אחרי כמעט 40 שנה: מיקי מירו פורש מרשות השידור
העיתונאי ומי שהיה בעבר מנהל קול ישראל, מיקי מירו, פורש מרשות השידור - כך נודע לאייס. בכך חותם מירו כמעט 40 שנות עבודה בשידור הציבורי, וכמי שהתנגד לסגירת הרשות, הוא פורש בדיוק בתקופה בה נראה כי היא עוד עשויה להמשיך לחיות.
מירו הצטרף לרשות השידור ב-1978, ולאורך השנים עסק רבות בנושאי חברה ורווחה. בין היתר ייסד את התכניות 'שעת חברה' ו'בדרך אל הטבע', היה כתב רווחה, וייסד את מוקד התנועה של קול ישראל בשנות ה-90.
בשנים 2003 עד 2006 היה מנהל חטיבת החדשות ברשת ב', ובאמצע 2011 מונה למנהל קול ישראל לאחר שזכה לאישור ועדת המכרזים של רשות השידור, ובעקבות הדחתו של אריה שקד מהתפקיד. ואולם מספר חודשים לאחר מכן ביטל בית בית הדין האזורי לעבודה את המינוי, לאחר עתירת אגודות העיתונאים נגדו. כמה ימים לאחר מכן נבחר שוב לתפקיד. ב-2012 גם קיבל תואר ד"ר בתחומי מדע המדינה ותקשורת.
לצד ההתמקדות שלו בנושאים חברתיים, וגם התחזקות האזנה לרשתות קול ישראל השונות, מירו גם ספג ביקורת על התנכלות הנהלת רשות השידור לקרן נויבך והניסיונות להורידה משידור - במהלך תקופת המנכ"ל יוני בן מנחם, שהודח לפני כשנתיים יחד עם ההנהלה.
- ממשיכים המינויים ברשות השידור: משה מורד ינהל את רשת ג' - בנוסף ל-88FM
- אחרי 47 שנים ברשות השידור: האם "קשבנו" מיקי גורדוס בדרך ל'חדשות 2'?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם מינויו של יונה ויזנטל לעורך הראשי של רשות השידור במקומו של בן מנחם, ביקש מירו לסיים את תפקידו כמנהל קול ישראל וחזר לעבודתו העיתונאית השוטפת.
פרישתו של מירו בסוף החודש היא חלק מהתכנית לפרישה מוקדמת של עובדים מרשות השידור, לקראת תחילת פעולתו של תאגיד השידור הציבורי כאן. פרישה מוקדמת מזכה בתנאי פרישה מועדפים, ובהתחשב בוותק של מירו ברשות - 38 שנים, בשכר אותו קיבל (על פי הערכות כ-32 אלף שקלים בחודש בחוזה אישי), ובדרגת הניהול שלו, מדובר בקופה נאה מאד.
ואולם, בשיחה עם אייס מירו טוען כי מענק ותנאי הפרישה הם חלק שולי בהחלטה שלו לסיים את עבודתו ברשות בגיל 61. "אני חש מיצוי בעבודה הזאת", הוא אומר, "38 שנים עבדתי כעיתונאי חברתי, יצרתי פורמטים כמו 'שעת חברה' ו'בדרך אל הטבע', ראיתי בעבודה הזאת שליחות ציבורית, ועשיתי תפקידים בכירים ברשות. אני מרגיש שמספיק".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
-אבל לעזוב בדיוק כנראה שאולי הרשות תמשיך לעבוד?
"לךא הסתרתי אף פעם את דעתי על המהלך לסגירת רשות השידור. זו הייתה התערבות בוטה בשידור הציבורי - לפרק את הרשות ולהקים גוף אחר. לכן אני מברך על המהלך הנורמלי לביטול חוק התאגיד. אבל אני כבר מיציתי עם זה".
-אז מה כן תעשה?
"אני הולך להיות עיתונאי עצמאי, ומפתח מיזם דיגיטלי לטובת זאת. אני גם מתכוון לעסוק יותר בהרצאות בתחומי הלימוד האקדמיים שלי - מדע המדינה, תקשורת ומינהל ציבורי, ולכתוב מאמרים בנושא, מה שלא הצלחתי לאורך השנים לעשות בגלל העבודה שלי".
- 13.לאה 21/11/2016 15:35הגב לתגובה זוברוך שפטרנו מעונשו של זה
- 12.יעקב 25/10/2016 16:19הגב לתגובה זואיחס
- 11.ארי 25/10/2016 10:46הגב לתגובה זולא היה יכול יותר להסתכל על עצמו בראי בבוקר
- 10.מורוזובסקי חלאס (ל"ת)טלטול 22/10/2016 21:30הגב לתגובה זו
- 9.מבפנים 22/10/2016 10:32הגב לתגובה זויקימו שידור עצמאי שיסביר לאנשים איך להיצמד לעטינים של השלטון ולהינות מהחלב שניגר שם. זליג ויוני מקורבים לקיסר ולקיסרית נסטלבאום ומירו מקורבים לזליג ויוני.
- 8.מי רוצה לשמוע הרצאה מאדם כזה? (ל"ת)איריס 22/10/2016 05:27הגב לתגובה זו
- 7.אלון 21/10/2016 10:55הגב לתגובה זועל מה יזמינו אותו להרצאות? על "פיתוח פורמטים"?? האיש הוא אפס. חדל אישים ועורך המשדרים הכי זרקן שאי פעם הכרתי. אבל אל דאגה - כל כלב בא יומו.
- 6.איש קטן, לא חכם, אובדנו לא יורגש כלל. היה מיותר (ל"ת)מכיר אותו 21/10/2016 08:30הגב לתגובה זו
- 5.קול ישראל 20/10/2016 21:16הגב לתגובה זוד"ר זירו הרס את קול ישראל ביחד עם יוני בן מנחם ועוזרו.
- 4.הרס את הרדיו (ל"ת)א. 20/10/2016 18:29הגב לתגובה זו
- 3.שושלת בראל 20/10/2016 17:15הגב לתגובה זוהאיש מושחת מיסודו. עיתונאי חברתי? פחחח יותר ממשיך שושלת בראל
- 2.נקדי 20/10/2016 16:33הגב לתגובה זוכל הכבוד על ההשקעה הרבה מאוד זמן בחיזוק הקשרים בין העם וזכויות עובדים זכויות יוצרים וטבע . מלח הארץ דור שני לניצולי שואה
- 1.אביעד 20/10/2016 14:54הגב לתגובה זוכמה מיזמים כאלו כבר צריך?
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
