רחבעם זאבי גנדי
צילום: ארכיון צה"ל

תחקיר 'עובדה' על גנדי – זכה בפרס הקולנוע הדוקומנטרי

חצי שנה לאחר שידור התחקיר על האלוף והשר לשעבר שנשים טענו כי הטריד אותן, הוא זוכה בקטגוריית הכתבה התיעודית. מגש הכסף, מוות בבאר שבע ופרינסס שואו זכו גם כן 
אלכסנדר כץ | (1)

התחקיר המדובר של עובדה על "הסודות של גנדי" ששודר לפני כחצי שנה, זכה אמש (יום ג') בקטגוריית הכתבה התיעודית של פרס הקולנוע הדוקומנטרי. כתבת התחקיר של עמרי אסנהיים - שחשף טענות של נשים כי האלוף והשר רחבעם זאבי ז"ל לשעבר הטריד אותן מינית – הוביל לסערה גדולה, ולדרישה לבטל את החוק להנצחתו של האיש שנרצח ב-2001 על ידי מחבלים.

 

מגש הכסף, סדרת הסרטים של ערוץ 8 ב-HOT, זכה בפרס פרויקט תעודה טלוויזיוני, ואילו הסרט מוות בבאר שבע ששודר ב-yes דוקו, ניצח בקטגוריית הסרט התיעודי. בפרס הסרט ארוך זכה פרינסס שואו.

 

שאר הזוכים: סרט ביכורים - החולמים מבבילון; סרט סטודנטים - בית האילמת; תעודה חופשית - שבוע 23; צילום - אוהד מילשטיין על שבוע 23; עריכה - תור בן מיור על אמא ילדה; תחקיר - עדה אושפיז, אמיר מרמור, רינה רוש, וגם ויטה אקטיבה - ביוגרפיה רוחנית של חנה ארנדט; עיצוב פס קול - רותם דרור על פרינסס שואו; מוזיקה מקורית -  קותימאן (אופיר קותיאל) על פרינסס שואו; ועיצוב אמנותי - טל בלטוך על צל של אמת, אנה ציגנצ'וק ומקסים חנטייב על שבוע 23, ויואב רז על פרינסס שואו.

פרס מפעל חיים הוענק כאמור לבמאית והמפיקה נעמי שחורי, המפיקה של שתיקת הארכיון, עידן הגנרליםירושלים ג'רוזלם אלקודס ועוד למעלה מ-70 סרטים אחרים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גנדי. ביבי החזיר את הכבוד לימין כשתקף את השמואלנית דיין (ל"ת)
    הם מפחדים 10/11/2016 22:13
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.