למנוע בידוק פולשני, מתעורר החשד שאתם מעבירים מסר לכתבים שאינם רצויים במשרד ראש הממשלה. כיצד המסר הזה מתיישב עם עמדתו הפומבית של ראש הממשלה שבישראל, בניגוד לכל המדינות באזור, יש תקשורת חופשית?".
"לא נסכים לבידוק משפיל ופולשני של עיתונאים בכלל וכתבים מדיניים בפרט שמגיעים עם תעודת עיתונאי רשמית של לע"מ למשרד ראש הממשלה לעשות את עבודתם", מסכם אייכנר את מכתבו. "אבקשך לוודא שאירועים כאלה לא יישנו ואם צריך לבחון את החזרת נוהל תעודה 5 שבה פטרו את הכתבים המדיניים מבידוק בטחוני מעכב בכניסה למשרד ראש הממשלה".
מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה.
- 9.חחחחחחחח 29/01/2018 09:39הגב לתגובה זואוי איזה אסון, העיתון עם אחוזי חשיפה ענקיים, הפסיד מאמר מלומד, מעניין וחשוב של זוכה הפוליצר. לא נורא, מצפים בקוצר רוח לסקופים הבאים שלך שבטח יהיו חשובים ומעניינים כמו הסקופים שלך בעבר
- 8.צודקים, יכול להיות שיש לו תותח בתוך המכנסיים. (ל"ת)יוסי 29/01/2018 09:32הגב לתגובה זו
- 7.אבי 28/01/2018 19:20הגב לתגובה זואסור לקחת שום סיכון אפשר לעשות את הפעולה בצד ולשמור על כבודו של העיתונאי אף אחד לא עושה בכוונה
- 6.מי 28/01/2018 17:12הגב לתגובה זועוד מעט יכתבו שזאת הייתה בנחייה של רוה"מ.
- 5.דידי 28/01/2018 14:25הגב לתגובה זואיתמר אייכנר קרא למעריב עיתון מכובד. מי ייתן על זה את הדין, אה?
- 4.עיתונאים הם לא מורמים מעם!! צריכים בידוק כמו כולם!! (ל"ת)כמו ח"כ גטאס המבריח 28/01/2018 13:53הגב לתגובה זו
- 3.גם חוקן! 28/01/2018 13:52הגב לתגובה זועיתונאות חתרנית ופושעת.
- 2.רונן 28/01/2018 13:30הגב לתגובה זורוה"מ. מענין מי הטמבל שיסכים שישפילו אותו, והעיקר לסקר את רוה"מ הזה. זה מתאים אולי לחיזבאללה או לסוריה, שם לא בוטחים באף אדם. ואלי גם כאן הגיעו לרמה שלהם. אכן, משתלבים היטב בנוף המזרח תיכוני.
- 1.יש לך ביצים ? תישאר בחוץ ..... (ל"ת)מנשה 28/01/2018 13:24הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
