על רקע שינוי החוק: התאגיד ממשיך לצלם "מהדורות דמה"
הדחייה בהשקת התאגיד וחופשת חול המועד פסח, לא מונעים מתאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן לעבוד במרץ על מהדורת החדשות, שנראה כי תופעל בסופו של דבר על ידי תאגיד חדשות שהולך ומתגבש.
לאייס נודע כי היום ומחר יצולמו מהדורות דמה (ראנים) כחלק מהיערכות חטיבת החדשות של התאגיד. "ראן" הוא למעשה פיילוט שמטרתו לראות כיצד המערכת פועלת בזמן אמת, מבלי שהשידור יוצא החוצה לצופים. באותו יום הכתבים והצלמים יוצאים לשטח להכין כתבות, שנערכות ומשודרות במהדורת דמה ב-20:00. ראנים כאלה צולמו לפני כחודש (עוד בטרם פרץ "משבר התאגיד") וביום שני שעבר. את הראן היום צפויה להוביל רינת ספיבק, שגויסה לאחרונה לתאגיד ככתבת ומבזקנית.
העבודה על המהדורה מגיעה כאמור על רקע פרסום 2 תזכירי חוק השידור הציבורי, שמטרתם לעכב את עליית התאגיד לשידור בשבועיים, ולהקים תאגיד חדשות נפרד, שלא יישלט על ידי הנהלת 'כאן'. ביום שני לפנות בוקר, ערב חג הפסח, הפיץ משרד התקשורת את 2 התזכירים. תזכיר הקמת תאגיד החדשות קובע כי כל עובדי חטיבת החדשות של כאן, כ-270 עובדים (170 יוצאי רשות השידור, והשאר גיוסים מחוץ לרשות), יעברו לתאגיד החדש, וכי טרם ברור זהותם של 25 העובדים שיגויסו לעוד 25 תקנים קיימים.
החוק החדש קובע כי מנכ"ל כאן אלדד קובלנץ והיו"ר גיל עומר, לא יהיו אחראים על תחום החדשות והאקטואליה, ומי שינהל בשלב הראשוני והזמני את תאגיד החדשות החדש יהיה מינוי של הכנ"ר, באישור הוועדה לבדיקת מנויים בשירות הציבורי. החוק קובע כי בשל כך, מי שמונה למנהל החדשות רק לפני כמה שבועות, ברוך שי, לא ימשיך בתפקידו. בתוך 3 חודשים תמונה מועצה חדשה (דירקטוריון בן 10 חברים) על ידי ועת איתור בראשותו של שופט בדימוס, תיקבע מי יהיה מנהל החדשות.
בסוף השבוע הודיע תאגיד השידור הציבורי ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט כי הוא עשוי לעתור לבג"צ, בטענה כי "הליך קבלת ההחלטות בנוגע לשידור הציבורי היה בלתי תקין".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
