הכסף לפח: פאדיחות פרסום מביכות של מותגים בינלאומיים
אירוע הפרסום השנוי במחלוקת האחרון שהיה בישראל שמור למותג הבינלאומי פיצה האט, לאחר הניסיון להשתעשע בטייק אוף עם הצילום שחשף כיצד מרואן ברגותי שובר את שביתת הרעב בתאו כשהוא מנשנש טורטית בסתר.
הפרשה הזו התחילה כדאחקת סושיאל קטנה והפכה במהרה לאירוע בינלאומי עד שהסתיימה בבום גדול עם פיטוריו של משרד הפרסום Grass Pink. בסך הכל, לאחר שהרוחות נרגעו, המהלך של 'פיצה האט' נכנס לרשימה עולמית ארוכה של משרדי פרסום ומותגים עם כוונות טובות ופספוסים ענקיים, שכושלים בבמה המרכזית ומפסידים מיליוני דולרים בין לילה, וזה עוד לפני שהזכרנו את הפגיעה התדמיתית.
אחד האחרונים שעשה זאת והפך לבדיחה בבריטניה הוא מותג הצי'פס Walker's Crisps עם הפרזנטור גארי ליניקר, מגדולי שחקני הכדורגל באנגליה (לשעבר) ובכדורגל האירופאי בכלל. המותג יצא במהלך סושיאל (שוב סושיאל...?) בטוויטר שבו הוזמנו הגולשים הבריטים להעלות תמונות סלפי שלהם עם האשטג של המותג, ואלו ישולבו בסרטון "גל אוהדים" שיוקרן על המסכים במשחק הגמר של הליגה האירופאית בין מנצ'סטר יונייטד לאייאקס, בנוסף להגרלת כרטיסים למשחק.
התמונות שהועלו לרשת שולבו בסרטונים שבהם נראה גארי ליניקר מחזיק בידיו מסגרת שלתוכה התמונה שובצה באופן אוטומטי. התוצאה של המהלך הייתה רחוקה ממה שחשבו מוחות הקריאייטיב התמימים של Walker's. היא היתה הזויה, משעשעת ומביכה משום שהגולשים הבריטיים החליטו להטריל את המותג ושלחו אליו תמונות של רוצחים סדרתיים, כגון הארולד שיפמן או דיקטטורים ידועים לשמצה כגון סטאלין. לקח לחברה קצת זמן להבין מה קורה, לא לפני שהיא הפכה לבדיחה של הרשת עם עשרות ציוצים ושיתופים בטוויטר.
מותג הצ'יפס הבריטי עשה 2 טעויות גדולות שהובילו אותו לכישלון הענק. קודם כל, כפי שזה נראה, הסתמכות על מערכת ממוחשבת שעובדת על "טייס אוטומטי" בלי שיד אדם תפלטר את מה שנלווה להאשטג. הטעות השנייה היתה האמונה בגולשים. למרות מה שאומרים על חוש ההומור הבריטי, גם בממלכה כמו בכל העולם יש גולשים שמחפשים הזדמנויות לצחוק, לשקר ולטמון מלכודות למותגי על ציניים שמרימים מהלכי סלפי כאילו מדובר בשנת 2008.
מקדונלד'ס: שיא הציניות המסחרית
עם זאת, את פרס הציניות במסווה של סיפור מרגש גורפת מקדונלד'ס עבור הקמפיין האחרון שלה באנגליה. החברה עלתה עם פרסומת Dead Dad שבה מסופר על ילד שלא הכיר את אביו שנפטר כשהיה קטן, ובניסיון לחפש תכונות דומות שחלקו במשותף, הקציצה של מקדונלד'ס הופכת לבסוף לזו שמחברת בין השניים.
לא במפתיע הפרסומת גרפה גל של תלונות הן מצד אמהות לילדים שאביהם נפטר והן מצד הציבור הרחב שהפנה תלונות לגוף המפקח על הפרסום באנגליה. החברה בתגובה לא היססה והייתה קשובה לרחשי הלב של הציבור - הפרסומת הוסרה במיידי ומנהלי המותג התנצלו ואמרו "מעולם לא התכוונו לצער מישהו. אנחנו מצטערים על כך שפרסומת שלנו גרמה לאכזבה בקרב האנשים החשובים לנו מכל - הלקוחות". משפט נוסף ומעניין שבחרה החברה להכניס לתגובה היה: "אנחנו נבחן את התהליך הקריאייטיבי שלנו כדי להבטיח שמקרים כאלו לא יישנו".
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
