מיקי מירו מיכאל מירו
צילום: וינוקור דוד
פרסום ראשון

אחרי כמעט 40 שנה: מיקי מירו פורש מרשות השידור

מנהל קול ישראל לשעבר ומי שהתנגד לפירוק הרשות, פורש דווקא על רקע המהלכים לביטול התאגיד וחזרה למתווה הרשות. לאייס הוא מספר שלא דמי הפרישה הובילו אותו להחלטה
אלכסנדר כץ | (13)

העיתונאי ומי שהיה בעבר מנהל קול ישראל, מיקי מירו, פורש מרשות השידור - כך נודע לאייס. בכך חותם מירו כמעט 40 שנות עבודה בשידור הציבורי, וכמי שהתנגד לסגירת הרשות, הוא פורש בדיוק בתקופה בה נראה כי היא עוד עשויה להמשיך לחיות.

 

מירו הצטרף לרשות השידור ב-1978, ולאורך השנים עסק רבות בנושאי חברה ורווחה. בין היתר ייסד את התכניות 'שעת חברה' ו'בדרך אל הטבע', היה כתב רווחה, וייסד את מוקד התנועה של קול ישראל בשנות ה-90.

 

בשנים 2003 עד 2006 היה מנהל חטיבת החדשות ברשת ב', ובאמצע 2011 מונה למנהל קול ישראל לאחר שזכה לאישור ועדת המכרזים של רשות השידור, ובעקבות הדחתו של אריה שקד מהתפקיד. ואולם מספר חודשים לאחר מכן ביטל בית בית הדין האזורי לעבודה את המינוי, לאחר עתירת אגודות העיתונאים נגדו. כמה ימים לאחר מכן נבחר שוב לתפקיד. ב-2012 גם קיבל תואר ד"ר בתחומי מדע המדינה ותקשורת. 

לצד ההתמקדות שלו בנושאים חברתיים, וגם התחזקות האזנה לרשתות קול ישראל השונות, מירו גם ספג ביקורת על התנכלות הנהלת רשות השידור לקרן נויבך והניסיונות להורידה משידור - במהלך תקופת המנכ"ל יוני בן מנחם, שהודח לפני כשנתיים יחד עם ההנהלה.

עם מינויו של יונה ויזנטל לעורך הראשי של רשות השידור במקומו של בן מנחם, ביקש מירו לסיים את תפקידו כמנהל קול ישראל וחזר לעבודתו העיתונאית השוטפת.

 

פרישתו של מירו בסוף החודש היא חלק מהתכנית לפרישה מוקדמת של עובדים מרשות השידור, לקראת תחילת פעולתו של תאגיד השידור הציבורי כאן. פרישה מוקדמת מזכה בתנאי פרישה מועדפים, ובהתחשב בוותק של מירו ברשות - 38 שנים, בשכר אותו קיבל (על פי הערכות כ-32 אלף שקלים בחודש בחוזה אישי), ובדרגת הניהול שלו, מדובר בקופה נאה מאד.

ואולם, בשיחה עם אייס מירו טוען כי מענק ותנאי הפרישה הם חלק שולי בהחלטה שלו לסיים את עבודתו ברשות בגיל 61. "אני חש מיצוי בעבודה הזאת", הוא אומר, "38 שנים עבדתי כעיתונאי חברתי, יצרתי פורמטים כמו 'שעת חברה' ו'בדרך אל הטבע', ראיתי בעבודה הזאת שליחות ציבורית, ועשיתי תפקידים בכירים ברשות. אני מרגיש שמספיק".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

-אבל לעזוב בדיוק כנראה שאולי הרשות תמשיך לעבוד?

"לךא הסתרתי אף פעם את דעתי על המהלך לסגירת רשות השידור. זו הייתה התערבות בוטה בשידור הציבורי - לפרק את הרשות ולהקים גוף אחר. לכן אני מברך על המהלך הנורמלי לביטול חוק התאגיד. אבל אני כבר מיציתי עם זה".

-אז מה כן תעשה?

"אני הולך להיות עיתונאי עצמאי, ומפתח מיזם דיגיטלי לטובת זאת. אני גם מתכוון לעסוק יותר בהרצאות בתחומי הלימוד האקדמיים שלי - מדע המדינה, תקשורת ומינהל ציבורי, ולכתוב מאמרים בנושא, מה שלא הצלחתי לאורך השנים לעשות בגלל העבודה שלי". 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    לאה 21/11/2016 15:35
    הגב לתגובה זו
    ברוך שפטרנו מעונשו של זה
  • 12.
    יעקב 25/10/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
    איחס
  • 11.
    ארי 25/10/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    לא היה יכול יותר להסתכל על עצמו בראי בבוקר
  • 10.
    מורוזובסקי חלאס (ל"ת)
    טלטול 22/10/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מבפנים 22/10/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    יקימו שידור עצמאי שיסביר לאנשים איך להיצמד לעטינים של השלטון ולהינות מהחלב שניגר שם. זליג ויוני מקורבים לקיסר ולקיסרית נסטלבאום ומירו מקורבים לזליג ויוני.
  • 8.
    מי רוצה לשמוע הרצאה מאדם כזה? (ל"ת)
    איריס 22/10/2016 05:27
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אלון 21/10/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    על מה יזמינו אותו להרצאות? על "פיתוח פורמטים"?? האיש הוא אפס. חדל אישים ועורך המשדרים הכי זרקן שאי פעם הכרתי. אבל אל דאגה - כל כלב בא יומו.
  • 6.
    איש קטן, לא חכם, אובדנו לא יורגש כלל. היה מיותר (ל"ת)
    מכיר אותו 21/10/2016 08:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קול ישראל 20/10/2016 21:16
    הגב לתגובה זו
    ד"ר זירו הרס את קול ישראל ביחד עם יוני בן מנחם ועוזרו.
  • 4.
    הרס את הרדיו (ל"ת)
    א. 20/10/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שושלת בראל 20/10/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
    האיש מושחת מיסודו. עיתונאי חברתי? פחחח יותר ממשיך שושלת בראל
  • 2.
    נקדי 20/10/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על ההשקעה הרבה מאוד זמן בחיזוק הקשרים בין העם וזכויות עובדים זכויות יוצרים וטבע . מלח הארץ דור שני לניצולי שואה
  • 1.
    אביעד 20/10/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    כמה מיזמים כאלו כבר צריך?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.