חדשות 10
צילום: חדשות 10

כתב 'הארץ' ברק רביד יהיה הפרשן המדיני של חדשות 10

אחרי עשור ב'הארץ', עוזב רביד את רחוב שוקן ומצטרף לחדשות 10 כמחליפו של מואב ורדי. היה גם מועמד לכתב המדיני בחדשות 2, ולא יצטרף לתכנית הבוקר של קשת - כפי שפורסם
אלכסנדר כץ | (2)

העיתונאי ברק רביד עוזב את עיתון הארץ, ומצטרף לחברת החדשות של ערוץ עשר. הוא ישמש כפרשן המדיני של החברה במקומו של מואב ורדי שעובר לתאגיד השידור הציבורי כאן.

 

רביד (37) החל דרכו בעיתונות בשנת 2005, מיד עם תום שירות צבאי בן 6 שנים כקצין באגף המודיעין של צה"ל. הוא הצטרף לאתר NRG (אז מבית מעריב) שם שימש ככתב לענייני פלסטינים וככתב מדיני. בשנת 2007 הצטרף לעיתון הארץ - בתחילה כעורך בדסק החדשות, ולאחר מכן ככתב המדיני. 

 

בשנים האחרונות פרסם רביד ב'הארץ' שורת סיפורים בלעדיים, בהם מסמך הצעת הפסקת האש של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לישראל במהלך מבצע צוק איתן; הפגישה החשאית שהייתה בספטמבר 2012 בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר החוץ של איחוד האמירויות; הצעת ראש הממשלה ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לקידום יוזמת שלום אזורית.

 

שמו של רביד עלה כמועמד לתפקיד הכתב המדיני בחדשות 2 במקומו של אודי סגל, שעזב לזכיינית רשת, אולם בסופו של דבר מונה ירון אברהם לתפקיד. באחד האתרים אף פורסם כי רביד יצטרף לתכנית הבוקר המתחדשת של קשת, אולם הדבר אינו נכון.

 

ברק רביד מסר היום: "זכיתי לעבוד ב-10 השנים האחרונות באחד מכלי התקשורת המרכזיים, המשפיעים והטובים בישראל, שלו תפקיד של ממש במפת התקשורת העולמית. אני רוצה להודות לכל חבריי ועמיתיי במערכת 'הארץ', למו"ל העיתון עמוס שוקן, ולמנכ"ל רמי גז, שנתנו בי את אמונם, ובמיוחד לעורך הראשי אלוף בן, שהיה לי מנטור, מצפן מקצועי וחבר אמתי. אני נרגש להתחיל פרק חדש, ודרך חדשה, בחדשות עשר ולהצטרף לנבחרת של עיתונאים מעולים, שמייצרים מדי יום את החדשות האיכותיות, החשובות והמעניינות ביותר, בחברת החדשות הטובה והמשפיעה ביותר בישראל".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הוא חתיך הורס 25/09/2017 21:15
    הגב לתגובה זו
    וגם חכם
  • ר.ב.י 27/09/2017 00:00
    הגב לתגובה זו
    קח הכל בשתי ידיים טרוף את העולם
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.